HétfőMegszólalt a kicsengő. Bence sietve bedobta táskájába a bioszcuccát. Én is így tettem, majd egymás mellett felbaktattunk a lépcsőn. Természetesen most angol következik Tenisszel.. aki - mint utóbbiakban megtudtam - nem is olyan szörnyű, mint ahogy gondoltam.
De attól még idegesítő. Épp ezért fogom én is idegesíteni őt.
Ahogy a teremhez értünk emlékek áradata ragadott el.
Ahogy tenisz mellettem áll, és a feladatlapomra koncentrálva javít. Amint megdícsér, amiért csak egy hibám lett. Ahogy a kocsiban mellette ülök. A házában az illat, ami a légfrissítő és férfi parfüm keveréke. Ahogy a konyhában belemerül a főzőcskézésbe. A mac and cheese ínycsiklandó íze. És Tenisz mosolya, ahogy tanári szerepéről megfeledkezve nevet.
Sokkal emberibbnek tűnt, mint máskor.
Bence benyitott a terembe, én pedig szorosan mögötte követtem őt az ajtón át.
Tenisz a tanári asztalnál ült. Amint beléptünk, felnézett. A tekintetünk összetalálkozott egy pillanatra, majd leültem Bence mellé.
Az óra elkezdődött. Tenisz valamit a folyamatos múltról magyarázott, a táblára írt. A füzetembe másoltam, közben pedig rajzolgattam. Épp egy kedvenc szereplőmet rajzoltam a Terminátorból (igen, Arnold Schwarzeneggert), de Bence meglökte az asztalt, én pedig egy bazinagy csíkot húztam Arnold fején keresztül.
-Bence! - förmedtem rá halkan - Most miattad elrontottam!
-Bocs, csak radírozok - felelte.Mérgesen Arnoldra pillantottam. A fején keresztülment csík a papírt is félbeszakította egy kis részen. Kitéptem a lapot, majd összegyűrtem. Végig sem gondoltam, és a papírgalacsint a kuka felé hajítottam.
És a kuka a tanári asztal mellett van..
..ami a tábla előtt van..
..ahol Tenisz állt.
Eltaláltam. Véletlenül telibe eltaláltam vele Tenisz fejét.
Karja megfagyott a levegőben a filccel a kezében. Lehajolt, a papírgalacsinnal a kezében felállt, majd megfordult.
-Ki volt? - kérdezte unott tekintettel.
A teremben csend volt. A padot fürkésztem - nem mintha olyan érdekes lett volna - és Bencére sandítottam, aki lehajtott fejjel röhögést visszatartva ült mellettem. Áruló..
Tenisz végignézett az osztályon, majd a tekintete megállapodott.. rajtam. Ösztönösen elkaptam a tekintetem, de szinte éreztem, hogy átlátott rajtam..
Tenisz megfordult, és mintha mi sem történt volna folytatta a tanítást.
Ezt megúsztam..
Legalábbis ezt hittem..
..egészen az utolsó óra végéig.
-Márk, megyünk együtt? - kérdezte Bence az irodalomteremből kilépve.
-Igen, pillanat, csak előtte elmegyek vécére.
-Jó, addig kimegyek Patrikékkal, majd a bicóknál megvárlak!
-Oké, gyors leszek!Azzal elfutottam a fiúmosdóhoz.
Miután végeztem, megmostam a kezem, majd kinyitottam az ajtót. Viszont amint kiléptem.. egy nem túl kellemes meglepetés fogadott.
-Szóval szeretsz dobálózni, huh? - kérdezte Tenisz a falnak támaszkodva, kezében egy papírt tanulmányozva. Egy papírt, ami kísértetiesen hasonlított a füzetem kitépett lapjára.. tehát a rajzom volt nála. És én hülye még azt hittem, megúszom..
YOU ARE READING
The teacher I hate
RomanceMárk egy (mondhatni) átlagos középiskolás fiú. Egy reggelen viszont szörnyű hír forgatja fel kerekestül az életét: a kedvenc tanárja meghalt. Egy új, helyes osztályfőnök, egyben angoltanár lép a helyébe. Márk viszont nem kifejezetten örül ennek, ső...