Jisung yüzüne atılan bir kova soğuk deniz suyuyla gözlerini açtı ve yerinden fırladı. Nefesini toparlamaya çalışırken gemideki birkaç adam gülüyordu. Jisung genzine kaçan tuzlu suyla öksürdü.
"çocuk, kuş tüyü yastığını da getireyim mi? Güzel uyuyabildin mi?" Adam jisungla dalga geçti.
Diğeri ağzını açtı ve tam bir şey diyecekken yanlarından hızla geçen ve zemine saplanan bıçakla ikisi de sustu ve bıçağın geldiği yere döndüler. Üstlerinde, dümende duran minho onlara doğru bakıyordu. Başı dikti fakat gözleri aşağıda o ikisine kitlenmişti.
"Eğer gevezeliğe biraz daha devam ederseniz, denizin içindeki binbir türlü canlıyla yüz yüze tanışırsınız."
Adam yutkundu ve yanındakinin koluna vurdu.
"Özür dileriz kaptan. Hadi gidelim." Sesi biraz titriyordu.İkisi de hızlı adımlarla yürüdü. Jisung yanındaki bıçağa baktı ve ardından onu saplandığı yerden çıkarttı.
Minho tekrar ufuk çizgisini izlemeye başlamıştı. Ara sıra elini havaya kaldırıyor ve pusulasına bakıyordu.
Jisung minhonun yanına gitti ve bıçağı ona uzattı.
"Teşekkür ederim."
"Burada kendini ezdirmeyi bıraksan iyi olur. Seni çiğ çiğ yerler."
Minho ona bakmıyordu.
Aşağıda iki tane iri yarı adam bir taş oyunu oynuyorlardı. Kızıl sakallı olan adam oyundan hiç memnun gözükmüyordu. Diğer adam hile yaparak kazandı ve bu kızıl sakallıyı fazla sinirlendirdi. Birbirlerine girdiklerinde çok geçmeden yerde yumruk yumruğa dövüşmeye başlamışlardı bile.
"Bahsettiğim buydu. Bazen bir yarım akıllı gibi davranabilirler."
Jisung adamları izledi.
Minho derin bir nefes aldı. Ve denizi izlemeye devam etti.
Jisung gemideki adamlara bakti. 10 kişilik tayfada sadece yarısı çalışıyor öbür yarısı ise oyun oynuyor ve bira içiyordu. Jisung sadece bu kadar kişinin çalışması bir gemiye yetiyorsa neden bunun iki katı var dıye düşündü.
Jisung minhoya bunun nedenini sordu.
"Güzel havalarda geminin 4,5 kişiye ihtiyacı olduğu doğru."
Biraz durdu ve sonra tekrar konuştu.
"Sabit bir rüzgar ve açık gökyüzü, işin çok kolay görünmesini sağlıyor fakat deniz değişken olabilir ve bir nefeslik rüzgarla sana sırt çevirebilir. Hava bozduğunda halat donanımında fazladan el, hayatla sudan mezar arasındaki farkı arttırabilir.
"Hava tarafından öldürülmek mi? Nasıl yani?"
"Merak etme. Eninde sonunda görürsün." Minho sırıttı.
———
4.gün.
Jisung artık uyum sağlamaya başlamıştı. Ufak ufak işlerin ucundan tutuyordu. Bu 5 gün içinde minho ile olan sohpeti daha da artmış, gemidekilerin dikkatini çekmeye başlamıştı.
Denizin sakin olduğu zamanlarda minho jisunga bir şeyler anlatıyor bazen de kılıç antrenmanı yapıyorlardı."Sağ!"
"Şimdi de sol!"
"Atak!"Jisung minhonun komutlarını uyguluyordu.
"Güzel...sağ!"
Jisung minhonun kılıcını savurdu ve zemine saplandı. Minho jisunga gururla baktı.
"harika."
———
ŞİMDİ OKUDUĞUN
livre mystère/ minsung
FantasíaFransada eski bir kütüphanede çalışmaya başlayan Jisung, kütüphanenin derinliklerinde bulduğu gizemli bir kitabı merak edip evine getirir fakat hiç beklemediği bir şekilde farklı bir evrende ve farklı bir bedende uyanır.