Pov Suzy
Melihat kwn kwnnya yang telinga tidur Suzy pun pergi dari sana.Suzy mengambil sebuah kereta dengn menggunakan kunci yang pernh ia curi dari makcik kantin lalu.
Sesampainya diluar Suzy mencuba untuk tenang kerana ini adalah first timenya ia keluar dari sana semenjak terjadinya penyerangan zombie ia juga tidak lupa untuk menutup lampu depan kereta takut para zombie tahu keberadaannya.
*info:zombie hanya buta waktu malam jadi kalau nmpak cahaya ...ya mereka kejar.
Suzy mencuba membuka radio,tapi yang dia dengn hanyalah benda yang sama didengar oleh Ester dengn kwn kwnnya.Tetapi Suzy tidak menanggapi hal tersebut ia pun pergi ke arah berlainan dimana arh pulang ke rumahnya.Tetapi sebelum pulang Suzy menghentikan keretanya di sebuah kedai iaitu Nahmee.Ia cuba memasuki secara mengendap gendap,ia memasuki nahmee kerana ingin mengambil beberapa makanan dan hal yang diperlukannya.
Setelah beberapa mengambils emua barang yang diperlukan Suzy pun ingin pulang tetapi satu hal yang mengejutkannya iaitu keretanya dikerumuni oleh Zombie akibat cahaya dalam kereta yang terbuka.
Su:Ya tuhann.... Banyk betul masalh datang..nak buat macam mana ni?
Disaat Suzy berfikir selama 3 minit akhirnya ia mendapatkan idea iaitu dengan memasang alaram di kereta lain ,iaitu dengn cara memukul kereta tersebut.
Setelah ia melakukannya kereta uang ia pukul pun mengeluarkan bunyi.Dengan cepat Suzy pun berlari ke arah tempat yang selamat dan kembali ke keretanya lalu pergi dari sana.
Su:Akhirnya ,ingatkan aku x dapat selamat tadi..Sekrang aku harus balik ke rumah mengecheck keadaan keluargaku.
Suzy pun keluar dari tempat tersebut pergi ke Kampung Telagus Legai.Sambil ia menegndara Suzy pun memasang lagu di playlistnya agar keadaan tidak begitu mencekam.Kalau tiba tiba dating jauh Suzy meluaht satu mahluk yang bentuknya sama seperti mahluk yang dilihat oleh Ester.Tetapi tempat mahluk tersebut berada sangatlh jauh dan dipastikan Suzy selmat.
Suzy yang melihat hal tersebut tidak
menanggapi dan berlalu pergi sahaja.*Gila apa saya mahu Suzy mengecheck pergi kesana dkirakan meningoy lh dia nanti.
Selepas 15 minit akhirnya Suzy pun sampai terlihat semua elektrik disana telah pun mati tiada cahaya lampu pun terlihat langsung.seperti zaman duku takda lampu.Dengan itu Suzy pun bergegas pergi ke Rumahnya,Disaat ia telah sampai dengan terkejut ia melihat pintu rumahnya yang terbuka dan terdapat banyk zombie berkeliaran disana.
Su:Eh..jangan jagn!!
Dengn Cepat Suzy pun keluar dengan membawa psai yang ia curi dan pistol yang ia guna dari awal tadi.
Suzy menggunakan jalan belakang rumahnya agar lebih selmat iaitu betul belakang emag slemat sih.
Disaat ia masuk terlihat beberapa zombie tidaklh terlalu banyak.Suzy mengendap gendap pergi ke atas tingkat 2 rumahnya untuk mengecheck keadaan disana.Disaat ia membuka pintu bilik abangnya(akak Stevenkie) .Suzy melihat abngya yang terbaring lemas akibat kelaparan dan untungnya ia membawa makanan dalambegnya lalu memberi abngnya makan.
Abangnya terlihat begitu gelojoh makan akibat tidak makan dari awal penyerangan Zombie.lalu Suzy pun menanyaka dolan kepada abangnya.
Su:Mana mak dan yang lain.
Ste:Mak....dia dah pergi dibawa oleh militer dan aku saja yang tinggl.
Su:Apa ,militer pergi kesini!
(Jadi kenapa mereka tidak pergi ke arah sekolah ?)Ste:Kau ,macm mana kau selmat?
Su:Akuu...(menceritakan keadaanya)
Ste:Owh,pahal kau lambat sangat.
Su:Bodoh lh kau..kau ingat senang ke keluar dengan keadaan yang sekrang dah macam serang covid tapu lebih teruk tahu tak.kalau keluar tanpa keselamatan memang die lh.
Ste:Okay.Sekrang macam mana kita nak pergi dari sini.
Su:ikut aku,aku tahu kelemahan para Zombie tersebut.Mereka buta dalam keadaan gelap.
Ste:Kita pun tak meliabt kalau keadaan yang gelap.
Su:Ish bodo lh.ikut je ,kau nak tinggl ke Pa?
Ste:Okaylah..
Disaat mereka berdua turun kebawah dengn shock Suzy dan stev tidak melihat satu pun para zombie,kerana tadi sedangkan ada zombie.
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...