Part 9

192 8 0
                                    

- "Gais, bz x malam ni? Jumpa jom. Ada something nak bagitahu ni =)" Izz Zahrah menghantar pesanan melalui aplikasi group whatsapp mereka.

*nope, okey boleh =) (Nuryn)

*Okey Sure. Boleh. Why ah? I sense something sad is happening hereeee. (Frial)

*yahhh, me too. (Nuryn)

** nanti malam la aku explain k. aku nak rehat jap. See u guys tonight. (Izz Zahrah)

*okey boleh. Nanti aku inform bini aku..hehe(Uwais Hakim)

*cieeeeee..untunglah dah berbini..HAHAHAHA(Nuryn)

*ngek kau.Aku bawak bini aku eh..kesian dia sendiri kat rumah(Uwais Hakim)

*Bawak ja lahhh..Bini kau pun a part of us jugak(Frial)

Malam itu mereka bertemu di tempat biasa mereka lepak, D' Aru Café. Izz Zahrah duduk sendirian sambil menikmati angin malam yang terasa agak dingin malam itu. Sedingin hatinya di kala ini. Mereka berempat datang serentak namun langkah kaki Frial dan Nuryn tersekat di pintu hadapan. Melihat bahasa badan Izz Zahrah yang begitu menyedihkan membuat Nuryn dan Frial melihat satu sama lain. Uwais Hakim hanya melihat dua sahabat karib di hadapannya ini, Isteri kepada Uwais Hakim hanya diam dan memerhati tanda memahami.

Frial dan Nuryn berjalan perlahan dan memeluk Izz Zahrah dengan perlahan menyebabkan Izz Zahrah menangis tersedu sedan dalam pelukan mereka berdua. Perlahan Nuryn mengusap kepala Izz Zahrah, manakala Frial mengusap lembut belakang Izz Zahrah menenangkannya. Tanpa perlu Izz Zahrah berbicara sahabat-sahabatnya tahu akan keadaannya. Betapa hebatnya hubungan persahabatan mereka. Uwais Hakim hanya menunduk dan menangis sambil memegang tangan isterinya agar mendapat kekuatan menahan perasaan yang berkecamuk hebat.

Setelah setengah jam Izz Zahrah meluahkan rasa sedihnya melalui tangisan, akhirnya barulah dia berani memulakan bicaranya. " Aku dah..bercerai dengan Zafri, talak satu..tadi." ucapnya satu persatu.

"Peguam aku Hakim. Dia yang uruskan semua dari awal. Aku minta maaf sebab tak bagitahu kau semua awal lagi sebab aku mengumpul kekuatan untuk hadapi semua ni jadi dalam sekelip mata. Zafri curang dengan someone. Diaorang dah sebulan diintai oleh JHEINS dan dua bulan lepas diaorang kena cekup. Cuma itu ja aku dapat share dengan kau semua. Selebihnya biarlah aku simpan, lagipun smua ni aib" sambung Izz Zahrah.

Frial dan Nuryn diam namun mengepal tumbukan mereka menahan rasa sakit hati dan marah. Ternyata perasaan mereka yang tidak sedap ini ada kaitan dengan Izz Zahrah. Perasaan yang dirasai oleh Nuryn sebelum majlis Izz Zahrah benar menjadi kenyataan dan menjadi mimpi ngeri buat Izz Zahrah. Kesian sungguh Izz Zahrah diperlakukan seperti ini.

"kak Iris dah tahu belum?" soal Frial dengan tegas.

" belum. I'm about to tell her, tomorrow. Jawab Izz Zahrah perlahan. Dia tahu mereka semua marah namun Izz Zahrah menukar topik dengan bertanya dan menyambut isteri Uwais Hakim. "eh, aku Izz Zahrah,panggil Zee ja. Sorry perkenalan kita jadi macam ni pulak" sambil menghulur tangannya

"Yash, Yasmin Hawani" jawab Yasmin Hawani sambil menyambut tangan Izz Zahrah dengan senyuman.

"Yun" Nuryn menghulur tangan dan bersalam.

"Yel" Frial pulak menghulurkan tangan.

"Uwais Hakim" menghulurkan tangan dan menyambung "suami awak". Lantas semua ketawa dengan aksi spontan Uwais Hakim mengusik isterinya.

Yasmin Hawani tahu tentang siapa Izz Zahrah sebenarnya sebelum kedatangan dirinya dalam hidup Uwais Hakim. Izz Zahrah wanita yang dicintai oleh Uwais Hakim selama 4 tahun sebelum Uwais benar-benar mengikhlaskan perasaan itu pergi dari hatinya. Dia pernah menyatakan cinta kepada Izz Zahrah namun Izz Zahrah menolak dengan cara baik dan mengatakan "aku lebih pentingkan persahabatan kita Kim. Kau tak salah dalam mencintai aku sebab itu lumrah manusia yang mudah bermain dengan perasaan. Tapi Kim, aku lebih menyayangi erti persahabatan ini lebih dari segalanya. Aku harap kau faham Kim" inilah ayat Izz Zahrah yang sehingga kini Uwais Hakim pegang.

Dia Pemilik HatiWhere stories live. Discover now