Pemandangan pagi yang enak dipandang lama . Fikirannya melayang entah kemana dek sibuk memikirkan hal yang akhir-akhir ini sangat mengganggu ketenteraman hidup seorang Kayla .
Dahi berkedut kencang apabila pemandangan yang tidak sepatutnya di pandang secara tidak sengaja dilihat oleh mata polosnya .
Easton tanpa baju?! .
Buat berapa kalinya dia melihat hal-hal sebegini ! . Kayla sedikit kesal kenapa harus berjumpa lelaki itu di pagi ini setelah perbincangan mereka yang sedikit ambigu itu .
Tidak tahu pasti apa yang Easton lakukan tapi mungkin lelaki itu akan bersenam dan merenggangkan otot.
" Nak tengok dosa... tapi dah tengok pula ". Dalam diam matanya terus memerhati segala gerakan yang dilakukan lelaki itu .
Mulai dari segala jenis aktiviti merenggangkan otot juga beberapa jenis senaman yang biasa dibuat oleh seorang lelaki .
Tampilan Easton yang begitu sungguh meninggalkan kesan yang amat dan teramat dalam buat Kayla yang masih sibuk ternganga melihat keadaan sebegini .
Peluh yang terus keluar dari seluruh badan lelaki itu membuat si gadis sedikit terpaku apabila melihat ketampanan yang melampau dari Easton .
Kayla mengetap bibirnya , kenapa Easton dilahirkan cukup sempurna?. Kalau begini... hujungnya dia sendiri juga jatuh cinta dengan Easton .
" Kayla ".
" Kayla ".
" KAYLA ! ".
Pantas kepala diangkat apabila melihat bayang-bayang seorang lelaki didepannya , air liur ditelan kesat . Kalau dari jauh sahaja sudah kacak bukan main apa lagi Easton berdiri di depannya . Rasa-rasanya Kayla harus mendapatkan bantuan oksigen secepat mungkin kerana dia sudah sesak nafas setengah mati .
" What are doing? ". Easton bertanya dan dengan santai mengambil kain berwarna merah jambu yang tersidai di sebelah kerusi yang diduduki oleh Kayla .
" Itu- itu kain saya ".
" Ouh-
Easton mengangkat bahu tidak peduli . Sekali lagi dengan pantas tangannya mengambil cangkir yang berisi coklat panas itu lalu di teguk hingga habis .
" It-
" Answers my question , sayang ".
" umm- saya pergi jogging dan bersantai dekat sini saja ". Easton terangguk-angguk mendengar jawapan pendek seperti itu .
Suasana kembali dingin dan hanya terdengar suara burung yang masih bernyanyi di pagi yang cerah ini .
Kaku . Bahkan mereka tiada sebarang rasa tertarik antara satu sama lain .
" Did you have ex- boyfriend before this? ". Kini Kayla kembali menarik isi fikirannya. Terlihat dari mata Easton jika lelaki itu ingin mengetahui sesuatu tentang dirinya .
" Ada , tapi we're break up because of him ". Easton sedikit berasa tertarik dengan respon Kayla .
" Kenapa? ".
" Dia curang with my best friend ". Wow , Easton bahkan tidak menyangka jika hujungnya jadi sesakit ini .
" Forget about past dan terima takdir yang akan datang nanti ". Kayla tersenyum . Tangan digerak buat mengikat rambutnya yang mula serabai di tiup angin.
" Beautiful ". Kayla menoleh di sampingnya dan membuat mimik muka seolah bertanya apa yang disampaikan oleh Easton tadi .
" Apa? ".
" I said you beautiful more than the words ". Kayla hanya tersenyum malu . Sejak kebelakangan ini Easton gemar sekali mengungkapkan isi hatinya secara terang-terangan.
" like Aphrodite ".
Easton menatap Kayla dengan pandangan yang sulit buat Kayla ungkapkan . Easton terkadang sangat random tentang hal yang dilakukan dan itu sungguh menganggu fikirannya sejak akhir-akhir ini . Kayla jadi bingung sendiri tentang perubahan tidak jelas lelaki itu dari masa ke semasa .
tbc.
YOU ARE READING
OG|UNCLE'S
ChickLit" age doesn't matter in our relationship " - 17+ 𝓌𝒶𝓇𝓃𝒾𝓃𝓰! - 𝒽𝒶𝓇𝒶𝓅 𝒷𝒾𝒿𝒶𝓀 𝒹𝒶𝓁𝒶𝓂 𝓂ℯ𝓂𝒾𝓁𝒾𝒽 𝒷𝒶𝒽𝒶𝓃 𝒷𝒶𝒸𝒶𝒶𝓃! - 𝓂𝒶𝓀ℯ 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝓂𝓎 ℴ𝓌𝓃 𝒾𝒹ℯ𝒶.