Flasback
Glenn:Aku tengoklah kita punya minyak kereta ni dah nak habis dah ,tinggal 2 bar jak lagi.
Ester:Kalau nak habis tinggal cari je tempat isi minyak.Bagitahu aku ngan Maz buat apa.Kau ingat aku ngan Maz ni mantan pekerja pentrol ke?
Glenn:Kau ni aku bagi info je kut..
Ester:Bruhh...
Melihat bar minyak yang semakin mempet Glenn pun mencuba mencari stesen minyak di setiap sudut kota eh salah ,di setiap tempat yang ada.(lupa kalau diaorang dah keluar dari kota😅)
Setelah berabad abad mencari akhirnyaaaaaa cahaya syurga tampak...
Tahu kann apa benda tuEster:Glenn...!! Tu..tu pentrol³.
Glenn:Okay okay okay.Janganlah jerit sakit telinga aku,kalau aku pekak macam mana?
Ester:Heheh..
Disaat mereka memasuki jalan menuju tempat petrol ,dari kejauhan mereka dapt melihat banyak sekali Zombie yang berada di situ..Bagaikan kejatuhan jiwa dan raga Glenn terus menghentikan kereta.
Glenn:Wei kaurang ,kau nampak tak apa aku nampak?
Ester:Glenn pandang sini jap.
Glenn:Ha?
Dan Ester tiba tiba memelutkan matanya(membuka matanya lebar lebar lh maksudnya) (Iban language sikit sikit lah x kan x boleh kan....)
Glenn:Binciling!!!!(Melatah Glenn).Kau pahal buat mata kau macam tu?
Ester:Tahupunnn..yang kau tanya kami nampak tak? kenapa,kami nampak lah .macam lah kami ni buta.
Maz:Yelah Glenn.
Glenn:Yeyelah.. Ish tu pun nak marah..
Ester:Bukan marah ,tapi nak just remindkan ,kau tu budak pandai tapi otak kau melenyot.
Glenn yang mendengar hal tersebut dapat merasakan sakitnya dada dikatakan otak melenyot dan membuat muka ingin menagis.
Ester:X payah nak buat muka macam tu mau muntah aku.
Disaat mereka yang sedang begurau dan beradu mulut,Dari jauh zombie yang mendengar bunyi kereta mereka pun melaju lari pergi arah kereta mereka bertiga....
Maz:Guyss aku rasa kita patut stop bermain
Glenn,Ester:Ha???
Maz:Look at that view..
Sambil menunjukkan para zombie yang sedang berlarian pergi ke arah kereta mereka bertiga.Glenn yang melihat hal tersebut pun melaju kan kereta sambil menjerit
Mereka bertiga:Aaaaaa!!!!!!!!!!(menjerit didepan muka satu sma lain.
Maz:Cepat Glennnn pecuttt now bodo!!!!
Glenn:Sabar bongokkkk!!!...
Ester:Jangan gaduhhh pecut jeee!!!!
Dan seperti yang kalian tahu mereka pun pecut dari sana dan juga tidak mendapatkan bekelan minyak.
Biasa tuhan x bagi nasib😂.Di tempat Suzy.
Mark:Kau okay Suzy?
Su:Okay jee..woi Mark kau tahu tak budak yang aku todong pistol tadi?
Mark:Owh Desmond maksud kau?
Su:Desmond meh nama dia?
Mark:yup that right!
Su:Songong betul eh dia tadi..
Mark:that right!
Su:Tau tak nasib aku x tembak kepala dia tadi,dah lah sok sok pahlawan..
Mark:That right.
Suzy pun memandang Mark dengan muka menyampah..
Su:That right ,that right ,that right.Tu jelah kau jawab,jawab lah benda lain kene.
Mark:Hahah okay okay.
Dan tiba tiba disaat Mark dan Suzy berbicara (biasa membawang pas that right that right)
Fah:Suzy..
Su:Ha?Kenapa Fah?need help meh?
Fah:No just,people right there wanted to meet you.
Su:Ha? For?????
Fah:I dont know,just they want me to calling you.
Su:Okay..Jap jap
Fah:Kalau macam tu ,aku tinggal dululah,sebb many work.
Su:Kk
Di tempat perkumpulan
Mas:Mana Suzy ..Fah?
Fah:Masih kat sana dia kata jap ..
Mas:Okay okay..
Mas: semua berkumpul sekrang
Dan tidak jauh dari situ terlihat kumpulan Desmond yang masih tampak seperti tidak puas hati.Bagaimana pun mereka x dapat lawan (Yelah kan watak antagonis kan mengalah lh dulu)
Lalu dari jauh terlihat Suzy yang bersama dengan Mark datang menghampiri..
Su:Apahal ni?
Mas:Hmm Suzy,kami kat sini nak bincang pasal siapa yang harus dijadikan ketua kat sekolah ni buat pertahankan kita dari serangan Zombie.
Su:Kan aku kata tadi undi jelah..
Mas:Memang lah Suzy takut nanti ada yang pakai cara kotor,slah pilih leader habis kita nanti..
Su:Kotor??mereka simpan tai ke dalam tu?
Plak.Bunyi pukulan
Su:Aduii(Sambil memegang kepalanya yang sakit)
Corn:Kau ni Suzy bodoh ke polos?
Su:Ha ??apa salah aku?
Corn:Maksud mas cara kotor tu dia main tak aci?
Su:Kita main ke?
Corn:hmmm!!(Menghebus nafas dengan kasar)
Melihat Corn yang sudah sperti ingin menjadi banteng yang akan segera menanduk suzy (Meanss like kerbau that people use to challege lah x tahu lah nak jelas macam mana search je gi google )
Mark:Sabar corn ,sabar istifar cornnn!!
Corn:Kau ni Suzy!!! Bijak pasti kat masa yang tak tertentuuu..betul kata Fahmi haritu..
Su:Haa??? What does she sayy?(meme sound)
Mas:Sini Suzy biara kau explain kat kau?
Su:Hm okay.
Mas:bergini begitu berkangkang,berfly fly,bergongong,berjalan dan begitu.Dah faham kau?
Su:Owh... Apalah Corn,cuba tengok Mas pandai lagi explain daripada kau.
Corn:Suzyyyy!!!
Suzy:( dalam hati): Apa salah aku betul kan?
(For yang baca)Su:Betul x pembaca??
Dont Forget to vote yerrr
Sorry lah dia punya bahasa ada yang agak kasar but biasa aku pun cita kan so
What does she sayyy?
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...