Chapter 24

19 2 2
                                    

Pov Maslaila

Mas:Tutup pintu sekarang,beberapa cek tempat ni takut ada zombie disetiap pelosok.

Aida:Okay.Adrien Adzin pergi cek.

Adrien&Adzin:Owh okay.

Disaat Adzin dan Adrien memeriksa setiap pelosok mereka melihat cairan unggu tetapi mereka berdua menghiraukan cairan tersebut dan pergi arah dimana semua berkumpul.

Aida:Dah cek kah?

Adriana,Adzin:Dah semuaa pelosok dah..

Dhea:Dah boleh mkan kah?

Maslaila:Boleh..ambikh beberapa makanan tapi check mungkin ada makanan yang dh yakin boleh dimakan lagi dah.

Dhea:Okay..Eh kat sebelah pun ada kedai kn, mungkin kita boleh ambil makanan kat sana.

Maslaila:hmm boleh juga tapi kena check sebb tu terbuka.

Dan mereka semua pun makan dengan tenpa ada gangguan mana mana mahluk.

Disaat semua selesai makan maslaila pun mengajak mereka semua berkumpul.

Maslaila:Semua gumpul kat meja ni.(panggil maslaila)

Semua:Baiklah..

Aron:Apahal?

Maslaila:Kita tak tahu apa yang jadi kat luar sana.asal i know bandar lagi terok kalau terjadinya hal ini,jadi aku nak kairamg bersedia setiap saat jangn sampai terngangu dengan apa apa..

Semua:Baiklah..

Maslaila:Semua dh kn kita pergi ke arah kedai sebelah ambik barang jangn buat bising.

Dhea:Mas..tapi tempat ni kan jauh dari kedai besar gedung kat sini ada dua kedai je mungkin sini selamat.

Maslaila:Kita tak bole terlalu percaya...

Dhea:Baiklah..

Maslaila:Yang bawa kereta,kaurang hi masuk kereta dulu..

Mizi,Shaz,Aron&Ju:Okay.

Dan misi mereka pun mula seperti biasa Adzin dan Adrien memeriksa pelosok tempat yang ada dan disana juga terdpat cairan unggu yang membuat mereka berdua pelik tapu bagaimana pun tiada mahluk apa apa disana dan mereka berfikir tempat tersebut selamat.

Adrien,Adzin:Save..

Maslaila:Thanks Adzin ,thanks Ad.Now kita gi masuk.ambik batang  tapi jangn bnyk sangat bawa yang secukupnya and jangn lupa kalau nampak mana mana senjata yang boleh digunakan bagi survive bawa jak.

Terlihat setiap orang mengambil barang dan mereka juga melihat pisau ,kapak,tukul ,reket dan pemukul bola besbol.Terlihat Mark yang mengambil pen juga.

Felicia:Kenapa ambik pen Mark?

Mark:Hmm penat ni maybe kcik tapi mana tahu ada guna kan?

Felicia:Sukahati kau lah..

Setelah semua barang selesai dibawa dan disimpan mereka pun memulakan lagi perjalanan mereka.Didlam petjalna setelah melalui smeua kwasan Gedung dari jauh mereka melihat seorang perempuan.Perempuan yang sama dilihat orang Steven dan Suzy.

Aida:Wei ada orangg..

Maslaila:Stop,Mizi ikut aku..

Mizi:Okay.

.
.
.
Maslaila:Cik..cik okay ke.

Terlihat perempuan tersebut seperti takut kalau secara tiba tiba perempuan tersebut menahan kaki Mizi.

Mizi:Eh...apahal ni?oii lepaskan oii.Mas tolong aku gila dia ni.

Maslaila yang melihat tersebut ingin membantu Mizi tetapi tiba tiba banyak orang yang turun mengepung mereka berdua.

STAY ALIVE ,ZombieWhere stories live. Discover now