Terlihat Ester yang berjalan ke atas sambil memikirkan perkataan Jack tadi.
Ester(dlm hati):Kenapa dia suruh kami pergi and kata tempat ni bahaya.Maksud dia apa?
Sesampainya didepan biliknya secara tiba tiba Ester mendengar suara barang yang pecah dari tingkat 4 dan hal tersebut membuatnya tersentak terkejut.
Ester:Opocott!!...hmm bunyi apa tu?
Sambil berjalan ke atas.Sepertinya Ester tertarik untuk memeriksa keadaan di atas dan tidak jadi untuk memasuki biliknya.
Sesampainya di tingkat 4.Ester perpusing laning mencari keberadaan bunyi tersebut.
Ester:Macm aku dengar tinggal sini tadi barang jatuh tapi bilik yang mana satu ni?(sambil mengaru kepala)
Ester yang tidak juga menemukan asal bunyi tersebut pun kembali turun ke arah biliknya berada iaitu tingkat 2.
Pov bilik 302.( bilik asal bunyi barang jatuh)
Terlihat satu zombie yang terikat di kasur dan seorang lelaki disana.Terlihat lelaki tersebut cuba mempunyai tattoo berupa jangkar dibahagian lengn kanannya.
Berbalik kepada Ester.
Terlihat Ester yang melihat permandangan pantai melalui tingkap.Pantai tersebut sangat indah jika dilihat dari jauh.Manakala Ester juga melihat ramai orang disana.Ester mengira orang yang pantai tersebut ialah orang yang tinggal divilla itu juga tetapi sebenarnya itu adalah para zombie yang sedang piknik(tapi boong)
Para zombie yang sedang kehulur kehilirlh macm tu.Ester yang kepenatan berdiri pun membaringkan tubuhnya dia atas tilam sambil membayangkan keluarganya tapi secara tiba tiba fikiranya berubah kepada cousinnya yang berada di Serian iaitu Suzy.
Ia tba tiba mengingat Suzy kerana setiap hari mereka berdua selalu berbual melalui phone tapi sekrnag tidak.Ia berfikir adakah Suzy selamat?
.
.
.
.
Pov SuzySuzy:Dah sampai dah.Eh kosong jr aku nampak sini macm takda orang pun.
Plak!
Suzy:Aduh sakitlah.
Ste:Tau pun sakit sebb tu jadi orang jagn bodoh dah tahu dunia kena serang zombie tanya lagi orang mana?kan ngok namanya.
Suzy:Ye...ye...ye...dah lah kalau tempat ni takda satu pun mahluk jadi tempat ni selamat.Aku rasa tempat ni paling selamat pun Sebb tempat ni tak dekt ngn pasar kan?
Ste:Yer.kalau.macm tu kau aturka machine aku isi minyak kat sini.
Suzy:Okay..
Disaat Suzy masuk ia melihat ada satu zombie disana.Iaitu zombie casher.
Suzy:Eh ingat kn takda zombie.Ada juga rupanya.owhh okokok.Mana barang untuk aku hempuk kepala zombie durjana ni eh..
Setelah melihat sekeliling Suzy tetap tidak melihat apa apa,jadi ia pun kembali ke arah kereta mengambil barang.
Ste:Eh apahal pulak ni?
Suzy:Ada satu zombie dlm tu aku aku nak pukul.nanti macm mana pulak nak isi minyak.
Ste:owh okay cayooo!!
Suzy:cayok cayok kau ingat akuni apa?
Mana ehhh hmmm.Setelah 1 minit ia mencari akhirnya ia menjumpainya iaitu pisau dan ia pun kembali masuk ke dalam.
Suzy:Yo zombieee ...brother let play kita.
Melihat zombie yang mencuba untuk keluar mengejar nya Suzy pun melemparkan pisau tersebut dann kena!!!!
Suzy:wehhh....aku main tikan sebrang je pun kena!wuhuu
Sepertinya tuhan berpihak kepada Suzy.
Suzy:Aku bah tuk ba anng ka ngelabn aku.Iam strong okay.
Melihat zombie yang mengacar tempat masuk casher Suzy pun hanya menilaknya ketepi dan mengatur machine.
Suzy:hmmm ok done terisi 100.
Ste:banyk betul kau isi.
Suzy:opocot....kau apahal kat sini oii isi ah sana.
Ste:aku tunggu kau kau lama sangat jadi aku masuklh.banyak betul kau isi?
Suzy:heheh saja je kan ada galon kita bawa dari rumah so simpan dlm tu je yang baki.
Ste:owh okay.eh jangn lupa ambil makanan kat dalm ni amd ice cream juga.
Suzy:okay no problem..
Sambil menunggu abngnya yang mengisi minyak Suzy pun mengumpulkan beberapa makanan dan minuman.( bolak balik lah maksudnya)
Ste:dahla tu penuh nanti.
Suzy:okay dah jom..
Didalam kereta terlihat Suzy dan abngnya yang sedang makan Ice cream dengan bahagia tanpa hiraukan world yang hancur.
Suzy:pasni terus gi kuching ke berhenti kat Serian dulu.
Ste:maybe berhenti kut ambik barang yang diperlukan kat sana tadi hnya ada makanan je.Kitapwrlu barang untuk bertahan hidup.
Suzy:owh okay..Eh phone aku masih okay tadi line pun masih ada vuba ambik kat dlm beg aku tu.
Ste:nah ...
Suzy:phone kau mana?
Ste:owh ada dlm beg juga.
Suzy:okay okay.
Ste:kau nak buat apa?
Suzy:tak aku nak cuba call orang orang sebrangan dlm phone aku ni takut ada yang masih hidup.
List call.
1.my motherrrrr
2.bapak aku
3.my crazy kazen
4.poroks
5.burit periuk
6.najis
7.lontong pisang
8.my sis(mena)
9.Dora
10.Fahmi
11.Adriana
12.Mitchelle
13.adzin
14.Fellicia
15.Aida
16.Lucy
17.C.Tina
18.Gunung
19.Shaz
20.StewardSte:sikit betul orang dalam phone kau.
Suzy:Buat apa simpan bnyak banyk kalau akhir takda guna langsung.
Ste:Betul juga.
Suzy:Jao aku cuba call satu persatu
Suzy menelephone semua orang kecuali Fahmi.
*Takpa Fahmi x bawa phone gi sekolah( anak beradap emang)
Ste:Eh ada orang call.
Suzy:Jawablh( sambil mencoba menelephone orang lain)
Ste:Okay..Eh jap.
Suzy:kenapaa?
Plakk!!
Suzy:Apahal kauni pukul pukul kepala aku.aku tak buat salah kan?
Ste:Tapi tapi kau tu ngok.kau tahu tak sapa kau tengah call sekarang?
Suzy:Ha?
Disaat ia melihat sebuah nama iaitu Poroks owh ternyata yang ditelephone oleh nya ialah Stevenkie abangnya sendiri.
Suzy:Owhhh heheh.
Dan disaat Stevenkie menoleh ke depan ia melihat seorang perempuan yang meminta tolong dijalan dan..
Ste:Stop oi!!!
Suzy:Apahal pulak..
Disaat Suzy melihat perempuan tersebut ua tersentak mengejut break kereta membuat kepalanya terbentur..
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...