hoofdstuk 5 bijgewerkt

54 2 2
                                    

Pov; Wolfs

Na de heftige driftbui van Amy over een boek is het eindelijk stil in de Ponti. Tim was ondertussen in slaap gevallen die heb ik net in zijn eigen bed gelegd die sliep gelukkig rustig door. bij Amy haar kamer was het ook stil ik besloot er niet in te gaan want ik had geen zin dat het opnieuw begon. Ik heb het morgen er nog wel over met haar hoe dit niet kan hoe zij zich gedroeg vanavond. 

Als ik de slaapkamer weer in kom. Ligt Eva niet meer in bed raar vind ik dat net was ze er nog. ik zie wel een licht branden in de badkamer . Als ik er net naar toe wil lopen schrik ik van de deur die opengaat Eva kwam er uitlopen. ze ziet mijn gezicht "sorry liet ik je schrikken ik moest even naar de wc " zegt ze dan met een kleine glimlach en een bleek gezicht. "ja ik was je even kwijt " zeg ik dan maar eerlijk. "hoeft niet hoor ik kan denk ik toch niet ver lopen "zegt Eva nu met een grote lach op haar gezicht. "gelukkig kan je weer grapjes maken "zeg ik en geef haar een kus. ze knikt en loopt richting haar kant van het bed en ploft neer. ik doe hetzelfde en eva komt gelijk met haar hoofd op mijn borst liggen. "weltrusten lieverd "zeg ik en druk nog een kus in haar haren "weltrusten ik hou van je " zegt ze zachtjes " ik ook van jou liefje ga maar lekker slapen " niet veel later voel ik dat haar ademhaling regelmatig is geworden.

de volgende ochtend ben ik al vroeg wakker. eva slaapt nog diep heb vannacht gemerkt hoe heet haar lichaam is ik heb een paar keer de dekens van mijzelf moet afduwen omdat de warmte van Eva genoeg was. ik geef Eva voorzichtig een kus en besluit uit bed te gaan om ontbijt te maken voor iedereen. ik kan toch pas na 8 uur de dokter te bellen en het is nu pas kwart over zeven. 

Ik besluit wel even het bureau te bellen om te laten weten dat Eva nog steeds ziek is en ik liever ook nog een dagje thuis blijf. natuurlijk werd ikdoorverbonden met Mechels. iedereen wil niks doen waar Mechels niet vanaf weet.''met Frieda Mechels " 

" goedemorgen Mevrouw Mechels ik wou even doorgeven dat Eva nog steeds ziek is ik vroeg me af of ik nog een dagje kon nemen "

" Ik dacht dat we dat gisteren al besproken hadden ? " ik ben even in de war " oh ik dacht dat alleen voor gisteren gelden " nee zeker niet nou ga voor je vrouw zorgen wij spreken later " zegt ze en hangt op. ik zit even in shock van wat er net is gebeurd. lang heb ik niet want ik hoor kleine voetstapjes van de trap komen. Het is Amy " goedemorgen prinses " zeg ik"goedemorgen papa met wie was je aan bellen " "vraagt ze"met mijn baas prinses" zeg ik blijkbaar was dat genoeg want ze liepal verder. "Amy kom eens even bij papa " zeg ik gelijk maar evengisteravond bespreken dan ben ik er maar van af. "wat is er papa"vraagt ze als ze bank af komt en naar de keukentafel loopt waar ik zitmet mijn koffie ik til haar op mijn schoot op een manier zodat ze me ook kanaankijken. "weet je nog wat er gisteravond gebeurde " vraag ik haarze kijkt me gelijk zielig aan blijkbaar weet ze het best. "ik wou vierboekjes lezen en jij maar 1 en toen werd ik boos en toen moest ik naar bed endat wou ik niet" zegt Amy "inderdaad dat heb je goed gezegd wat gaanwe de volgende keer doen om dit niet meer te laten gebeuren "zeg ik ik zieaan Amy dat ze moet nadenken "ik luisteren naar papa en mama ""zegt Amy ik knik naar haar "en nog meer wat Amy kan bedenken?" ze schud nee dat snap ik wel het is ook lastig voor een 3 jarige om datte begrijpen ''zullen we het dan niet meer doen ? ''vraagt Wolfs aan Amy. Amyknikt "sorry papa '' Wolfs geeft haar een knuffel en geeft haar een kus ophaar kruin.

ik besluit als Amy aan het spelen is om de dokter te bellen voor Eva. "goedemorgen met de huisartsenpraktijk zonnevloed Maastricht waar mee kan ik u helpen "' zegt de vrouw aan de telefoon. " goedemorgen met Floris Wolfs ik zou graag een afspraak willen maken voor Eva van dongen " zeg ik "prima wat zijn de klachten van mevrouw van dongen " "ze is misselijk moe en heeft twee grote blauwplekken en erge hoofdpijn en koorts " zeg ik met een zucht "hoeveel graden heeft mevrouw " vraagt ze "39.3." "kunt u vanmiddag om 13.00 uur langskomen dan heeft de dokter wel een klein plekje vrij" zegt ze "jazeker dat gaat lukken Dank u wel " zeg ik en hangt de telefoon op.

Na het telefoongesprek met de Dokter besluit ik het Eva te vertellen dat we om 13.00 uur een afspraak hebben. Als ik de slaapkamer in kom slaapt ze nog vredig op dit oog lijkt ze helemaal niet ziek. Ik ga naast haar zitten en streel haar wang "Eef word je wakker " zeg ik zachtjes "hm " ze opent langzaam haar ogen " wil je wat eten " vraag ik wetend wat het antwoord gaat zijn "nee Dankje "zegt Eva " we hebben vanmiddag een afspraak bij de Dokter om 13.00 "zeg ik zachtjes "okaay" is het enige wat ze zegt. 

ziekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu