السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جاهزون يا أبطال!!..
صلوا علي نبي الرحمه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند أبطالنا في الزنزانةلمياء بغناء:"جاهزون يا أبطال ..!"
البنات:"هاي هاي كابتن ."
لمياء:"لا اسمعكم !!"
البنات بصوت اعلي أفزع لؤي الذي كان نائم:-"هاي هاي كابتن"
لؤي بغيظ:"اي ي ماما انتِ وهي ؟!هو مفيش حد يقدر ينام في أم الزنزانة دي!، من كتر الفراغ قاعدين تغنوا "
نرمين باستفزاز:"حد كلمك يا أخ؟! وبعدين ما كلهم قاعدين من ساعتها وسامعين هو مفيش غيرك اللي اتكلم ليه؟!"
كريم وهو يمسح وجهه:"لا ده وقته ولا مكانه ابدا انكم تتخانقوا خالص، اهي خناقتكم دي اللي خلتنا نيجي هنا"
نيره بردح:"نعم نعم ياخويا! مين اللي بدأ العركه هاا مش الأخ ده؟" وهي تشير لأحمد :"هو اللي بدأ الخناقه مع البت فيروز! وييجي الأخ ده" وهي تشير ل معتز :"يتعارك مع البت اسماء الغلبانه ؟!والأخ ده" وهي تشير ل حمزه :"اللي عامل نفسه فريزر وواخد نفخه كدابه في نفسه !"
لينظر لها حمزه برفع حاجب ثم يقول ببرود:"لو احنا في مكان غير المكان ده كنت هعرفك النفخه الكدابه دي يا فرقع لوز انتِ"
كادت ان ترد عليه لولا دخول ملكة عالم الجنيات وبجوارها حارستها الشخصيه
احمد:"صلاة النبي أحسن..!"
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مقر الشرطه..!كرم بغباء:"لا وكمان تعرفوا بعض اي الحلاوه دي؟!"
لينظر له أيهم بسخط ثم يقول بهمس ل محمود والذي لم يكن بجواره غيره:"هو مين الأخ ده!؟" وهو يشير ل كرم
محمود :"ده بعيد عنك الأخ كرم او سيادة النقيب كرم!"
أيهم وهو يحدث كرم:"بص يبني! انا عايز مصلحتك، اه واللهِ هو انت دخلوك الشرطه رئفه؟!"
كرم:"أفندم!؟"
أيهم:"ولا تاخد في بالك؛ اسمع وانت ساكت"
سليم بحنان:"عاش من شافك يا نعيم!"
نعيم:"كنت فين يا راجل ده انا من يوم ما نقلت وانا بحاول اوصل ل مكانك مش عارف!؟"
سليم:"ظروف الحياه واللهِ يا نعيم، ظروف الحياه"
كرم:"اعتذر للمقاطعه مقدر انكم ليكم فتره مش شوفتوا بعض ،وغريزة الشوق طلعت مره واحده؛بس علفكره المفروض انتم جايين تعملوا محضر!"
سليم بتذكر:"أيوه صح، انا كنت جاي اعمل محضر في اختفاء حفيداتي"
نعيم:"وانا جاي اعمل محضر في اختفاء احفادي"
أنت تقرأ
حُبٌ في عالمٍ آخر
Mystère / Thrillerمن أماكن مختلفه ولكن ستجمعهم رحله خياليه!! الشخص لا يختار من سيكمل معه حياته ويصبح نصفه الآخر .. لكن القلب هو من يحدد نصفه الآخر من بين الآلاف!♡ أرحب بكم في روايتي حيث تجمع بين الخيال والحب الاخوه ستجدون كل ما تحبون ..دُمتم سالمين بقلم :أمة الله منه...