" KAYLA ! ". Jeritan yang memekakkan terdengar oleh orang ramai dan menjadi pusat perhatian .
" Y-ya , madam ". Sebelah tangan diangkat dan diletak diatas dahi seolah memberi tanda hormat .
" tak faham lagi dengan kerja kau dekat sini ke ? ". Mata tajam nan menusuk dirasai oleh Kayla .
Seolah melihat secuit masa depan yang akan datang yang menunjukkan bahawa dirinya tidak akan lama berkerja disini .
" maaf , madam ". Kayla menunduk kerana tahu semuanya terjadi akibat kecuaiannya .
" hari-hari jadi pelayan dekat klub ni , takkan reti minta maaf je ". Suara penyampuk itu menarik perhatian Kayla untuk melihat kearahnya .
" itulah reti nak jilat bos aje ". Kayla terdiam dan tersenyum sinis dirinya memang tidak tahu ingin berkata apa lagi .
Andai dia tahu siapa yang suka jilat bos bahkan tidur dengan bos klub ini semata-mata nak nama dan jadi yang paling laju dekat sini .
Namun Kayla menganggap nyamuk itu hanya lalu dan Kayla harus membunuhnya . Apakan daya dirinya hanya mencari rezeki di klub ini dan tidak mahu mencari masalah disini .
Jenny . Sejak awal dirinya masuk sememangnya gadis itu tidak menyukainya dan sanggup menyebarkan fitnah yang mengatakan bahawa Kayla telah mencuri sebahagian alat kecantikannya dan sudah pasti ramai mempercayainya .
Selalu positif ialah salah satu ciri yang Kayla ada dalam dirinya dan dia suka menilai perkara yang buruk dan berkemungkinan negatif menjadi positif kerana menjadi negatif akan memakan diri kita sendiri .
Jadi untuk tidak terlalu memikirkan hal negatif yang berlaku Kayla akan tetap positif tentang hal yang berlaku disekitarnya .
" Kayla... saya rasa , saya tidak perlukan awak lagi untuk kerja dekat sini dan malam ni awak dipecat atas kelalaian dalam buat pekerjaan ".
Bukannya sedih tapi Kayla tersenyum dan hampir mahu tergelak kerana hal sepele dirinya sampai dipecat .
Kayla hanya menyepak burung yang ingin terbang bebas dan juga menggigit lengan pelanggan yang cuba melakukan tindakan sexual sahaja . Apakah salah ? .
Ouh , sekarang Kayla faham . Melakukan tindak pembelaan diri di zaman sekarang adalah satu tindakan yang salah . Jadi sebagai wanita kita memang tidak boleh melakukan tindakan pembelaan diri .
Zaman makin pelik dan manusia pun jadi pelik . Manusia lemah dihina dan manusia yang punya kuasa disanjung . Itu cara dunia berkerja .
" thank you ". Kayla menunduk memberi tanda hormat dan berlalu pergi namun kaki terhenti melihat wajah Jenny yang tersengih kearahnya .
" Jenny , mirror yourself ". Kayla tersenyum manis dan berlalu pergi .
Rokok yang diselitkan dijari dihisap kencang lalu dihembus keluar . Kakinya terus melangkah sambil mata melihat sekeliling kota Berlin yang penuh akan manusia .
Kayla menguak rambut kebelakang dan terus berjalan sambil menikmati angin malam .
" fuck life ". Hanya dua patah perkataan sahaja yang mampu diucap kerana dirinya sendiri tidak tahu lagi mahu mengambarkan kehidupannya yang sekarang ini .
Berkerja sebagai cleaner hotel tidak mampu menanggung kehidupan sehariannya . Dirinya terus berfikir keras kerja apa lagi yang boleh mendatangkan hasil .
" miss , you drop this ? ". Suara garau lelaki menarik perhatian Kayla untuk menoleh kebelakang .
" Austin ? ".
" Kayla ? ".
Sama-sama dalam kebingungan namun diwaktu yang singkat Kayla berlari dan memeluk kawan lamanya dengan erat .
" heh , kau rindu aku ke apa ni ? ". Kayla tertawa dan mencubit hidung Austin mesra .
" mestilah aku rindu , kau kan kawan aku ". Austin tersengih dirinya membalas pelukan Kayla tak kalah erat .
" Kalau rindu takkan peluk je , kiss takde ? ". Tanpa banyak bicara Kayla mencium Austin dipipinya.
TBC.
YOU ARE READING
OG|UNCLE'S
ChickLit" age doesn't matter in our relationship " - 17+ 𝓌𝒶𝓇𝓃𝒾𝓃𝓰! - 𝒽𝒶𝓇𝒶𝓅 𝒷𝒾𝒿𝒶𝓀 𝒹𝒶𝓁𝒶𝓂 𝓂ℯ𝓂𝒾𝓁𝒾𝒽 𝒷𝒶𝒽𝒶𝓃 𝒷𝒶𝒸𝒶𝒶𝓃! - 𝓂𝒶𝓀ℯ 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝓂𝓎 ℴ𝓌𝓃 𝒾𝒹ℯ𝒶.