Hi it's Adel ! Kalau tak best sangat maaflah... Baru awal-awal... Dan nak ending nanti tahu lah macam mana. Hihi Enjoy !
'''
Telefon berdering dengan sangat kuat. Ya Allah... Siapa lah pulak call aku malam-malam macam ni?
Nombor tak dikenali. Aduhh siapa pula ni? Nak angkat ke tak eh? Angkat je lah.
" Eh Assalamualaikum. Sekarang pukul 3 pagi. Orang semua tido. Ha aku pantang betul kalau ada orang kacau aku tido ni " selamba. Siapa suruh cari pasal dengan Adinda Rose? Koyakk nanti baru tahu.
" Waalaikumussalam " suara garau yang buatkan telinga aku nak bernanah bila dengar.
" Fateih?! " Ya Fateih . Apa masalah dia call aku malam-malam buta macam ni? Nak gaduh dengan aku lagi ke?
" Ya. Sorry ganggu awak malam-malam macam ni " balasnya lembut. Entahlah dengan dia ni, kejap baik, kejap jahat. Yang aku tahu dia ni talam je.
" Awak nak apa?! " sedikit kasar. Dia ni memang cari nahas dengan aku.
" We don't have time. Pack your things and get out of your house. Now ! " Arahan yang bodoh. Kenapa dia ni? Tiba-tiba suruh aku kemas barang aku? Rumah dia ke?
" Awak siapa nak arah saya keluar dari rumah saya?! Ni rumah awak ke?! " Balasku dengan kasar. Geram lah aku !
" Cepat ! If you want to be safe, pack your things and leave the house . Atau awak nak saya naik atas dan siapkan awak ! " arahnya lagi. Apa dah jadi ini? Kenapa tiba-tiba dia ni?
" Eh?! Awak ada dekat rumah saya?! " tanya aku agak kuat. Apa dia buat kat sini malam-malam?
" ADINDA ROSE ! AKU TAK MAIN-MAIN ! , IF YOU WANT TO BE SAFE, PACK YOUR THINGS AND FOLLOW ME! " Jeritnya. Uish berdesing telinga aku dibuatnya ye.
Aku dah tak ada pilihan. Aku kemas barang aku dan salin baju yang sopan, dan tudung sarung ala kadar je. Tapi masih nampak elegan. Gituww
Aku berlalu dan turun ke bawah. Usai aku nak mengunci pintu, ada seseorang menarik lenganku dan tolak badan aku ke dinding.
Tangan aku digenggam erat. Firdaus! Apa dia buat kat sini?!
" Miss me ? " senyuman sinis terukir di mulutnya. Jijik !
" Apa kau buat ni ?! Lepas lah ! " aku meronta-ronta untuk dilepaskan. Namun , Firdaus terlalu kuat.
Bukk ! Satu penumbuk hidap ke muka Firdaus. Fateih ! Dia menumbuk Firdaus hingga tersungkur di lantai.
" N'OSEZ PAS TOUCHER MA FEMME AVEC CES MAINS SALES" jeritnya ke Firdaus . Wajahnya bertukar garang. Tak macam yang aku selalu nampak.
" Hahaha y-your lady? " gelak Firdaus tiba-tiba. Apa dah jadi ini Ya Allah!
" Eh perempuan. Kau terima ke lelaki macam dia ni? Lelaki ni... Pengecut. Baran. Kau tahu tak kisah silam dia yang dulu? Adinda? Kau tahu tak?! " wajah Firdaus toleh ke arah. Dia tersenyum lebar yang menyeramkan.
Bukk! Bertubi-tubi tumbukan yang hinggap ke muka Firdaus. Aku memandang ke arah Fateih. Dia sangat mengerikan.
" SHUT UP BASTARD ! " jeritnya. Aku menggigil. Takut. Cemas. Semua perasaan negatif keluar pada diri aku. Ya Allah bantu lah aku Ya Allah!
" DIAM !!!!! " jerit ku. Banyak sangat yang masuk ke kepala aku. Aku pening. Aku takut. Tolong aku !!!
Aku memeluk kaki aku sambil terduduk.Suasana jadi sunyi. Duniaku mula kabur...
Tak gempak sangatlah.
Lepas ni kita bagi lebih gempak
hehe#wattpad
#CPARADELRSYH
YOU ARE READING
CINTA PALSU ADINDA ROSE | ADELRSYH
RomanceCerita mereka bermula dari suatu kejadian " Saya , Adinda Rose Binti Ibrahim" Wanita yang cantik lagi berseri tetapi mulut yang agak murai " Cantik nama Adinda " Lelaki yang pemurah, berbudi bahasa dan berasal dari Perancis yang sangat digemari tet...