Lalu tiba tiba mereka berdua dikejutkan dengan todongan senjata oleh seseorang.
(H): Kaurang siapa?
Su:Wei kita boleh bincang baik baikkn..
(H):Jawab!!!
Su:Okay okay..Tapi tenang dulu.
(H):baiklah. (Masih menodongkan senjata)
Su:Okay baiklah saya kan perkenalkan diri.nama aku Suzy dan ini abng aku(dh mcm upin ipin punya opening).Dan ini adalah rumah kami sendiri.(memeberanikan diri untuk berbicara)
.
.
.
.
.
.
.
Hanz:Owh jadi macam tu,kau kat sekolh,pasti family kau kat sini.Kau pulak kena halau sebb salah faham?Su:Ye..Aku kesini sebb nak cari family aku ,but...i just found my brother alone.(sedih)
Ste:Ye,aku pun tak tahu apa jadi dengn family aku.sebb masa penyerangn zombie terjdi para soldier datang pastu aku tak tahu apa jadi lagi.Aku pulak bersembunyi.
Hanz:Kalau macm tu ,kaurang nak pergi mana?
Su:Tak tahu.kami dua dh takda hala tuju dh.
Hanz:Sama ah..
Su:Ha?wait kau pula macm mana boleh selamat?
Hanz:Aku...
Past( Hanz)
Ibu Hanz:Hanz balik sekrang..
Hanz:Japlah mak..
Ibu Hanz:Ibu tak kesah kamu kena balik sekrng..keadaan luar dh tak selamat.
Hanz:Apa benda mak cakap ni?
Ibu Hanz:Kalau ibu kata pulang pulang!!
Hanz:Ye ye ye.Oii aku balik dulu lh mak aku dh mengamok nth apa dh.
Kwn Hanz:Owh okoko.
Didalam perjalanan balik.
Terlihat ramai orang yang mengigit satu sama lain.mengejar org lain,Manakala terdapat seseorang yang menegejar motosikal Hanz.
Hanz:Apahalni?
Sesampainya dirumah.
Hanz:Mak! Ooo mak,Hanz dh balik dh ni.Lah mana mak akuni,tadi suruh balik tapi bila balik batang hidung pun tak nampak.
Lalu terdengar bunyi periuk jatuh.Mendengar hal tersebut Hanz pun segera pergi kearah sana dan terkejut melihat leher maknya yang berdarah.
Mak Hanz:Tolong mak Hanz.....
Hanz:Makkkkkk!!
Lalu...
Ayah Han:Jangan dekat Hanz..
Hanz:Lepaskannn!!!
Ayah:Hanz Stop,kamu harus pergi sekrng bawa adek kamu pergi!biar mak dh ayah tinggl sini.
Terlihat juga bahawa Tangan ayah Hanz seperti bekas gigitan yang baru.Dengn cepat ayahnya pun mengusir Hanz dan adeknya keluar tanpa menegetahui apa yang terjadi(maybe zombie)
Diluar juga terlihat ramai orang yang kelam kabut berlari kesana dini.Dan tiba tiba tangan Hanz ditarik oleh seseorang.Disaat Hanz menoleh ternyata itu adalah pakcik tetangga mereka ,pakcik Romel.
Pakcik:Masuk Hanz.
Menyuruh Hanz masuk kedalam rumahnya.Hanz yang masih dalam keadaan kepelikkan pun tidak tahu nak buat apa terus masuk.
Hanz:Pakcik apa yang jadi dengan mak dan ayah saya.
Pakcik:Pakcik pun tak tahu.Benda ni terjadi seperti diluar nurul.Kita harus berada dalam rumah untuk memastikan keadaan selamat.
Hanz:ye...Adek?Adek okay x?
Marke:Abang apa jadi dengan mak ngn ayah?Kenapa leher mak bedarah darah dan tangan ayah cedera.Pastu kenapa diorang halau kita ?
Hanz:Maafkan abang dek,abang pun x tahu apa yang jadi sekrang nnti kalau keadaan dah baik kita pi cek mak ngan ayah nak tak?
Marke:Baiklah....
Pakcik:Hanz tampaknya keadaan dh membaik mungkin kita boleh keluar.
Hanz:Kalau macam tu Hanz nk pergi ke rumah cek keadaan mak dan ayah.
Pakcik:Baiklah pakcik akan ikut.
Sesampainya didepn rumah terdengar bunyi barang barang yang jatuh tidak henti henti.
(apa yang terjadi?)
Hanz:Eh kenapa pintu kunci macam mana nak masuk?
Marke:Kita guna jalan Belakang lah Bang.
Hanz:Owh ye juga.Kamu tunggu kat sini dulu biar abang cek keadaan didalam.
Marke:Tapiii...
Hanz:Diam je sini.Pakcik tolong jagakan adek saya.
Pakcik:Baiklah. Hati hati..
Sesampainya didapur Hanz tidak melihat langsung kelibat ibu dan ayahnya.
Hanz:mak...Ayah..( memanggil)
Tetapi panggilan tersebut tidak langsung disahut membuat Hanz risau campur takut.
*cuba dengarkan lagu hantu baca line panggilan tidak disahut'
Hanz:Mak jangan main main mak ,Tak lucu pun mak.Mak!! Mak mana!
Lalu..
Ibu Hanz dan atah Hanz:Arrrrrgggg
Pergi kearah Hanz ,melihat Hanz speeryi makanan.Hanz yang melihat hal tersebut pun shock.
Dahlah zombie tu kejar laju lagi tak macam the walking dead.
Hanz cuba menghalang serangan ayahb dan ibunya menggunakan bangku.Tetapi disaat ia yang bertahan adeknya tiba tiba datang lalu....
Marke:Mak?
Hanz:Marke...lariii.( Risau tambah shock)
Tetapi ia terlambat dan adeknya tergigit..
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...