6.bölüm

369 163 233
                                    

Yasemin'den

Sabah erkenden uyandım,daha doğrusu çilli horozun ötmesi ile sabah ezanı uyandım,bir daha  da uyuyamadım.

"Ah çilli horoz annem seni sevmese seni kesip bir güzel yerdim de, dua et sen anneme""

Bu köyde kadınlar tavuklara, horozlara aşırı düşkündü .Yumurta veriyorlar ya ,evlatları yerine koyuyorlar,bir koli kaç liraysa artık verip yumurta alacaktım.

Annem inekleri sağmaya inmişti. Annemin inekle konuşma sesleri geliyordu.Bir de cevap bekliyor ya çok tatlı gözüküyordu.Ben de dinlemeye karar verdim.
"Ala inek bu yapılır mı kızım,gitti bir kova süt, emine yengene ne diyeceğim ben şimdi ,bizim kız sütü döktü, o yüzden az getirdim bacım diyemem yaaa""

"Ah ah,gidiyim de Dudu'dan öndüç süt alıyım,haftaya sütünü veririm artık""" Hafta sonu süt bizde kalıyordu "tarhana yapacakmış,erken keşiği aldı ,yoğurtta yapamadık ,sütü azıcık alacaktım şimdi hiç eve aleyemiyorum ""
diye kendi kendine söyleniyordu.
""Babam :bu seferlik böyle olsun hanım, Bizim üstümüze bir keşik (köyde kadınlar süt alıp vermesi,sütlerle peynir yapıp her gün pazarda para kazanması) fazla alır"" dedi.

""Yok yok Mustafa,sen bilmezsin Emine'yi ,süt çalmış kızı geldi yaaa eksik getirdi der ,fırsat verir miyim ben ona""

""Hafta sonu öderim sütünü Dudu'ya" deyip karşı eve gitti.Elinde bir kova sütle gelip,Emine yengegile sütleri götürdü .

Ah annem ah, kimseye fırsat vermemek için akla karayı seçiyor. Bu yöntem benim aklıma gelmez,gelen varsa yazsın lütfen?

Annemler gelene kadar kahvaltıyı hazırladım.Babam eve girince şaşırdı. "" Kızım senin ne işin var ayakta,git yat,daha erken" dedi.

"" Yok babacım uykumu aldım, kızlarla pikniğe gideceğiz"" dedim.Babam "" tamam o vakit,annen gelince yemeğimizi yer,siz de gidersiniz"" dedi.

"" Fatih oğlum gelecek mi?"diye ekledi."Baba Fatih abinin ne işi var,o gitsin köylünün sorunlarını çözsün,başka bir işe yaramaz zaten "" demiştim.

""Kızım o ne biçim laf,adam elinden geleni yapıyor,bir daha duymayım,bir işe yaramazmış,Bir de Fatih oğlumla aranızda kaç yaş var,abi lafını kaldır ,adama ayıp oluyor ,ikincisi o da gelsin ,kız başınıza ne işiniz var,gözüm arkanızda kalmaz ""

"" Baba amcamın oğluyla aramda bir yaş var ,abi abi de kızım diyen sen değil miydin.Fatih abi ile aramızda üç yaş var ,abi demem uygun olmaz mı?"/

""Kızım Yunus ayrı,abi demesen emmin gelir seni oğluna isterdi,ben de vermesem olmazdı.""

""Baba olacak iş mi bu,ben nasıl kardeşim bildiğim adamla ,tövbe tövbe Allah'ım, ""demiştim.

"Tövbe tövbe yaa kızım,bizim buraları bilirsin,akraba evlilikleri çok olur,Halan kızı Sümeyye'yi,kaynının oğluna (eşinin erkek kardeşi) verdi.Kızın yemediği zopa(dayak) kalmadı."

"O kadar dedim ,bu kızı vermen diye,oğluna alacak ,o yüzden mani olur dediler,küslük çıkardılar.Dayanamadım gittim kapılarına dayandım"

"Kimin baba ,ben yokken neler olmuş" dedim.

"Kimin olacak kızım Sümeyye'nin evine,kocası olacak deyyuz açtı kapıyı.Hacı ya şimdi yiğeni mi verin ,ya da ......lafı mı bölüp,var git yoluna Mustafa dayı,başımı belaya sokma. Karıma nasıl davranırım beni ilgilendirir" dedi.

"Kimi ilgilendirir lan,bir daha de bakıyım duymadım" deyip ağzının ortasına yumruk attım.Babası dışarı çıkıp ,"lan şerefsiz ,oğluna alamadın kapıma mı geldin" dedi.

*SENSİZ OLMAZ*Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin