Pov Maslaila (classmate)
Mas:Kaurang rasa apa yang kita buat ni betul kah?
Aida:Kenapa?
Maslaila pun melihat ke arah kereta belakang yang dibawa oleh Julius,Aron dan Shaz.
Mas:Hmm sebb kita tinggalkan Fahmi ngan Xavier.
Aida:Mas tu keingan mereka berdua kita pun tak dapat nak halang.Lantak diorang lah..
Maslaila yang mendengar Aida mengatakan hal tersebut pun hanya terdiam.
*anyways yang bawa kereta tempat Maslaila adalah Tarmizi.
Di dalam kereta yang dibawa oleh Shaz.
Shaz:Hmm kaurang .Kaurang lapar tak?
Mark:Aku lapar doh.
Shaz:Kalau.macm tu... Jap
Secara tiba tiba Shaz memotong kereta Tarmizi membuat semua orang terkejut bukan itu sahaja Shaz juga menyuruh semua ketepi.
Mas:Kenapa Shaz?
Shaz:Tampaknya banyak kwan kita yang lapar so apa kata kita cari tempat makan.
Mas:Hmm tampaknya kita dh jauh dari Balai Ringin so maybe kita gi gedung kut?
Shaz:Kalau macm tu aku bagitahu orang kat belakang lh.
Maslaila:Okay.dah jalan Mizi.
Mizi:Okay dah jom!!
Maslaila:Jangan teriak teriak napa.
Mizi:Heheh okay.
lalu mereka semua pun pergi dari sana dan kembali melakukan perjalanan te Gedong.
Kembali ke Suzy.
Suzy:Arggg!!! sakitnya kepala aku.
Ste:Dah bangun kau?
Suzy:Eh tak lah belom..ngok tak nampak ke aku dh buka mata?argg aduh.
Ste:Ye ye ye.biar aku je bawa kereta kau sambung rehat.
Suzy:Eh mana perempuan tadi.
Ste:Owh tu .Aku tinggalkan.
Suzy:Lah kenapa pula kau tinggalkan?(Kesal)
Ste:Dia tu umpan .Masa kau break dengn secara tiba tiba and kau pengsan tu.Aku nak gi keluar panggil perempuan tu tapi sebelum aku keluar aku nampak beberapa orang atas bukit sedang mengintai so aku tahulh kita dua ni dalam keadaan yng masalah end then aku pecut je.
Suzy:Cih rugi aku cedera!(marah)
Ste:Hahaha ,tu pun slh aku yang kejutkan kau masa kau bawa kereta.
Suzy:Kalau macm tu aku sambung rehat lh sakit kepala aku.
Disaat Steven melihat adeknya ia terkejut melihat darah yang bercucuran di kepala adeknya.
Ste:Eh kau okay tak!(Risau akan keadaan adeknya)
Suzy:Ha aku okay je(lemah).Dah aku nak tido dulu..
Ste:Oii bangun jangn tido!!
Suzy:Ye ..ye apalah kauni.
Ste:Ha bagus tunggu kita sampai hospital kena balut dulu kepala kau tu.
Suzy:Ha okay..
Stevenkie cuba membawa adeknya terus bicara agar adeknya tidak tertidur ,ia tahu kalau adeknya tertidur pasti akan terjadi hal yang tidak diinginkan.Setiap pembicaraan Suzy menjawab walaupun terdengar sangatlh lemah...Tapi makin lama suara Suzy makin tidak terdengar..
Ste:Ha bestkan?..ahhaah....(Suaranya makin surut akibat tidak mendengar balasan dari adeknya tersebut)
Hal tersebut membuat Steven menjadi makin panik.
Ste:oiii bangun oii!!!Aduh...
Dengan kerisauan Steven pun memecut kereta tersebut dengan kelajuan yang tinggi.
*Tapi ngklh amat amat tinggi bisa meningoy dia nnti.
Setelah beberapa minit akhirnya Steven pun sampai di serian dengan kerisauan ia terus memecut ke arah hospital.
