Kota Oldenburg yang berpopulasi hampir dua ratus ribu penduduk itu disinggahi .
Easton mengeluarkan kaca mata hitamnya lalu memakai benda tersebut sambil sibuk melipat lengan kemeja yang dipakai .
Kayla hanya memerhati dari jarak beberapa meter saja . Melihat kelakuan lelaki itu mungkin saja membuat Kayla pening kepala jika ingin sudah bernikah nanti . Pasti cerewet dan banyak hendaknya.
" Tuan , ni homestay yang tuan sewa ke? ". Easton berdehem sambil merampas beberapa beg baju dari tangan gadis mungil itu .
Apa salahnya nak tunjuk macho sikit . Bolehlah menyakinkan Kayla buat menikahinya nanti .
Rumah singgah yang megah dan penuh ukiran itu dikagumi dalam diam . Kayla bahkan tidak sangka ada kota kecil yang seindah ini .
" Masuk , bilik kau dekat sebelah situ". Easton menunjuk dengan muncungnya .
Kayla berjalan perlahan sambil menikmati ukiran indah yang ada di rumah ini .
Pintu bilik dibuka dan segala barang diletakkan di sana . Dia mula mengemas barangnya agar terlihat sedikit rapi . Kata Easton mereka mungkin akan menginap sedikit lama disini dalam empat hari .
" Malam nanti siap-siap kita nak pergi rumah kawan aku . Ada birthday party dekat sana ". Kayla menangguk dan kembali sibuk dengan kerjaannya .
Terkadang Kayla pelik , kenapa lelaki setampan Easton Santiago tidak memiliki kekasih hati? . Walhal lelaki itu kaya , tampan dan matang pula . Pasti sudah direbut oleh pelbagai orangkan? .
Namun melihat Easton yang sedikit mendesaknya mula membuat Kayla berfikir jika lelaki itu ada sesuatu terhadap Kayla . Atau mungkin saja perasaannya yang berlebihan.
Apa salahnya jika dia ingin mencuba hal baru? . Lagi pula tawaran yang begini cukup menarik bagi Kayla .
" Saya tahulah saya cantik , tak payah pandang sampai nak terkeluar biji mata ". Kayla tersenyum dalam diam . Tangan bergerak cepat mengemas pakaian dan memilih pakaian yang akan dipakainya nanti .
Easton tersengih dari jauh . Lengan di dakap di dada . Segala aktiviti gadis itu dilihatnya . Entah mengapa kehadiran Kayla mengubah segalanya .
Ini perasaan yang janggal bagi Easton . Dibilang suka tidak juga tetapi di hanya tertarik dengan kehidupan gadis muda ini .
" Lagi bagus cepat-cepat kau jadi isteri aku ". Kayla berhenti dari aktivitinya , kepala ditoleh kearah Easton .
Lihat . Sememangnya Easton akan mendesaknya . Harini sahaja sudah lebih dari tiga kali dia di desak .
" Tuan betul ke nak per-isterikan saya ni? ". Wajah serius dibuat , lagi pula Kayla menawar kontrak tetapi ditolak mentah-mentah oleh lelaki itu .
" Yes , tanpa paksaan dari Mary . I will get a benefit and u too ". Easton menatap kornea gadis itu dalam . Menunjukkan bahawa dia serius dengan ucapannya .
tbc.
YOU ARE READING
OG|UNCLE'S
ChickLit" age doesn't matter in our relationship " - 17+ 𝓌𝒶𝓇𝓃𝒾𝓃𝓰! - 𝒽𝒶𝓇𝒶𝓅 𝒷𝒾𝒿𝒶𝓀 𝒹𝒶𝓁𝒶𝓂 𝓂ℯ𝓂𝒾𝓁𝒾𝒽 𝒷𝒶𝒽𝒶𝓃 𝒷𝒶𝒸𝒶𝒶𝓃! - 𝓂𝒶𝓀ℯ 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝓂𝓎 ℴ𝓌𝓃 𝒾𝒹ℯ𝒶.