Ditempat Ester,
Glenn menghentikan kereta didepan sebuah kedai makan kerana kelaparan,ia dapat melihat masih banyak makanan yang terpangpang di setiap kedai.Mereka tidak berfikir untuk makan disana tapi mereka ingin mengambil makanan dia sana dan makan di dalam kereta ,kerana mereka tahu hal tersebut berbahaya.
Disaat mengambil makanan,Maz tidak sengaja menjatuhkan sudu yang dia ambik,ternyata hal tersebut telah membuat para zombie disana mengetahui keberadaan mereka,bagaikan disambar kilat mereka pun berlari dan mengambil beberapa makanan dengan cepat,tetapi nasib mereka sebelum keluar tadi sempat membuat plan.
(Flasback)
Ester:kaurang nampak tak banyk kan zombie berada kat sana kan?
Maz,Glenn:ye betul tu.
Ester:meh dengar sini aku dh fikir dah pasal idea ni .
Maz:Apa dia,
Ester :Camni,kau ngn maz ambik lauk dan sudu,Aku gi ambik minuman dan nasi.setuju x.
Glenn:Aku okay je ,janji makan
Maz:Aku pun.
Kembali ke masa sekrng,Mereka bertiga berlarian untuk keselamatan mereka dan akhirnya berjaya masuk ke dalam kereta ,disna Glenn terus melajukn kereta dan melarikan diri dari sana.
Sesampainya di suatu tempat yang sunyi dimana langsung tidak terlihat kelibat Zombie.disaat Glenn ingin membuka lampu kereta,Ester cepat menghalang ia takut Zombie akn tertarik dengan cahaya kereta.
Maz:Habis nak makan macam mna?
Ester:Kau nampak tak ni?(Sambil menunjukkan kain)
Lain tersebut didapati saat Ester berada di tempat kedai makan tadi,Disana Ester meminta Maz dan Glenn menolongnya meletakkan kain tersebut di setiap tingkap kereta yang ada.dengan itu mereka dapat makan dengan keadaan selamat.
Di tempat Suzy.
Aida:Suzy cepat Suzy..
Su:Kaurang pergi dulu,nak pergi arah pagar,
Aida:Jangn Suzy..bahaya
Su:takpa nnti kaurang akan tahu.(sambil tersenyum)
Walaupun kawan kwannya agak takut dengan keadaan Suzy ,mereka tetap membiarkannya,kerana mereka tahu Suzy akan selamat,mereka percaya dengan Suzy.Ternyata Suzy pergi kearah luar sekolah dimana ia pergi ke arah tempat kem tentera di dekat sekolah mereka.sesampai disana terlihat sangat sunyi dan tiada tanda kehidupan,Suzy yang tidak mahu berfikir banyak pun pergi mencari satu tempat nth apa yang cari.
*Para tentera disana telah pun disuruh para kerajaan untuk pergi ke arah lapangan terbang di Kuching jadi tempat tersebut kosong.
Suzy memeriksa seluruh tempat.
Rakan sekelas Suzy yang menunggu Suzy yang tidak balik balik pun menjadi risau,bagaimana pula Suzy lupa untuk memberitahu mereka tentang plan selanjutnya.Di tempat Suzy pula ternyata ia pergi mencari tempat penyimpanan senjata kerana ia tahu itu sangat diperlukan,Suzy mengambil sebuah pistol dan menyimpan semua peluru ,ia menggunakan baju tentera yang dapat menyimpan peluru di bahagian kocek bajunya.disna Suzy terus mengambil beberapa senjata yang ia boleh ambik,ia juga tidak lupa mencuri kunci Jeep tentera yang tertinggal disana dan mengambil salah satu Jeep disana.Sesampainya ia disekolah ia segera menutup gate sekolah.Suzy tau dengan cara tersebut dapat menghalang zombie masuk ke dalam.Disana Suzy terus membawa Jeep itu ke arah kelas nya di Block D.dengan cepat ia memanggil nama rakan rakanya untuk menolongnya yang diserang,disaat rakan rakan kelasnya melihat Suzy,beberapa dari mereka pun keluar untuk menolong,Suzy membaling sebuah beg ,diamana dalam tersebut sniper dan alat penembak lain.Walaupun tidak berani Suzy cuba menyakinkan kawan kwannya untuk bangkit.
Su:Kalau kaurang tidak akan tolong sampai tahun depan pun kita akan terkurung di dalam kelas Jerit Suzy Walaupun ia tahu jeritannya tersebut memanggil para Zombie.
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...