Sesampainya di hospital terdapat banyak sekali zombie yang dapat saja memukbang mereka berdua tetapi demi adeknya Steven pun harus berani dengan membawa kereta jauh dari tempat yang jarang jarang zombie mungkin dapat ia bunuh.
Steven:Duh kalau macm ni boleh mati ni nanti..
Terlihat di tempat parking yang dpilih Steven ada beberapa zombie iaitu 10 zombie yang berkeliaran tidaklh banyk seperti di depan hospital yang boleh dikatakan berpuluh puluh.Tapi walaupun sedikit zombie, zombie tersebut sanagtlh bahaya kerana kelajuan mereka sangat lh brutal.
Steven cuba berfikir untuk dpat masuk ke dalam Hospital.
Steven:Macm mana ni.Ni bukan zombie macm kat Flm the Walking Dead jalan macm kura kura, ni laju macam cheetah.
*Tak lh macm cheetah maybe macm orang berlumba.
Lalu tiba tiba terdengar bunyi letupan maybe dari slah satu gedung yang dekat dengan hospital.
Mendengar hal tersebut para xombie pun berlari ke arah bunyi letupan tersebut dan hal tersebut dpat dijadikan manfaat bagi steven dan ia pun segera membawa adeknya pergi ke dalam hospital.Akan tetapi tetapi di dlam hospital masih terdapat beberapa zombie yang berkeliaran.
steven yang melihat para zombie tersebut berada didepan bilik ICU pun mengambil barang yang mungkin bising bila ditikam dan barang yang boleh melawan zombie.
Zombie yang mendengar bunyi barang yang ditikam oleh steven pun berlari kesana.
Melihat zombie yang sudah berlalu dari tempat tersebut Steven pun segera pergi berlari ke arah ruang ICU tetapi kali ini steven kali ini tidak bertuah dari jauh terdengar bunyi orang mengejar dan bunyi suara zombie yang menakutkan dapat didengar kerana para zombie mengetahui keberadaanya.
Steven:Ah shiball!!
Terlihat ramai betul zombie yang mengejar dan hal tersebut membuat Steven hrus membawa Suzy ke bilik lain iaitu bilik orang bersalin tetapi disaat Steven melihat ke arah belakang ia terkejut melihat beberapa zombie ibu mengandung dan satu hal membuatnya mual ia melihat perut slah zombie mengandung yang robek dan bayinya mati.
Steven:Hmm kenapalah?!!!!
Melihat hal tersebut Steven pun segera meletakkan Suzy dan mengambil phone bertali dan memukul kepala salah satu zombie memgunakan hal tersebut tetapi zombie tersebut tidak mati.melainkan bangkit kembali.
Steven:Fuck!!!
Suzy:Oii(Lirih)
Steven:Ha apahal?(Risau)
Suzy:Ambik besi yang berada kat salah satu table tu and pukul kepala mereka sampai pecah.
Steven:Ha okay.
Dengan kuat tenaga Steven pun memukul kepala para zombie disana sampai pecah.
*Terdapat 4 zombie ibu ibu mengandung.
Steven:Oii kau masih boleh ke?
Suzy:Boleh je ni.
Terlihat Suzy yang mencba untuk bangun dengan dibantu oleh Steven.
Suzy:Kita jarus pergi ke bilik ICU.
Steven:Takdapat dibalik pintu ni ada zombie yang mengejar tadi.
Dengan lemah dan muka yang pucat Suzy mengatakan.
Suzy:Okayy macm ni( lirih).Hmm kita dua harus guna cara yang berbahaya ha...(mencuba mengumpul tenaga).bukan pintu dan sama sama sembunyi belakang pintu lalu kunci semua zombie tersebut disini.
Steven:Hmm baiklh tu je cari yang kita ada.
Mengikuti saran Suzy mereka pun melakukan dengan terbaik dan zombie pun dapat dikurung.
Lalu Steven pun membawa adeknya dengan tergesa gesa pergi bilik ICU.
Adakah mereka dapat?
Tengok chapter seterusnya
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...