duapuluhsatu

2K 18 1
                                    

Kini bermulanya kisah hidup Kayla sebagai seorang isteri kepada majikannya yang cerewet lagikan tidak makan saman itu .

" Sayang , pasangkan tali leher ni boleh tak? . Susah betullah ". Helaian nafas dikeluarkan . Kakinya bergerak cepat dan mula memasang tali leher suaminya itu .

" Untung kamu dik , dapat isteri rajin macam ni ". Mary yang memerhati hanya menarik segaris senyuman manis . Dia suka sekali jika hidupnya dipenuhi dengan pemandangan begini .

Merasa dipuji Kayla hanya tersenyum, lega apabila keadaan Mary semakin lama semakin pulih .

" Lepas ni , kamu hantar kakak balik ke hospital lagi ya ". Mereka berdua hanya menangguk .

Easton menatap lama wajah lembut isterinya dia tersenyum tipis . Otaknya berputar mencari cara buat mengusik Kayla yang terlibat canggung dan agak malu padanya .

" eh? ".

Kayla mendongak menatap suaminya yang mendadak memeluk pinggangnya erat .

" Kenapa? ". Wajahnya dibuat-buat risau . Sengaja mahu membuat Kayla takut padanya .

" Ta-tangan tu jaga sikit ! ". Nada naik seoktaf namun itu bukanlah menjadi suatu ketakutan bagi Easton . Malah dipeluknya lagi pinggang isterinya seerat yang mungkin .

" Dah halal , aku nak cium kau sekarang ni pun boleh ". Kayla mengerjap beberapa kali . Jika dilayan lelaki ini memang tidak akan habis .

Selesai memasang tali leher , perlahan dia menolak bahu suaminya buat mundur dan melepaskan pelukannya itu .

" Give me a kiss ". Gadis itu melihat kearah belakang , mengamati Mary yang sibuk makan dengan mata yang tertuju pada televisyen.

" Tuan , saya rasa.... tak wajib pun untuk saya buat semua ni . Kita bukannya suka sama suka pun ". Mendengar setiap bait kata yang dilafazkan oleh Kayla membuat Easton sedar jika terkadang sifatnya berlebihan juga .

" Fine ". Seperti dibawa kembali ke realiti . Wajahnya bertukar dingin dia langsung berjalan kearah meja makan dan duduk sambil menikmati sarapan yang dibuat .

Fikirannya melayang entah kemana . Dia tahu jika sikapnya tadi berlebihan . Tapi tidak mungkin kan jika Kayla langsung tidak menyukainya? .

Dia... terlalu suka akan gadis muda itu sehingga rasanya mahu mati jika Kayla terus menolaknya.

Easton selalu berharap di kehidupan yang seterusnya dia akan bertemu lagi dengan gadis idamannya , Kayla . Dan mereka akan berkahwin dan hidup penuh cinta .
























tbc.

OG|UNCLE'S Where stories live. Discover now