Di tempat Suzy
Suzy:Kaurang tak risih ke peluh.
All:Boleh dikatakn begitu ,tapi apa nak buat kan?Hmm
Suzy:Jap ,bila aku nampaklah,Zombie tu buta kegelapan.
Ju:Macam mana kau tau?
Suzy:Cuba tengok luar,zombie satu tu?
All:mana!!
Su:Shusshs diam
Terlihat satu zombie yang sedang berjalan menghntak hentak kepalanya di ding ding.bagaimana pula,bunyi tiang yang digedor gedor dengan kepalanya tersebut membuat bunyi yang membuat ia tidak henti mengendor gedor kepala kat dinding tu.
Fahmi yang masih berbaring berbicara.
Fah:Habis tu nak buat apa dengan benda tu.
Su:Hmm macam ni kita bagi tugas,4 orang diantara kita pergi cari mana satu kereta makcik Kantin.5 orang pergi bawa beg ambik baju dengan seluar kat koperasi sekolah,7 orang pulak pergi ke asrama ambik tuala baju barang yang dipakai kat tubuhlh dan barang mandi simpan dalam beg jangn guna plastik dan baldi takut buat bunyi kalau nak bawa baldi dan plastik,ikat plastik tu simpan pastu baldi tu pegang badan dia jangn pegang pegangan dia tu faham x.
All:Faham..
Su:Pastu 3orang pergi ke tandas,3orang lagi cari murid yang selamat.6 orang jaga sini,faham.
All:Faham..
Su:Setuju tak jangn faham faham je.
All:Setuju..
Su:Bagus..aku pergi ikut ambik pakaian.yang jaga sini Ivan kena tinggl dan 5 orang lagi tinggl jaga bilik.
Dan mereka pun menjalankan misi,Team A iaitu team mencari kereta makcik ,terlihat dalam gelap mencari cari dengan hati hati takut membuat bising.
*Suara Bising membuat zombie tertarik.
Nasib juga 4 orang yang berada di Team A semua okay okay tidak mudah bising,yang berada di Team A terdapat Julius,Tam,Gerry dan Eren.
Manakala di Team Suzy iaitu team B terdapat Suzy,Mit,Maslaila,Aida dan Felicia.selain itu Team c yang terdapat Alvin,Cornilia,Zizie,Adzin,Fariks,Clara dan Mark.manakala Team D terdapat Xavier,Starnia dan Nickson dan team terakhir iaitu team E terdapat Tarmizi,John dan Dya.Di Team A mereka pergi bersama dengan team B karna tempat parking kereta dan kantin dekat.dari jauh mereka dapat melihat cahaya dari block tingkatan 5.mereka melihat bahawa disana ada bayangan manusia.tapi Suzy memimta mereka untuk tidak menhmghiraukan hal tersebut karna itu kerja team E.Mendengar hal tersebut mereka pun pergi ke lokasi makan masing.
Di team C pula ,dimna mereka berada di bahagian Asrama perempuan untuk mengambil barang,dan sangat bertuah nya mereka barang yang mereka cari berada di luar kamar mandi.Manakal team D iaitu mengecheck tandas ,melihat tidak ada kehidupan di bahagian tempat tersebut dan boleh dinyatakann tempat tersebut selmat,manakala tema E dapat me jumpai beberapa orang yang selmat dan terlihat sangat ramai yang masih hidup.tapi mereka tidak membawa mereka melainkan meminta mereka untuk bertahan...
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...