"Ha..fiy. anak mama! Ha..fiy." Izz Zahrah memanggil nama anaknya sebaik sahaja sedar daripada pembedahannya tadi. Keadaannya masih lagi mamai dan belum sedar sepenuhnya.
Iris Nadeera segera mendekati adiknya dan mencium wajah bengkak adiknya bertalu. Dalam tangisan sedu sedan "adik! Alhamdulillah!. Hafiy ada dengan babah dia adik jangan risau okey. Hafiy okey,Hafiy selamat." Ujar Iris Nadeera menerangkan keadaan Izzat Hafiy kepada adiknya.
"al..ham..du..lillah. Ha..fiz ma..na?" soal Izz Zahrah kepada kakaknya.
"Hafiz ada kat luar, adik nak jumpa dia? Soal Iris Nadeera. Izz Zahrah mengangguk lemah ingin bertemu anak dan bakal suaminya. "jap akak panggil." Iris Nadeera memanggil Hafiz Fahri memintanya masuk bersama Izzat Hafiy.
"sayang, abang kat sini dengan Hafiy" sambil menarik tangan Izz Zahrah agar bakal isterinya dapat merasai dirinya dan anak Izz Zahrah berada di sisinya. Izz Zahrah memandang mereka berdua dengan linangan airmata dengan sedu sedan suara Izz Zahrah menangisi keadaannya. Dalam keadaan yang lemah Izz Zahrah memegang wajah Izzat Hafiy dan Hafiz Fahri dengan perlahan.
"te..ri..ma ka..sih.. a..bang, to..long ja..ga ha..fiy." lambat tutur kata Izz Zahrah namun masih jelas di telinga mereka semua. Segenap di ruangan itu banjir dengan airmata melihat keadaan Izz Zahrah yang tidak jemu di datangi ujian dan dugaan. Baru sahaja dirinya ingin menggapai Bahagia yang baru namun dihancurkan lagi sekali oleh manusia yang sangat busuk hatinya.
"shh! Its okey sayang. Im here, we're here. Sekarang abang nak sayang tumpukan perhatian untuk diri sayang sendiri supaya cepat sembuh. Hafiy abang jaga okey, don't worry. Hafiy anak yang baik, dia tak bagi babah susah nak jaga." Ujar Hafiz Fahri sambil mencium Izzat Hafiy dengan penuh kasih dan mencium tangan Izz Zahrah dengan lembut.
Barulah mereka ternampak senyuman Izz Zahrah. Dalam masa yang sama Izz Zahrah merasa ngilu dengan keadaan tubuhnya. Lantas dia mengerutkan dahinya akibat kesakitan yang dialaminya. Tiada nikmat yang hendak dia dustakan Ketika Allah masih memberikannya secebis rasa kasih untuk masih bernafas dan dikelilingi oleh orang-orang yang menyayanginya. Allah Maha Baik, "Alhamdulillah Ya Allah atas segala nikmatMu" ucap Izz Zahrah dalam hati.
Doktor Ikmal datang dan memeriksa keadaan Izz Zahrah dan Izz Zahrah terkejut dan melihat kakaknya dengan pandangan yang hanya mereka berdua yang menegetahuinya. "how are you Zee? Macam mana rasa badan? Okey tak?" tanya Doktor Ikmal.
Izz Zahrah hanya menaikkan ibu jarinya menandakan dia okey dan hanya Gerakan mulut mengatakan sakit sambil menunjuk di tempat yang patah. Semua yang ada dibilik hanya tertawa melihat tingkah Izz Zahrah yang mencuit hati walaupun dalam keadaan sebegitu.
Doktor Ikmal juga turut tertawa dan berkata "cepat sembuh ni, trust me". I need to ask you a few questions but daripada apa yang saya Nampak mungkin esok la saya tanya. Suara pn masi belum nak keluar lagi kan. Tak pa, you rest dulu esok saya datang balik ya." Ujar Doktor Ikmal. Izz Zahrah mengangguk tanda faham. Selepas sahaja Doktor Ikmal menyuruhnya berehat mereka semua balik termasuk Hafiz Fahri dan Izzat Hafiy kecuali Iris Nadeera yang menjaga Izz Zahrah di hospital.
"esok abang datang lagi ye. Hafiy dah tidur ni." Ujar Hafiz Fahri kepada Izz Zahrah dan Izz Zahrah mengangguk tanda faham dan senyum. Puas-puas dia mencium anak kesayangan nya sebelum melepaskan mereka balik.
Keesokan harinya Hafiz Fahri datang bersama dengan Izzat Hafiy dan Izzat Hafiy meloncat kegirangan dalam pelukan babahnya setelah mendengar mamanya menyebut Namanya. "Hafiy sayang!! Meh sini dengan mama..mama rindu" lupa sejenak Izz Zahrah dengan tangannya yang masi berbalut itu.
