3. 2. Az ördög keringője

129 6 0
                                    

A csend olyan szöveg, amelyet könnyű félre érteni.

  Másnap mikor a Griffendéles négyes lement reggelizni, megcsapta a fülüket a hangos nevetés amely a Mardekár asztalától származott. Draco Malfoy azzal szórakoztatta társait, hogy ájulást tettetett. Végig futtatva tekintetüket az asztalon, észre vették a társaságtól külön ülő Ellát. Ez magában nem is lenne meglepő, a lány sokat van egyedül, ő szereti a csendes megfigyelő szerepét magára ölteni. A fél iskoláról tud mindent. Ha rámutatna valaki, egy számára ismeretlen emberbe, Dora az illetőnek szinte az egész életét tudná. Sokat hallgatózik, ez tény.

  Reggienek furcsa volt, hogy nővére ilyen kialvatlan, következtetve a szeme alatt lévő táskákból, nem sokat aludt az éjjel. A fiú hamar le is szakadt barátaitól, majd a Mardekár asztala felé vette az irányt. Ott lehuppanva Dora mellé, kezdett kérdezősködni.

  -Mennyit aludtál az éjszaka?

  -Az éjszakát végig aludtam, csupán nem volt pihentető. Tegnap este McGalagony félre hívott engem is, a dolgozószobájában pedig átadta nekem az órarendem egy részét. Az összes napomat betáblázták, a vasárnapon kívül.- sóhajtott fel szemét dörzsölgetve, reménykedve abban, így kevésbé lesz álmos. Az este igaz hogy hamar elaludt, de egy-két órával később azonban zihálva ébredt fel. A rémálom, amit ha halállal fenyegetnék se tudná elmondani miről szólt, kiverte a szeméből az álmot. Persze a kegyes kis hazugságok sosem kottyantak meg Ellának. Sokat változtam, de az aggódást akkor is gyűlölöm. Pihenni ráérek majd akkor, ha már a sírban vagyok, addig megy az élet tovább!

  -Ti már megkaptátok az órarendet?- kérdezte Reggie.

  -A többiek még nem, én igen. Addig nyavalyogtam míg meg nem kaptam.- jelentette ki, egy büszke vigyorral az arcán.

  -Mivel győzted meg Perselust?- röhögött Regulus.

  -Azt mondtam, ha már egy szabad délutánom se lesz, akkor annyit azért megérdemlek, hogy egy-két kivételt tegyél velem. Mivel Persi is tudja hogy mennyi dolgom van, nem tudott nekem nemet mondani.- ennyi elég is volt. A két gyerekből végre kitört a nevetés. Imádták azt, amikor egy mondat is elég volt ahhoz, hogy bárkit meggyőzzenek. Ilyenkor áldották nagyapjuk manipuláló készségeit.

  A reggeli után Dora azonnal elindult az Északi-toronyba, ugyanis első órája jóslástan volt. Tudta, hogy ez a tantárgy kevés macerával fog járni. A rúnaismeret és a számmisztika így is nehéz tantárgyak, azon kívül pedig, rengeteg különórája lesz.

  Nem sok ideje ücsöröghetett az egyik ablakpárkányon olvasva, mikor megjelent a Golden Trió, s az újonnan becsatlakozott Regulus is. Granger azonnal odapattant Ella mellé, aki éppen abban a pillanatban fejezte be a könyvet.

  -Mit olvastál?- tette fel a kérdést buzgón.

  -Animágia alapjai.- felelte röviden.

  -Mesélsz róla?- Ella látva évfolyamtársa érdeklődését rávette magát, hogy egy kis ízelítőt adjon belőle.

  -A roxforti diákok harmadik évükben tanulnak először az animágiáról, átváltoztatástanon. Az ugandai Uagadou iskoában viszont a diákok 14 éves korukra már el is sajátítják e tudást. Az animágussá válás folyamata igencsak... komplex. Ennek a tanulása nem megy egyről a kettőre. A tanulási folyamatba beletartozik az is, hogy egy mandragóra levelet kell egy hónapig a szájában tartani, a tanulónak. Az első feljegyzett animágus egy ókori görög varázsló, Falco Aesalon volt. És valóban sólyommá tudott változni. Az ember nem maga választja meg azt, hogy milyen állattá változik, hiába hangzik menőnek. Az állat alakja gyakran, de nem mindig egyezik a patrónus alakjával. Egyébként sokszor fel lehet ismerni egy animágust az állat jellemzőiből. Ott van példának Mcgalagony professzor, akinek a szemüvege miatt, karikák vannak a macska szemei alatt, akár egy kis szemüveg.- Ella annyira belemerült a magyarázásba, hogy észre sem vette, mennyire sokan oda gyülekeztek, s hallgatták szavait. Zavarában majdnem el is pirult, de csak majdnem.

Black ikrek (HP FF.) SzüneteltetveWhere stories live. Discover now