" Adinda, Adinda... " namaku dipanggil banyak kali, tapi mata aku masih lagi tertutup. Bagai dalam mimpi. Sukar untuk aku buka mata. Tak larat.
" Adinda Rose... " sekali lagi nama aku disahut tapi masih lagi tidak membuka mata.
" Sayang ! "
Zap! Terbuka laju mataku dan badan di tegakkan.
" panggil sayang baru kau nak bangun eh?" suara garau yang mengganggu hidupku berkali kali.
" ish diam lah ! " marahku dan cepat keluar dari kereta. Eh. Kenapa aku kat rumah mummy dan daddy?
" Saya nak balik rumah saya ! Bukan balik rumah daddy. Kalau macam ni baik saya drive sendiri tadi. " marahku lagi. Demi Allah aku geram ! Esok aku ada class , rumahku itu lebih dekat dengan Universiti aku.
" en colère mais mignon . " Senyuman sinis dengan tatapan mata yang menggoda dalam bahasa Perancis. Kenapa lah perlu balas dengan bahasa Perancis? Aku ada iras orang Perancis ke
" Daddy yang suruh saya hantar awak ke sini. He's worried about you. " bahasa melayu akhirnya disebut.
" tapi saya ada class esok . Dari sini nak ke Universiti jauh lah. " balasku dengan rengekan.
" Masuk dulu, sayang. " ajak Fateh terlebih dahulu. Aku jalan beriringan dengan Fateih dan masuk ke dalam rumah.
" Balik pun kamu ! " Jerit mummy dan memeluk aku. Comel je.
Aku membalas pelukan itu. Mummy nampak risau , dia tahu ke pasal tadi?
" Haih buat mummy risau je ! Dah pukul 2 baru nak balik ! " cubitan berbisa mummy buatkan aku berdecit sedikit.
" Aduh sakitlah mummy , tadi Rose hamp- " aku terbehenti disitu , bila fikir balik aku tak nak buat mummy risau , jadi lebih baik aku merahsiakan perkara itu.
" Isyy boleh pulak terbehenti kat situ. Dah, pergi masuk bilik, lepastu mandi. Rehat. "
" hmm ok... " aku mencebik sedikit. Malas betul nak mandi !
" Ha Fateih, kamu bermalam di sini boleh kan? Lagipun hari dah gelap. " Ajakan mummy buatkan aku terkejut seribu bahasa. Gila!
" Boleh je mummy , kalau mummy selesa dengan saya. Ini pun dah dikira rehearsal saya kahwin dengan Adinda nanti. Kan sayang? " balas Fateih. Dia memandang aku di ayat belakang itu.
Eiii rehearsal otak dia." Ha ye betul lah tu " jawabku berpura-pura bersetuju. Sejujurnya, aku berpura-pura terima Fateih sebagai tunang aku di depan mummy dan daddy. Sebab aku tak nak mereka serabut tengok aku selalu bergaduh dengan Fateih. Haihhh.
" Hmm seronok mummy tengok kamu berdua ni. Kahwin cepat-cepat lah. Nanti dapat cucu cepat. "
" Eh tak apa lah mummy! Tarikh yang daddy tetapkan tu pun dah cukup cepat. " Balasku. Cucu? Heh lambat lagi.
" Adinda masuk dulu lah , penat lah. " aku saje nak mengelak dari mummy. Kalau aku masih disitu... Haihhh.
" Eh Adinda! Tunjukkan lah Fateih ni bilik dia. Haih kamu ni.... " halangan mummy itu sangat berbisa. Ya Allah!!!
" Ha ye o-okay ! Awak sinilah ikut saya " aku berlakon lagi.
"Nah ni bilik awak! " Aku tunjukkan dia bilik. Gawat. Bilik aku di sebelah bilik dia sahaja!
" Thanks sayang... By the way bilik kau dekat sebelah je kan? "
Gila! Mana dia tahu?!!!!
" Ye. Kenapa? " aku act cool gituw.
YOU ARE READING
CINTA PALSU ADINDA ROSE | ADELRSYH
RomanceCerita mereka bermula dari suatu kejadian " Saya , Adinda Rose Binti Ibrahim" Wanita yang cantik lagi berseri tetapi mulut yang agak murai " Cantik nama Adinda " Lelaki yang pemurah, berbudi bahasa dan berasal dari Perancis yang sangat digemari tet...