Sebarang kesilapan di cerita ini harap maaf ye. Tak berniat untuk copy novel yang lain. HAVE FUN !
''''
"Adinda Rose Binti Ibrahim! " jerit seorang perempuan. Aku menoleh ke belakang dan melihat Alya sedang bercekak pinggang di tempatnya. Oh aku dah tahu kenapa dia bercekak pinggang tu. Haih... Sebenarnya, dia ni tak bagi aku pergi class , sebab kejadian yang jadi 2 hari lepas. Alah tapi itu 2 hari lepas... Cukuplah aku cuti sehari je. Aku bukannya kene belasah.
" Alah Alya... Cukuplah aku dah cuti sehari. Bukannya aku kene culik betul pun. " balasku sambil merengek ke alya.
" Ishh kau ni. Ya lah.. bukan aku tak tahu kau ni macam mana. Degil ! " Alya mencubit lengan aku sedikit. Ya memang aku degil. Asal? Ada masalah?
Tengah kami berjalan nak ke class , aku ternampak ada perempuan tengah menjerit dalam satu kumpulan. Dah kenapa?
Bila perhatikan lagi sebab diaorang jerit adalah.... Eh. Itu bukan ke mamat yang talam tu?! Eiii dah lah talam , tapi masih melayan perempuan yang dikata ' gedik ' tu.Perempuan-perempuan itu nampak macam bagi hadiah kat lelaki itu. Tapi lelaki tu walaupun tak suka masih tersenyum lebar. Percayalah, hadiah tu mesti dia buang nanti.
''''
Fuh... Lega. Selesai buang hadas besar yang dari tadi tahan je. Aku melangkah keluar dari tandas dan ternampak seseorang yang aku kenal. Ya. Lelaki itu lagi. Dia berada di depan tong sampah sambil memegang hadiah hadiah yang perempuan-perempuan tu bagi.
Zapp dia campakkan hadiah itu kedalam tong sampah itu. What????? Seriously ???? Hmph aku dah agak dah ! Dia buang punya! Eh. Aku geram betul dengan mamat ni. Aku melangkah laju ke arah lelaki itu.
" Hey ! " aku menjerit ke dia. Biar bagi dia dengar !
" Sorry? " dia menoleh ke arah aku. Allahuakbar. Pendeknya aku ni. Tak apa itu tak penting... Yang penting hadiah yang perempuan-perempuan tu bagi itu mahal wehh. Kenapa buang?
" Kenapa buang hadiah-hadiah ini? " Marah aku ke dia. Mahal weh. Semua barang berjenama!
"I don't like them all , if you want it just take it . " balasnya dengan selamba. Mahal weh !
" Mahal ni awak tahu tak? " Mataku lagi
" Lepastu? " jawabnya lagi. Eiii mamat ni kan . Dah lah talam ! No respect!
" Bukan awak ke yang layan diaorang? Kalau awak tak suka , jangan layan! Diaorang tak menghabiskan duit untuk orang palsu macam awak ! Saya perhatikan awak dari minggu lepas , awak yang melayan diaorang macam girlfriend awak " ujarku . Fuhh puas hati aku beb. Tapi tengok muka dia macam tak terkejut. Muka tak berperasaan .
Dia sinis. Seram. Dah kenapa dia tiba-tiba senyum macam tu kat aku? Dia melangkah dekat ke arah aku. Ya Allah dugaan apa ni . Ha berani kau sentuh, halkum kau aku tarik.
" Jealous ke ? " Tibe.
Asal? Ayat aku kedengaran cemburu ke? Alamak .
" Ew disgusting! Memang tak lah ! Saya tak suka orang talam macam awak ! " Berani aku membalas dia
" Watch your mouth sayang " BUEKKKKKKK
dah lah talam , lepastu nak bersayang-sayang dengan aku? Heh kau siapa ?
Malas aku nak melaydia ni aku menepis tangan dia.
" Ish tepi lah! " Aku cepat berlalu pergi dari situ.
Ya Allah aku harap aku tak jumpa dia lagi !
Sabarlah! Baru permulaan
YOU ARE READING
CINTA PALSU ADINDA ROSE | ADELRSYH
Roman d'amourCerita mereka bermula dari suatu kejadian " Saya , Adinda Rose Binti Ibrahim" Wanita yang cantik lagi berseri tetapi mulut yang agak murai " Cantik nama Adinda " Lelaki yang pemurah, berbudi bahasa dan berasal dari Perancis yang sangat digemari tet...