Melihat Zombie yang datang ,rakan Suzy yang lain iaitu Julius ,Tam dan Fahmi pun keluar dan menolong Suzy menembak para zombie.Dari kelas lain para pelajar yang masih hidup terkejut mendengar suara tembakan dan cuba melihat dari jendela apa yang terjadi.Disana mereka melihat Suzy dan 3 orang lain menembak para Zombie.Boleh dikatakan Zombie disana sangat banyak membuat Suzy ,Fahmi,Julius dan Tam sangat lelah.
Melihat Suzy yang lelah rakan kelasnya yang lain pun turun membantu,mereka telah melihat bahawa Suzy sangatlah berusaha untuk menjaga keselamatan mereka semua.Setelah berusaha yang amat panjang .Zombie yang berada dlam sekolah itu pun habis semua dibantai oleh para pelajar sekolah dengan diketuai oleh Suzy.Melihat Zombie yang telah tiada para pelajar pun keluar menghampiri Suzy dan rakan rakannya.Disana terlihat Suzy yang berada di atas Jeep dengan rakan rakannya yang lain (sampai muat lh)
Melihat perjuangan Suzy dan yang lain semua orang disana bertepuk tangan.melihat hal tersebut Suzy hanya terdiam kerana kepenatan,bagaimana tak penat dahlah berjalan jauh ke arah kem tentera untuk mengambil persenjataan sendiri,melawan zombie pulak dan iapun pengsan.
Rakan rakan Suzy:Suzyyyyy!!!!!!!
Dalam beberapa jam Suzy pun terbangun dan melihat banyak orang sedang membersihkan mayat Zombie.Lalu terlihat juga orang yang sedang membersihkan tempat.
Disaat Suzy bangun ia pergi ke arah luar ,disana ia melihat orang yang sedang bergotong royong,membantu satu sama lain.
Tiba tiba ade suara
:Wei kaurang Suzy dah bangun!!
Dan disaat Suzy melihat ternyata itu adalah Mark yang menjerit kebahagian.
Mark:Tanpa kau Suzy kita takkan selamat tau tak Suzy.
Suzy tiba tiba mendengar kekecohan.
Dari jauh Suzy melihat orang yang berebutan menjadi leader dalam memegang sekolah tersebut,terlihat para guru yang seperti sudah tidak mempunyai kekuasaan lagi terhadap murid hanya terdiam sahaja.Apalagi banyak murid yang menggunakan senjata yang diambil oleh Suzy sambil mendodong satu sama lain. Kerana keserakahan hendak menjadi leader.
Suzy yang melihat tersebut meminta Mark untuk megiringnya pergi ke arah pondok,Suzy merasa amat penat apalagi melihat orang yang gaduh dengan satu sma lain.
Bomm!!
Terdengar bunyi tembakan.Suzy yang mendengar hal tersebut terkejut.Dan melepaskan tangannya dari pegangan Mark ,ia mengambil pistolnya dan mengarahkan pistol tersebut kearah seorang remaja lelaki yang dikenali sebagai Desmond tersebut.Melihat kehadiran Suzy ,teman temannya pun menghapirinya dan Mas mengatakan sesuatu kepada semua orang.
Mas:Biar aku perkenalkan ,dia nilah orang yang telah menyelamatkan kita,ia juga banyak berjasa untuk kami sekelas bila kelaparan dia sanggup keluar mencari barang keperluan .kaurang pula berebut menjadi leader ,leader apanya penakut.Tahu tak ia sanggup keluar dari gate sekolah untuk mencari persenjataan dan bekalan makanan.kaurang buat apa ha?diam ? Ketakutan dalam bilik kelas.
Semua orang yang mendengarkan Maslaila berbicara pun terdiam.
Dan Suzy mula berbicara.Su:Aku tak kesah siapa nak jadi leader ,tapi tolong jangan menggunakan kekerasan ,kalau nak sangat, pakai undian nama.tolong la,melihat kurang macam ni aku tak tahulah.Tolonglah jangan gaduh,gaduh takkan buat keadaan kembali normal tapi malah menerukkan keadaan.tolonglah..
Lalu Suzy pergi.Semua orang disana memandang Suzy dan terdiam ,
Maslaila:Dasar Ego!!kaurang fikir kaurang tu power sangatlah ,kalau power kenapa bersembunyi!! ,hmm .Jom Suzy,Kau nak pergi mana?
Su:Tu..Aku nak pergi ke arah pondok.
Ditempat Ester dan 2 rakannya.
Glenn:Wei kaurang aku nampaklah minyak kereta ni dah sikit lagi tinggal,macam mna ni?
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...