1.4. A Teszlek Süveg

150 7 0
                                    

A csend nem üres, tele van válaszokkal.

  Mikor megérkeztünk igyekeztünk minél hamarabb lekászálódni a vonatról. Nem sokkal később meg is pillantottam egy ismerős magas alakot egy lámpással a kezében. Hagrid! Rögtön el is kezdte szólongatni az elsősöket. Én megragadva Reggie kezét vágtam át a tömegen. Amint elé értünk felmosolyogtunk rá és egyszerre köszöntünk neki.

  -Áh! Corvus! Reg! Rég láttalak benneteket!- könszöntött vidáman a félóriás.

  Ezután csónakokba szálltunk, énn Reggievel és Dracoval ültem egy csónakban. Miután mindenki beült el is indultunk, s izgatottan fészkelődtem a helyemen. Féltem, hogy a Süveg nem a Mardekárba oszt, hiába mondogatják nekem kicsi koromtól fogva, hogy vérbeli Mardekáeros vagyok, s ahogy elnézem izgalmam a fiúkra is átragasztottam.

  -Fejre vigyázz!- rikkantotta Hagrid. Mindenki tette amit kért, pár pillanattal később pedig megálltunk. Sokan még mindig ámuldozva nézték a kastélyt. Megértem. Még ennyi év után is lenyűgöző.

  Miután felértünk és Hargrid bekopogott (khm... dörömbölt... khm...) a kapu nyomban kinyílt. Ott egy magas, fekete hajú, smaragdzöld taláros boszorkány fogadott minket. McGalagony professzor! Ő a Griffendélesek házvezetője és Átváltoztatástant tanít. Persi azt mondta szigorú de jó tanár. Hagrid át is adott minket neki és neki is kezdett beszédének.

  -Köszöntök mindenkit a Roxfortban! Hamarosan megkezdődik az évnyitó bankett, de mielőtt elfoglalják helyüket a nagyteremben, beosztjuk magukat az egyes házakba. A beosztás igen fontos ceremónia, mivel a Roxfortban töltött évek alatt gyakorlatilag a ház lesz a családjuk. Az órákon a ház többi tanulójával együtt vesznek részt, a ház hálótermeiben alszanak, és a ház klubhelyiségében töltik a szabadidejüket. A Roxfortban négy ház működik: a Griffendél, a Hurgrabug, a Hollóhát és a Mardekár. Mindegyik háznak megvan a maga dicső története, s mindegyikből számos kiváló boszorkány és varázsló került ki. Amíg a Roxfortban tanulnak, a sikereikkel a házuknak szereznek dicsőségpontokat; ha pedig megszegik valamelyik szabályt, a házukat sújtja a pontlevonás. Év végén a legtöbb pontot elért ház kapja a házkupát, ami igen nagy megtiszteltetés. Remélem, hogy mindannyian házuk dicsőségére válnak majd. A beosztási ceremóniára néhány perc múlva kerül sor az egész iskola jelenlétében. Azt ajánlom, addig is kissé szedjék rendbe magukat.- még végigjártatta rajtunk a tekintetét majd újra megszólalt.- Ha készen állunk a fogadásukra, visszajövök. Kérem hogy csendben várakozzanak.
Nem sokkal később többen is ijedten fel sikoltottak. Oda kaptam a fejem hogy lássam mi történt, de amikor láttam hogy csak a kísértetek azok, vissza fordítottam tekintetem bátyám felé és elkezdünk farkas szemet nézni. Igen. Ezt csináljuk ha nyilvános helyen unatkozunk.
Nem sokkal később a professzor visszatért és bevezetett minket a nagyterembe. Mi nem nagyon csodálkoztunk el rajta hisz már rengetegszer láttuk. A tanári asztal előtt állt egy sámli azon pedig a Teszlek Süveg. Majd a süveg dalra fakadt:

Kalapok közt keresgélve
Talán találsz szebbet,
De nem hordott még fején a föld
Nálam eszesebbet!
Én vagyok a Teszlek süveg.
A híres? Naná!
Más sapkákkal ne végy engem
Egy kalap alá!
Én látom mit senki más:
hogy mit rejt a fejed.
Próbálj fel és mentem mondom,
Hol van a helyed.
Ha bátor vagy, s hősi lelkű,
Házad Griffendél.
Oda csak az kerül, ki
Semmitől se fél.
Hugrabugnak nyájas népe
Békés, igazságos.
Oda mész ha türelmes vagy
S jámbor - ez világos.
A bölcs öreg Hollóhátban
Éles elmék várnak.
Kiknek a tanulás kaland,
Oda azok járnak.
Hogyha agyafúrt s ravasz vagy ne is tekints másra:
A Mardekár való neked.
Ott lelhetsz sok társra.
Hát vegyél fel, s ne remegj!
Forog ez az agy
Bár nincsen mancsom, nálam mégis
Jó kezekben vagy!

Black ikrek (HP FF.) SzüneteltetveWhere stories live. Discover now