Chapter 11

36 3 0
                                    

Pov :Ester

Ester:Wei Glenn minyak kereta tinggal satu bar dak gx.

Glenn:Cilaka lah.....

Maz:Tu lah kaurang dua ,pasal asyik melenggang kan masa je ,kan dah tak dapat minyak.Ni kalau x da minyak mampus kita nanti.

Radio:Hello kepada warga yang masih selamat disana sila pergi ke lapangan terbang kuching,ini adalah arah.

Maz:Arahan bodoo!!!

Ester dan Glenn terkejut sebb ni firstime diaorang melihat Maz begitu marah

*iaialah Maz ni kan jenis pelawak jarang tampak marah,kalau aku pun terkejut kalau nampak perubahan orang yang kita anggap fun tiba tiba berubah jadi pemarah kan?

Ester:Sabar Maz..aku rasa banyak lagi orang ramai yang belum sampai sana juga tulah diaorang buat dua kali siaran.Sbar Maz aku tahu apa kau rasa.

Glenn juga ikut menenangkan Maz.

Glenn:Takpa kita cari tempat lain pulak..aku rasa kita patut pegi cari kota

Dan mereka pun berlalu pergi dari tempat tersebut.Dalam perjalanan terlihat kota yang suda tampak mati,darah dimana mana,zombie berkeliaran.

Ester:Kita nak buat apa dulu..

Glenn:Cari stesen minyak kereta.

Ester:Okay.

Manakala pula hari sudah semakin malam membuat Glenn lebih berhati hati dalam memandu kereta mereka tersebut.Manakala seperti game minecraft terlihat banyak zombie yang keluar pada malam tersebut dan berkeliaran.

Ester:Glenn macam mana ni?

(Stup) bunyi kereta terpadam

Glenn:Aduh bodohlah...

Ester:Sabar Glenn nanti zombie kat luar tu dengar.

Glenn:Ester aku x dapatlah Ester ,aku betul betul stress.

Maz:wei kauranggg tu stesen minyak..(sambil menunjuk satu bangunan)

Ester:Eh yelah.tapiii.... Tu jauh sangat, zombie pun dah mula bertambah keluar pada malam ni.

Maz:Ester?

Ester;hmmm?

Maz:Aku laparlahhh...

Ester:Sabar Maz aku pun lapar..

Glenn:Biar aku keluar.

Ester:Ehh Glenn jangan gelabah..

Glenn:Takpa kau dua jaga kereta sabar je.

Ester:Baiklah hati hati.

Terlihat muka kehawatiran dari wajah Ester terhadap Glenn.tapi dia tak dapat halang kehendak Glenn melainkan menyetujui hal tersebut.

Pov:Glenn

Glenn berjalan secara senyap senyap keluar dari Kereta untuk pergi ke arah petronas,disaat ia berhenti di satu dinding dan melihat kesisi kananya ia sangat shock melihat wajah satu zombie yang memandangnya.Tetapi zombie tersebut tidak menyerangnya.

Mesti pembaca bertanyakan kenapa
*Dari awla lagi aku dah beritahu zombie no buta pada waktu malam walaupun banyk yang keluar macam zombie minecraft zombie sini tetap buta malam.

Dengan sempat Glenn menutup mulutnya takut menjerit dan hal tersebut akan membuat zombie disana pergi kearah nya.Bagaikan ninja Glenn pergi mengendap gendap dengan sangat professional (professional ngak tuh) dan dalam beberapa minit akhirnya Glenn tiba di stesen minyak,disana ia segera mencari botol dan mengisi minyak ke dalam botol tersebut.

*Okay guys kan opcalpyse zombie baru jadi kan ,so barang elektrik disna masih boleh hidup..dan tulah penyebab Glenn boleh mendapatkan minyak kereta.

Pov:Ester

Maz:Mana Glenn lambat betul.

Ester:Sabar...
Da dari jauh sikit Ester dalam melihat Glenn yang berjalan kearah kereta mereka ,lalu mengisi minyak.Tapi secara tiba tiba Glenn memberitahu Ester untuk menunggunya lagi akrna ia ingin mengambil sesuatu..
Ester yang merasa aneh pun tetap mengizinkannya.

Ester:Baiklah tapi jangan lambat sangat.

Glenn:Okay(sambil tersenyum)dan pergi




STAY ALIVE ,ZombieWhere stories live. Discover now