Ditempat Suzy
Tiba tiba terdengar sebuah ketokkan pintu dan suara meminta tolong.
Stranger:Sesiapa yang didalam tolong buka pintu,tolonggg..
Suara orang tersebut terdengar sangat lirih .Membuat Clara yang mendengarnya ingin menolong,disaat ia ingin membuka pintu,Suzy pun berlari dan menepis tangan Clara.Hal tersebut membuat Clara marah.
Clara:Kau pahal,ada orang kat luar tu minta tolong oii.
Su:Sabar Clara,jangan main buka dulu,aku tahu kau kasihan dengan orang kat luar tu tapi kita kena check dulu ingat kata pengetua tadi.
Clara yang mendengarnya hal tersebut hanya terdiam.disana Suzy tidak menghiraukan Clara yang terdiam ,ia pun pergi kearah jendela untuk melihat orang yang diluar tersebut.
Mas:Jangn buka luas sangat Suzy.
Suzy:ye.. Ye..
Disaat Suzy membuka ,ia dapat melihat seorang gadis remaja yang diketahui namanya ialah Carol,muka Carol terlihat sangatlah pucat dan ada bekas gigitan di bahagian pahanya.Suzy yang melihat hal tersebut segera menutup langsir,action yang dibuat membuat classmatenya tertanya tanya apa yang terjadi diluar.
Fah:Apahal Suzy,kau nampak apa?
Su:Jangn sesekali seseorang buka pintu.Aku rasa berita pasal Zombie tu bukan main main.Orang yang kat luar tu dah kena gigit kat bahagian peha dan muka nya nampak sangat pucat,betul betul pucat,bukan itu sahaja aku ada nmpak beberapa orang berlarian dan mengigit satu sma lain,ni dah tak betul dah ni.
Clara:Macam mana sekarang oii ,takkan kita nak berada kat sini je.
Su:Betul ,kita akan berada kat sini dulu.Nak lari pun x dpat bnyk sangat zombie kat bahagian luar berkeliaran sekrang.
Mas:Jadi kita tido sinilah.
Su:Boleh dikatakan begitu.
Clara:Apa!!
Su:Diam Clara ,kami tahu kau risau takut,kau ingat kau je ke ada perasaan tu,kami pun ada.
Mas:Hmm kalau macam tu kita buat plan.
Fah:plan apa?
Su:Plan dapatkan makanan.Jap...
Fah:Ha?
Tiba tiba Suzy mengeluarkan phone didalam begnya ,hal tersebut membuat classmatenya terkejut.
Su:Jangan marah dulu.aku nak try call pertolongan.nnti kalau sesiapa nak call parents dia ,nnti ku bagi phone ni pinjam,tapi takkan yang lain x bawa phone .
Ju:Aku ada
Adzin:Aku ada
Ivan:Aku pun ada.
Su:Bagus ,bagi yang lain pinjam.
j,a,i:Okay.
Mas:Semua yang dah call parents dia,pergi bahagian tengh kelas,ketepikan semua meja kita berbincang cara dapatkan makanan.macm mana nak bertahan kalau makanan tidak ada?
Su:Betul tu.Jadi kita kena hantar 2 orang pergi ambik makanan kat kantin.
Steward:Aku pergi.
Ivan:Aku pun.
Su:Kau x payah Ivan ,nnti kau bising pulak,
Ivan:Alahh
Mas:Betul kata Suzy tu Ivan.
Ivan:Yelahh...
Disaat plan dah bagus ,steward dan Suzy pun keluar ,terlihat kawasan sekolah yang seperti sudah terkena puting beliung.
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...