Bab 14

59 3 0
                                    

Hi readers! Part ni masih  yang malam tu tau ! Hehehehe. Enjoy

Aku masih dalam perjalanan untuk balik ke rumah. Tak tahu lah tapi rasa macam seram sangat. Jam menunjukkan hampir pukul 12 malam. Sunyi. Jalan semua sunyi. Ya Allah kau lancarkan lah perjalanan aku ini...

Bam!

Kereta aku seperti dilanggar dari belakang. Kepala aku terhantuk di stereng kereta. Pening! Kereta aku berpusing-pusing dan terlanggar bahu jalan. Sekali lagi kepala aku terhantuk pada stereng kereta. Ya Allah bantulah hamba mu ini !

Masih lagi bernyawa, aku membuka pintu untuk keluar dari kereta. Siapa yang langgar aku ni?

" Oh! Enzo's fiancé! How are you, young lady? I can't believe you chose someone like Enzo. You should choose me , young lady... Poor you... "

Suara garau menegur aku. Aku yakin dia lah yang melanggar aku! Aku masih lagi pening yang memusing kepala. Suara itu didengari samar-samar. Enzo? Siapa Enzo?

" Who the hell are you?! " aku marah! Kata-kata kotor aku keluar buat pertama kalinya.

" Awww don't be afraid dear ... your beloved fiancé will arrive soon. "

Terasa seperti lengan aku ditusuk dengan pisau perlahan-lahan. Dapat dirasakan sehingga tulang. Aku menjerit sekuat hati. Jerit sekuat hati walaupun tiada sesiapa di situ. Ya Allah! Sakit !

Perut aku di sepak berkali kali. Seperti bukan lelaki itu seorang, tetapi ramai! Aku terbatuk-batuk sambil memeluk perut. Adakah ini pengakhiran hidupku? Ya Allah maafkan aku Ya Allah!

Sepakan itu terhenti.

" Let me take a picture of you. Awww so cute... Don't worry I'll send this to your husband. Bye dear ! "

Samar-samar suara itu. Kepala aku pening. Rasa mahu pengsan. Tolong! Sesiapa tolong aku!

Akhirnya mereka pergi meninggalkan aku.

Mata cuba dibuka perlahan-lahan. Aku dimana?

" Dah bangun? " suara perempuan yang tak dikenali menegurku.

Aku menoleh untuk melihat gerangan itu.

Cantik.

" Awak siapa? " tanya aku. Gadis berambut panjang , badan slim , muka cantik , flawless. Fuhh sungguh menarik minat.

" Ilyani. You can call me Yani, sekarang  you dekat rumah I.  Jangan risau I tak jahat."

Aku hanya mengangguk faham .

" Terima kasih tolong saya. Awak yang jumpa saya ke? " bila dilihat balik, badan aku dibaluti kain dan kepala aku juga dibalut kemas. Alhamdulillah lengan aku tidak patah di tusuk lelaki itu.

" Ya saya yang jumpa awak. By the way, awak kenal ke orang yang kacau awak itu? "

" Tak , saya tak nampak muka dia sebab saya pening sangat. Muka dia samar-samar. Yang pasti dia bukan Melayu. " aku menjawab soalan Ilyani. Harap dia boleh tolong aku.

" Ramai ke orang yang pukul awak? "

" Ramai. " Bila diingat apa yang terjadi. Memang sakit.

" Awak ada tunang ? " Haih... Tunang juga yang dimasukkan.

" Ada "

" Saya dah telefon tunang awak. Fateih kan? "

" Ya. " dia kenal Fateih ?

CINTA PALSU ADINDA ROSE | ADELRSYH Where stories live. Discover now