Jejaka yang sedang memandang tajam ke arah dua gerangan yang sedang bergaduh di depan rumah. Hanya memerhati di dalam kereta .
" Aku dah agak dah. This girl! " Bisiknya seorang diri sambil memandang ke arah mereka.
Penampar padu menghidap ke muka lelaki itu. " Uishhhh le meilleur ! " Bisiknya selepas melihat gadis itu menampar lelaki itu.
" Ose-t-il toucher la fille " ( berani dia sentuh perempuan itu ) bisiknya lagi. Dia pun tahu yang kita tidak boleh menyentuh perempuan sebarangan.
Lelaki yang diperhatikan oleh dia itu berlalu pergi. Tetapi dia bukan pergi ke kereta , tetapi ke belakang rumah.
" Sh*t! la fille est en danger ! " ( Gadis itu dalam bahaya ! ) Jeritnya sedikit. Dia cepat berlalu keluar dari kereta dan lari masuk ke dalam rumah gadis tersebut.
Masuk sahaja ke dalam rumah dia melihat lelaki tersebut sudah menekup muka gadis itu. Gadis itu pengsan ! Dia lari ke arah lelaki itu dan menumbuk lelaki tersebut hingga jatuh tersungkur.
" DON'T YOU DARE TOUCH HER ! "
jeritnya ke arah lelaki yang sudah tersungkur di lantai itu.Lelaki itu cepat berlari keluar dari rumah itu. Tak nak kene lebih dari penumbuk.
FATEIH. Ya fateih lah yang selamatkan Adinda.
Fateih memandang ke arah Adinda lalu angkat Adinda dan berlalu pergi dari rumah itu. Fateih bawa Adinda ke rumah Ibu Ayah Adinda. Daripada awal lagi , dia sudah tahu Firdaus itu selalu mengganggu Adinda. Cumanya dia tidak kenal Adinda tetapi sudah menyelidik tentang Adinda. Alamat rumah, Nombor Telefon, Nama ibu , Nama Ayah, semua dia tahu.
'Ding dongg' lonceng dibunyikan. Fateih masih lagi mendukung Adinda.
Buka sahaja pintu , Puan Aisyah sangat terkejut apabila melihat puteri nya di buat begini. Puan Aisyah menyuruh Fateih untuk membawa Adinda masuk ke dalam.Adui sakit nya kepala... aku pengsan ke tadi? Mata cuba dibuka tetapi ada cahaya yang menghalang.
" ADINDA ROSE ! " jerit seorang perempuan yang cukup aku rindu sebelum ini. Kelopak mata dibuka." Mummy?! Apa rose buat kat sini?! "
Soalku. Tak seingat aku, aku kat rumah aku tadi. Lepastu..... ha! Aku pengsan sebab kene cekup dengan mamat tu! Eiii mamat tu!!! Memang nak kene dengan aku." Kamu pengsan tadi sayang , ada orang cuba nak culik kamu... Nasib baik ada orang baik yang selamatkan..." Balas mummy. Lega.
" Ada orang selamatkan? Siapa? " Soalku. Sungguh aku nak tahu siapa yang selamatkan aku itu.
" Mummy tak ingat nama dia tapi dia lelaki, handsome pulak tu. Hehe " gurau mummy di ayat belakang tu. Amboi mummy... Orang tengah sakit ni mummy usha dia ke?
" Boleh lah kahwin dengan dia nanti, dia nampak macam bukan Melayu." Tambah mummy lagi. Alahai nak kahwin pulak.
" Bukan orang Melayu? Orang apa? " Soalku. Malas nak melayan dengan ayat pertama itu. Kalau nak cakap pasal kahwin ini belum lagi kot.
" Tak tahu lah mummy, mummy bukan macam kamu . Reti nak bezakan orang luar. " Balas mummy dan bangun dari tempat duduknya. Ya memang aku handal dalam bezakan orang asing. Tapi siapa lelaki yang tolong aku itu?
7:35 am 14/8/23
agak berputar belit sikitlah. Tapi nantikan sahaja ye. insya-Allah sambung BAB 5.
Have Fun !#Wattpad
#CPAR
Cinta Palsu Adinda RoseADELRSYH
YOU ARE READING
CINTA PALSU ADINDA ROSE | ADELRSYH
RomanceCerita mereka bermula dari suatu kejadian " Saya , Adinda Rose Binti Ibrahim" Wanita yang cantik lagi berseri tetapi mulut yang agak murai " Cantik nama Adinda " Lelaki yang pemurah, berbudi bahasa dan berasal dari Perancis yang sangat digemari tet...