Mas:Oi kita dh sampai Serian dh..
Terlihat bandar Serian yang sunyi...kereta betempiaran,zombie disetiap tempat,tempat yang terbakar...
Aida:Wtf**k!
Mizi:Teruk ni....
Mas:Hmm...tempat ni lebih teruk dari apa yang aku sangka..
Mizi:Jadi kita kena pergi mana?(sambil drive)
Mas:Call group Shaz,Ju,ngan Aron.
Aida:Okay okay..
.
.
.
.
.
Tut..tut..tut(bunyi phone bedering)Shaz:Woii sesiapa tolong angkat..
Adrien:K,
Dlm call,
Adrien:Ha pahal?
Aida:Bagi thu group lain untuk ikut dari belakang kereta kami..
Adrien:Ha okok,
.
.
Shaz:Ha? Kenapa?Adrien:Shaz kita ikut gaya tadi.Kereta group maslaila kat depan kita cam biasa kat belakang..and aku nak call group lain pulak..
Shaz:owh okok.
.
.
.
Tempat Suzy,Suzy:Fuhh...selamat...wait tadi siapa yang call aku?
Disaat Suzy memeriksa ia terkejut kerana yang menghubunginya ialah Ester.
Suzy:Wait what...serius lh manusia ni masih hidup..
Dlm phone
1)crazy sister ×7
.
.
.
.
Suzy:Banyak betul pula dia call aku...hmm aku tak dapat nak call balik ni,aku kena cari tempat yang safe dulu baru call dia balik.
.
.
.
.
Tempat Steven,Ste:Dok..dah semua siap ke?
Rien:Dah..sekarang yang kita kena buat ialah pergi dari sini..tapi macam mana ngn Suzy.
Ste:Takpa..aku percaya dengan dia,kita gi tempat park kereta dulu and tunggu dia datang..
Rien:Tak..pa meh..
Ste:Takpe..
Steven pun membuka pintu dengan sedikit takut ada zombie disana..
Ste:K dah..selamat jom kita pergi keluar..
Rien:Okay..
Plak!
Benda jatuh.Ste:Apa pulak dah..
Ternyata yang menjatuhkan barang tersebut ialah zombie..
Apalagi cabutlh mereka berdua dan terlihat dibelakang banyak zombie yang mengejar mereka berdua.
.
.
.
.
Suzy yang mahu keluar dari tempat persembunyian pun tidak jadi kerana ia melihat zombie yang berlarian ke arah tempat baranag yang jatuh tadi.Suzy:Ha ap yang jadi ni?
Setelah semua zombie tidak kelihatan Suzy pun keluar seperti ninja agar tidak diketahui oleh zombie lagi..
Suzy:Peh..i need to slow down( dlm hati)
Disana Suzy melihat satu bilik yang tertutup dan ia membukanya..disaat ia membukanya ia terkejut melihat sesuatu.
.
.
.
.
.
.
Tempat maslaila,Mas:Semua dh ikut belakang ke?
Aida:Dah..seperti yang kita buat tadi..
Mas:Okay sekarang kita kena cari tempat yang safe..
Mizi:Safe..tu safelh tapi kat mana?
Mas:Ntah cari jelah..
YOU ARE READING
STAY ALIVE ,Zombie
Science FictionTerjadi sebuah penyerangan masal yang membuat kota menjadi hancur,dan diketahui bahawa penyerangan masal tersebut ialah penyerangan zombie.Asl usl zombie tersebut masih tidak di ke tahu,terdapat dua gadis remaja yang menjadi watak utama dalm cerita...