~ 31 ~Mutfakta oturmuş maktullerin isimlerine, hayatlarına, fotoğraflarına bakıyordum. Altı hayat sayemde yok olmuştu. Altı nefes, psikopat bir Sapık peşimde olduğu için sönmüştü.
Tuhaf ve iğrenç bir şekilde bu duruma alışıyor gibiydim. Maktuller neye göre ve nasıl seçiliyordu hiçbir fikrim yoktu. Bu son muydu, devam edecek miydi, edecekse ne kadar ileriye gidecekti, aklında kaç kişiyi öldürme fikri vardı, bunları da bilmiyordum. Tek bildiğim, eğer şimdi bir ölüm haberi daha alırsam buna şaşırmayacak hatta üzülmeyecek olmamdı.
Bir şey hissetmediğim için kendime kızsam da elimde olan bir durum değildi, bu. Ölenler ölmüştü. Onlardan özür dilemem bir anlam ifade etmiyordu. Yakınlarından da. Onları geri getirmediğim sürece ne kadar üzgün olduğumun hiçbir önemi yoktu. Yapabileceğim en iyi şey bir sonraki cinayet işlenmeden onu bulmak olabilirdi. Gerekirse kendimi feda etmek ama benden başka bir hayatın daha son bulmasına engel olmak.
Blake ve ekibi Ivy'nin evindeydi. Blake beni kendi evine bıraktın sonra budyguardım olarak Tom'u seçmişti. Tom'a uykum olmadığını söyleyip onu salonda bıraktıktan sonra geçen akşam mutfakta bıraktığım dosyaları açmış incelemeye başlamıştım.
Bir rutin, bir düzen, gözümüzden kaçan herhangi kaçıkça bir şey. Onu yakalamamızda yardımcı olacaktı. Ve benim onu yakalayana kadar uyumak, yemek yemek hatta rahat bir nefes almak gibi bir lüksüm yoktu.
Kitaplarımda nasıl yapıyordum? Pekâlâ... Seri cinayetlerde karakterlerim önce maktullerin isimlerini alt alta yazıyor, yanlarına da yaşlarını ekliyorlardı.
Önüme boş bir kâğıt çektim. Yanımdaki kalemi alarak ölüleri sırasına göre alt alta yazdım.
1. Olivia Felton (36)
2. Peter Lee (34)
3. Heather Lesley (28)
4. Emma Pride (32)
5. Logan Diamond (34)
6. Ivy Perkins (33)
Şöyle bir bakıldığında yaşlarına göre bir bağlantı kurmak zordu. Katilin yaş bakımından bir örüntüsü yoktu. Onları öldürürken yaş sırasını kullanmamıştı.
İkinci adımda cesetlerin bulundukları yerleri yazıyorlardı.
1. Olivia Felton (36) – Ophelia Wizard'ın evi
2. Peter Lee (34) – Fortuna Dog Park, yani bir Park
3. Heather Lesley (28) – Fortuna High School, yani bir High School (lise)
4. Emma Pride (32) – Eel Nehri yolu
5. Logan Diamond (34) – Fortuna Memorial Library, yani bir library (kütüphane)
6. Ivy Perkins (33) – Ivy Perkins'in evi
Geriye maktullerin yaptıkları iş, üye oldukları bir kulüp ya da cemaat, siyasi görüşü gibi şeyler kalıyordu. Eğer bunların hiçbiri ipucu vermezse maktullerin hayatındaki insanlara bakılıyor, geçmişlerine gidiliyordu.
Dün bu masaya oturduğumda da maktullerin dosyalarını incelemiş ve geçmişlerini araştırmıştım. Ailelerini, arkadaşlarını, iş çevrelerini okumuştum. Ölen altı kişinin tek ortak yönü beni tanımaları ve bir şekilde canımı sıkmış olmalarıydı. Tabii Logan Diamond dışında. Logan'la hiçbir problemim yoktu. Zaten katil de bıraktığı notta onun masum olduğunu kanıtlıyordu. Logan'ı rutini bozulmasın diye öldürmüştü. O, gerçek bir kurbandı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EHVENİŞER/ Lahza
Mystery / Thriller"Ehvenişer ne demek biliyor musun?" Diye sordum sesimi ifadesiz tutmaya çalışarak. Elleri ceplerinde camdan dışarıyı seyrediyordu. Gri gömleği, gerilen kasları yüzünden can çekişiyor gibiydi. Ne bana döndü ne de cevap verdi. Zaten vermesini de bekl...