Chapter 16

21 2 0
                                    

Pov Ester

Disaat Ester dan Maz bangun mereka bedua shock akibat tidak melihat keberadaan Glenn.Disaat mereka keluar mereka berdua hanya melihat Darah yang berceceran di jalan,hal tersebut membuat Ester dan Maz pun terkejut.

Ester:Ha!.Mana Glenn!?

Maz:Glenn!Glenn!Glenn!!.

Mereka juga tidak ingat bahawa jeritan dapat menrik perhatian para Zombie.Dari jauh terdengar suara zombie yang kelaparan menghampiri.

Ester:Aku rasa kita patut masuk sekrang Maz(Ketakutan)

Maz:Tak selagi Glenn tak kembali kita tak boleh pergi..

Ester:Oii aku kata masuk bukan pergi!!

Maz:Tak!

Ester:Maz ,masuk je dulu..Nanti kita cari Glenn,sebb zombie dah mendekat ( ketakutan)(dalm hati:Kalau aku pandai bawa kereta dh ku tinghlkn dirimu)*main main je..

Disaat Maz berbalik terlihat banyak sekali zombie yang menghampiri mereka berdua.Melihat hal tersebut Maz pun memasukki kereta dan pergi dari sana.

Ester:Fuhh...,kau ni aku kat tunggu jp kan..Kalau kau tak jerit pasti kita tak kena kejar and dapt cari Glenn.

Pov Glenn

Glenn:Ughhh...(Menahan sakit dikepala)
Aku kat mana ni?

Adriana:Kau kat markas kami.

Glenn:Owhhh..eh kenapa kaurang ikat tanggn aku ni oii,lepaskanlh..

Adriana:Kami takkan lepaskan kau.kau kena bagitahu kami bahawa siapa kau?

Glenn:Aku?Tu penyebb kaurang tangkap aku?

Adriana:Yelah...

Glenn:Yatuhaannnnn...kenapa tak main tanya je,takpaya main culik and pukul kepala orang.

Adriana:Ehh aku tak kesah,sapa nama kau?

Glenn:Okay okay jagnlh marah,(dalam hati:Bukan sepatutnya aku marahkan.)
okayy nama aku Glenn.Puas?

Adriana:Owh..

Glenn:Dah kembalikan aku!

Adriana:Okay okay..

Dan Adriana dan gengnya pun melepaskan Glenn untuk menghantarnya kembali,Disaat mereka kembali yang merekan nampak hanyalh para zombie yang berada di tilam tersebut..

Glenn:Eh mana Ester ngn Maz..

Adriana:Siapa?

Glenn:Kat sna ada kereta time kamu tangkap saya.

Adriana:Ha!.kenapa kmi tak nampak kwn kwn kau?

Glenn:Aduhhh!!..

Pov Ester

Maz:Macam mana ni Ester,Glenn dah hilang..

Ester:Aku pun tak tahu Maz.(Risau)

Maz:Kita nak buat aoa sekrng ni?Glenn dah hilang ..

Ester:apa kata kita dua kembali ke tempat tu nak tak?

Maz:Gila kau ,oii Ester temapt tu dah full zombie kalau Glenn kembali pun dia tkkan jumpa kita fua pun kat sana apa lagi kalau dia nmpak zombie banyk berkumpul kat sna.

Ester:Tu pun salah kau juga,kenapa kau jerit kau tahukn suara bising dapat menarik para Zombie.Kau pergi jerit apahal kan boleh cari dengan berjalan.

Maz:Kau jagn marah kat aku juga,Si Glenn ni pula gimana?.Aku jerit sebab aku risau tau tak.Ha Glenn kata tempat tu selamat tu lah aku berani jerit..

Ester:Memang lah selamat tapi tak selamanya Selamat zombie tu jalan tak henti henti tau tak?

Maz:Aku dah kta aku mana tahu.aku cemas kau tak tak kau pekak ke apa!?

Ester:Aku bukan pekak,kau ingat kau juga risau aku pun risau bongok!

Merka berdua pun bergaduh sampai tidak merasakan kehadiran seseorang di samping jendela kanan mereka berdua.
Tiba tiba..

Stranger(L):Keluar!(Sambil menodongkan senjata)

Ester:Mazz belakang kau..

Maz:Kau tak payah nak takutkan aku,aku tahu kau x berani kalahkan?

Ester:Takk betul belakang kau..

Maz yang melihat wajah Ester yang tidak menunjukkan wajah menipu pun melihat ke belakang nya ,disaat ia melihat dengan jelas ia melihat seseorang berjubah menodongkan sniper kearah mereka berdua..

Ester:Matilahhhh...

Stranger(L):Keluar!!

Mendengar arahan perempuan tersebut mereka berdua pun keluar dengan begetar.

Maz:Tolong maafkan kami..(Ketakutan)

Stranger(L):Mazz....

Maz:Ha?(tertanya)

Stranger(L):Maz ini kakakmu!!

Maz:Kakak(menangis)

*inisial L ini adalah kakak Maz da ia bernama Lily(spider lily)

Ester:Ha?.ni kakak kau Maz?(Tertanya)

Maz:Ye ni kakak aku.Kak mak mana?

Lily:Makk(menangis secara tiba tiba)
Sorry Maz,mak dah takda....time nak jemput kamu gi sekolah ayah juga dh meninggoy saat balik dari tempat kerja nya dan hanya tinggl kakak seorang sahaja disini.

Maz:Apa!!Maz ingat kaurang dh pergi ke lapangn terbang Kuching.

Lily:Adek gila takkan kami nak tingglkan adek?

Lalu dari jauh terdengar suara yang sangat kuat dan menakutkan.

Lily:masuk masuk ke dalm kereta sekrang diam.Jangn sesekali pasang enjen kereta.
Shusss

Terlihat dari jauh ada seekor mahluk yang besar berjalan dengan para zombie bersamanya.

Maz:Itu apa kak?(Ketakutan)

Lily:Akak pun tidak tahu..

Ester hanya terdiam dan tidak berbicara sepatah kata pun akibat shock berat apa ngk mahluk tersebut sangatlh besar dan menakutkan.

*Anyways i call that mahluk Arkkiex.Mahluk tersebut adalah Zombie separuh monster akibat radiasi(masih tidak dikethui juga radiasi itu berasal dari mana mungkin part selanjut dna selanjut dan selanjut akan di ke tahu penyebabbnya.

Bye jangn lupa vote.....
.

STAY ALIVE ,ZombieWhere stories live. Discover now