Bab 8

78 3 0
                                    

Rasanya dah mula dah ni. Apa apapun enjoy lah ye . - Adel

Kelopak mata dibuka perlahan-lahan... Tempat yang aku sangat kenal. Ya. Aku berada di rumah mummy dan daddy. Sunggu aku rindu daddy. Daddy ke Italy disebabkan pekerjaannya. Dah 3 bulan tak balik.

" Rose... Mummy ni, bangunlah sayang... " Suara yang sangat aku rindu..

Laju kelopak mataku dibuka

" Mummy! " aku bangun dari tidur aku dan peluk mummy erat-erat.

" Kamu okay tak ni sayang? " dah seminggu rose tak bangun... Risau mummy... Nasib baik ada Fateih yang selalu jaga Rose " kata-kata mummy buatkan aku terkejut berkali ganda.

" Seminggu? Fateih jaga Rose?  Sejak bila? " Soalan yang keluar dari mulutku. Banyak lagi aku nak tanya. Tapi itu sahaja yang aku mampu keluarkan.

Baru sahaja mummy ingin menjawab , Fateih sudah melangkah masuk ke dalam bilik aku.

" Lebih baik kamu tanya dia sendiri" mummy bisik di telinga aku sambil memeluk aku . Lalu mummy melangkah keluar.

Sunyi. Aku tak mampu nak cakap apa-apa lagi. Sebab aku tahu, Fateih orang yang bahaya . Cara dia pukul Firdaus hingga separuh mati , memang mengganggu ketenteraman hidup aku.

" Awak nak apa dari saya? Kenapa awak tolong saya? Saya siapa pada awak?! " soalan demi soalan yang aku keluarkan. Pandangan tajam hingga menusuk mata itu sungguh menakutkan .

" tiada apa-apa " lagi. Jawapan yang sama dari hari itu lagi. Sungguh buatkan aku sakit hati .

" Kalau awak tak nak jawab soalan saya. Satu saja saya minta , tolong pergi dari hidup saya ! Awak orang jahat ! " Jatuh akhirnya air mata aku. Demi Tuhan. Aku takut dengan dia. Dia manusia bertopengkan syaitan!

Dia masih memandang aku dengan pandangan yang tajam.

" I'll answer all of your questions if... "

Ayatnya terhenti di situ

" if you marry me ".  gila.

Dia dah gila ! Aku tak kenal siapa diri dia ! Apa yang aku kenal pada diri dia ialah dia adalah manusia bertopengkan syaitan!

" Gila ! Saya tak nak kahwin dengan orang baran macam awak ! Saya tak kenal siapa diri awak! Apa yang saya tahu awak orang jahat ! " tegas. Cukup tegas ayat aku. Tidak kisah dengan perasaan dia. Sungguh aku jijik untuk lihat muka dia.

" You'll be safe if you marry me " jawabnya. Lagi gila !

" oh sekarang awak nak tentukan ajal saya lah? Awak siapa nak tentukan ajal saya?! "

" Saya tidak tentukan ajal awak , Adinda. Saya nak selamatkan awak . Saya tahu saya jahat but do you think Firdaus is better than me? No! He is just like me ! " ayat yang buat aku terkedu. Bagaimana dia tahu yang aku fikirkan Firdaus lebih baik dari dia? AKU BOLEH GILA !

" Jadi siapa awak sebenarnya??! Apa awak nak dari saya?! " Soalku lagi . Walaupun aku tahu dia tak akan jawab.

" I've told you if you marry me , I'll answer all of your questions . Mummy dengan daddy pun dah setuju pasal ni " jawabnya kembali tenang .

"S-saya tak nak...   " air mata aku mengalir lebih laju. Demi Tuhan aku tak nak kahwin dengan dia. Aku benci dia. Ini apatah lagi dia akan jadi suami aku? Aku tak akan layan dia dengan baik !

" i'm truly sorry Adinda... Tapi awak dah tiada pilihan lain... " selepas dia berkata begitu , dia terus melangkah keluar dari bilik aku itu.

Aku benci kau Fateih! Aku tak akan tergamak kahwin dengan orang macam kau ! Aku akan mati kalau hidup dengan orang macam kau . Orang yang baran macam kau... Memang akan bunuh aku suatu hari nanti !

Kalau kau tak nak bagitahu siapa diri kau... Aku boleh cari sendiri!

Alamak ! Dah mula dah
Kenapa lah Adinda ni tak nak kahwin dengan Fateih 😔  insya-Allah sambung bab lagi... Cuma mungkin tak selalu, masih student beb. Enjoy !

#wattpad
#CPAR

ADELRSYH

CINTA PALSU ADINDA ROSE | ADELRSYH Where stories live. Discover now