"sayang, your hand. Watch out" tegur Hafiz Fahri. "hmmm mama dengan anak sama je..hyper" sambung Hafiz Fahri dan menyebabkan Iris Nadeera tergelak besar mendengar bebelan bakal adik iparnya.
"now u know Fiz. Dulu arwah babah pun pernah ckp sebijik macam yang fiz cakap tu. "Adik ni hyper semacam. Mesti nanti anak dia sama hyper macam dia"" tergelak besar mereka berdua dengan cerita mereka sendiri. "that's the real her Fiz. She's hyper, happy go lucky, brilliant and independent woman that I ever seen. Sebenarnya dia lagi kuat taw dr akak. " sambung Iris Nadeera lagi yang memuju semangat adiknya.
"I know kak. And im so proud to have her in my life. In Shaa Allah I will take care of her till the last breath of mine kak. She means everything to me." Ujar Hafiz Fahri sambil memandang penuh kasih sayang terhadap bakal isterinya itu. Iris Nadeera hanya tersenyum sambil menepuk belakang bakal adik iparnya.
"May Allah ease your journey with her, my pray will always with both of you" jawab Iris Nadeera. Sebak rasa hati Iris Nadeera melihat kesungguhan Hafiz Fahri dengan adiknya. Tidak lama selepas itu Doktor Ikmal datang untuk pemeriksaan ke atas Izz Zahrah seperti yang dijanjikan semalam.
Assalamualaikum semua, good morning. How are you Zee?mush better than last night? Soal Doktor Ikmal Kepada Izz Zahrah.
"Alhamdulillah doctor muchhh more better than last night. Oh ya apa yang doctor nak tanya semalam? Boleh saya tahu?" Soal Izz Zahrah sambil tangannya bermain di rambut Izzat Hafiy yang hampir nak tertidur.
Saya tahu Zee still trauma. Tapi sy and ada a few polis kat luar yang nak soal Zee. If that's you okey. Jawab Doktor Ikmal.
"ya im good. Boleh je tanya. Saya memang ada benda nak cakap ni. Im ready" jawab Izz Zahrah sambil tersenyum.
Selamat pagi puan, kami ada soalan yang perlu ditanya pada hari kejadian langgar lari ni puan. Izz Zahrah mengangguk tanda faham dan dia memberi isyarat tangan supaya pegawai polis daripada Ibu Pejabat Bintulu meneruskan soalan mereka. " Puan Nampak tak siapa yang melanggar puan pada hari kejadian? Dan Puan tahu kepada dia bermotif untuk berbuat demikian?Puan ada musuh?atau mungkin pernah berselisih faham dengan sesiapa?
"okey 1st of all, saya memang ada Nampak siapa yang melanggar if im not mistaken. And I know siapa orang tu. Saya dengan dia memang ada perselisihan faham dulu sebab dia membuatkan saya bercerai dengan ex-husband saya. Cuma saya taktahu macam mana ia boleh tahu kedudukan saya kat sini. Her name is Sarah Afrina, dia orang KK. Orang sabah juga sama macam saya. And.." Adam Chua dan Aathiff datang waktu sesi soal jawab dan pegawai polis tu mengangkat tangan tanda hormat kepada Adam Chua.
"bos!" hormat pegawai polis itu dan menyebabkan dahi Izz Zahrah terangkat hairan. "ehh, tak payahlah nak salute saya dekat sini" malu adam Chua dibuat seperti itu. "tak pa, korang teruskan je." Sambung Adam Chua lagi.
"and.. bukti dah ada dekat kakak saya which is my lawyer yang akan handle case ni and thanks to Abang Adam sebab tolong Zee" sambung Izz Zahrah sambil melirik kearah Adam Chua.
"Baiklah Puan kami akan proceed kes ni dan akan meminta pertolongan daripada Pihak Polis Kota Kinabalu untuk membantu dalam siasatan kami tentang kes ini. Terima Kasih atas Kerjasama daripada pihak Puan." Ujar Pegawai Polis itu selepas mendengar keterangan Izz Zahrah tentang kejadian yang menimpanya.
YOU ARE READING
Dia Pemilik Hati
RomanceHUBUNGAN YANG DIUSAHAKAN SELAMA LAPAN TAHUN AKHIRNYA BERAKHIR DI PELAMINAN. NAMUN AKIBAT KETIDAKSABARAN PUAN FATIMAH YANG INGIN MENIMANG CUCU SANGGUP MENGHANCURKAN PERKAHWINAN ANTARA IZZ ZAHRAH DAN ZAFRI RAID " ISTERI KAMU MANDUL. MAMA NAK ZAFRI KAH...