Jacuzzi

314 16 3
                                    


Márk

Végigmértem az új tanárunkat.
Be kellett valljam, nem néz ki olyan rosszul. De jól sem persze. És még így is erős ellenszenvet éreztem iránta. Nem tetszett, hogy valaki a volt osztályfőnökünk helyére állt.. Csak én nem tudtam még őt elengedni..? Mármint, a többiek miért nem tűnnek szomorúnak?

Bemutatkozott. A neve Dennis. Haha! Olyan kimondva, mint a Tenisz. Na jó, ez cringe, de akkor is.. végül is valid.
Ezután nekünk is sorra be kellett mutatkoznunk.

-A nevem Kovács Márk - mondtam - 16 éves vagyok, focizok, és a kedvenc tantárgyam..

Egy pillanatra leblokkoltam. Ugyanis a kedvenc tantárgyam.. az angol. Ezt mindenki tudta. De ezt egyszerűen nem akartam mondani. Azért az angol volt a kedvenc tantárgyam, mert azt.. ő tanította. Új tanárral már más a helyzet.

-..a tesi.

Nem hazudtam olyan sokat, ugyanis a tesi a második kedvenc tantárgyam. Pár haverom kérdő pillantást vetett felém, de aztán végül elengedték a dolgot.

Az óra folyamán a lányok és pár fiú körülgyűlték az új ofőnket, és mindenféle kérdésekkel bombázták. Én viszont nem figyeltem, csak az ablakon keresztül kinézve gondolkodtam. Amúgy is, mi olyan érdekes benne? Ki nem szarja le, hogy éppen mit evett tegnap..

-Nekem ez baromira nem tetszik - szóltam halkan Bencéhez - hogy az új ofőnk csak így idejön és átveszi Bazsa bá helyét.
-Nekem se.. de figyelj, nem ő tehet róla, és ez így van rendjén. Nincs értelme a múlton rágódni és ezzel gyötörni magad.
-Tudom - sóhajtottam - de nekem nem szimpi ez az ember. Valami nem stimmel vele - mondtam.
-Szerintem csak túlgondolod, bár hogy őszinte legyek, annyira nekem sem jön be.. de mit tudunk tenni? Szerintem próbáljuk meg jól érezni magunkat. Ne ez az eset pecsételje meg az elkövetkező négy évünket.
-Igaz - feleltem felsóhajtva - de várj, nem három?
-Mi? Jaa, de - nevette el magát, amin én is elmosolyodtam.

Bárcsak én is olyan pozitív tudnék lenni, mint ő..

A tekintetemet az ablakról a tanári asztal felé szegeztem, ahol a többi diáktársunk állt. A szemem megakadt az ofőnkön.. Aki valamiért szintén engem nézett. Egy pillanatig szemkontaktust tartottunk, majd zavartan elkaptam a tekintetem, és folytattam az ablakon keresztül való bámészkodást.

Miután megszólalt a csengő, mindenki kiviharzott a teremből. Bencével együtt hazafelé bicikliztem. Félúton elváltunk egymástól, mivel nekem fociedzésre kellett mennem.

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A két órás fociedzés után fáradtan hazatekertem. Este hat volt.

Hazaértem. A bringámat betettem a garázsba, majd kinyitottam az ajtót.
-Van itthon valaki? - kérdeztem a küszöbön belépve.
Senki sem válaszolt. A szüleim még nem voltak otthon, ami miatt kicsit fellélegeztem. Testvérem nem volt, anyámmal és apámmal éltem. Azt hinné az ember, hogy az egyedüli gyerekek elkényeztetettek.. hát, én kurvára NEM. Nekem nem adnak meg mindent, sőt, szinte mindig mindent egyedül csinálok, így önállóságra kényszerültem. Tudok főzni, sütni, és még mosni is. Takarítani is én szoktam.. Vicces, nem? A szüleimnek még ezek ellenére sem vagyok elég jó. Amint kapok egy négyesnél rosszabb jegyet, imádkozhatok, hogy apám ne verjen meg. Bármit teszek, találnak benne valami kifogásolhatót. Nem lehet nekik eleget tenni. Semmivel.

De most én voltam egyedül otthon. A házunk egész nagy. A szüleimnek sok pénze van, sokszor nyaralni jártak, de engem csak ritkán vittek magukkal. Mindketten sokat dolgoznak. Vagy lehet nem dolgoznak sokat.. Igazából nem tudom. Apukám csak késő esténként ért haza, anyukám meg késődélután, és mivel olyankor fáradt, általában nekem kell ebédet és vacsorát készítenem.

Van egyik fürdőnkben egy jacuzzi. Általában anyám vagy apám foglalta el, és nem szívesen engedtek be. Most viszont kedvet kaptam rá, hogy beüljek kicsit. Végül is, amíg nincsenek itthon nem lehet baj, igaz? Felmentem az emeletre, a szobámban levetkőztem, majd meztelenül, köntössel a kezemben lesurrantam a jacuzzinkhoz.
A meleg víz kellemes érzés volt a bőrömön. Leoltottam a villanyt, így csak a jacuzzi fénye világított. A jacuzzival szembeni hatalmas üvegablakon át egyenesen a kertre láttam. Az este megnyugtató érzéssel töltött el. A masszírozó vízsugár ellazított. Hátradőltem, nyakik elmerültem a vízben, és behunytam a szememet.

Abban a pillanatban egy ajtónyílást hallottam. A szívem konkrétan kihagyott egy ütemet, én pedig ijedten a bejárat felé fordultam. Apám állt az ajtóban köntössel a kezében, és nem tűnt túl boldognak.

-Neked nem tanulnod kéne? Ilyen élvezetekkel pazarlod el az idődet ahelyett, hogy tanulással töltenéd, és akkor talán még ötös is lehetnél - mondta kimért, rideg hangnemben.
-Eddig edzésen voltam, csak most értem haza. Gondoltam pihenek egy kicsit.. - próbáltam érvelni, bár tudtam, hogy hasztalanul. Apám nem fogad el ellenkezést, ha egyszer valamit eldönt, az úgy is lesz.
-És a pihenés számodra előnyt élvez a tanulással szemben? Ne légy már ilyen ostoba! Na, kifelé, menj tanulni!
-Bocsánat - mormogtam lehajtott fejjel.

Olyan szívesen maradtam volna még, viszont semmi kedvem nem volt apámmal ismét veszekedésbe keveredni. Tudtam, hogy abból úgyis én kerülnék ki rosszul.

Felálltam a jacuzziban. Apám végignézte, amint felveszem a köntösöm, majd kisétálok a szobából és becsukom magam mögött az ajtót.

Az estém további részét tanulással töltöttem. Este tíz fele végeztem. Mindent megtanultam, amit a hétre kellett. Így nem marad dolgom a többi napra, ami több szabadidőt jelentett.

Csináltam magamnak vacsorát, majd lezuhanyoztam, fogat mostam, és lefeküdtem a franciaágyamba. Aludni viszont nem tudtam. A félhomályban a plafont bámultam, és random ide-oda fetrengtem az ágyamban. Az ablakomon beszűrődött némi holdfény, ami nyugtató érzéssel árasztott el. Gondolataimba merültem, majd végül valamikor hajnaltájt elaludtam.

The teacher I hate Where stories live. Discover now