Pov Wolfs
de rest van de dag was het rustig. Eva heeft vooral geslapen. ze was moe na de eerlijkheid die we gedeeld hebben. Ze ligt al de hele dag op de bank ze wou niet naar boven. Ze zal wel spierpijn hebben straks. rond half 5 is eva nog niet wakker ik moet wel echt de kinderen gaan halen en eten koken. ik besluit der maar even wakker te maken. "liefje" eva begint langzaam te draaien "Eef word je wakker het is half 5 "
"hmm " zegt ze. " ik ga zo de kinderen halen zal ik chinees halen zometeen " eva haar open beginnen langzaam te openen " hey hoelang heb ik geslapen ? "
" bijna 5 uur liefje " zeg ik terwijl ik haar voeten optil om op de bank te gaan zitten " Dan had ik het zeker nodig " zegt ze
ik knik. leun naar voren en geef haar een kus.
" hoe voel je ? "
" beetje spierpijn en hoofdpijn maar verder wel oké" zegt ze eerlijk
"heb je iets nodig ? "
" nee Dankje " ze wrijft over mijn wang. ik geef haar een zoen " ik ga de kinderen halen en even boodschappen doen. ga jij het redden ? " vraag ik bezorgt. Eva heeft het niet door maar ik zie echt wel hoe erg de hoofdpijn is en de spierpijn elke keer als ze praat gaan haar ogen dicht.
" ik red me wel ga jij de monsters maar halen " zegt ze
ik geef haar nog een kus en glimlach naar der.
Pov eva
De kinderen komen rennend de huiskamer in " mama " roepen ze allebei. ik geef ze allebei een knuffel alsof ik ze dagen al niet had gezien. het is niet zo maar het voelt zo. " hoe was het op school ?" vraag ik ze voordat ze konden antwoorden kwam wolfs met een strenge blik naar benden lopen " Amy en Tim wat had ik gezegt over rennen en over de jassen voordat jullie naar benden gingen " zegt hij met een strenge stem en blik " we moesten onze jas en schoenen netjes opruimen en we mochten niet rennen " zegt Amy en Tim knikt met wat zijn zusje zegt. " en is dat gebeurd " vraagt hij. " wij hebben gerent papa " zegt Tim eerlijk. " niet meer doen dan okay " zegt wolfs " zeg maar even sorry tegen papa jongens"
"sorry papa " zeggen ze in koor. " is goed jongens " zegt wolfs ik moet lachen om zijn en de kinderen hun reactie. "mama mogen wij een film kijken " ik knik als ze samen naar de dvd kast lopen komt wolfs op de bankleuning zitten en geeft me een kus. " wolfs " zeg ik " Eva "
" mag ik misschien toch een aspirientje " hij kijkt mij verbaasd aan " ja tuurlijk. hoofdpijn ? " vraagt hij
ik knik. "ik ga het halen en daarna ga ik bami maken "
Na het avondeten met de hele familie merk ik aan mezelf dat ik toch weer moe ben en eigenlijk weer naar bed wil. Wolfs knijpt zachtjes in mijn hand. "lekker gegeten ?" vraagt hij
Ik knik ja "ben alleen weer ontzettend moe "zeg ik zachtjes. "ga lekker op bed liggen dan kom ik zo met deze druktemakers een boekje lezen " zegt hij zachtjes tegen mij. Ik knik nogmaals en leg mijn hoofd op zijn schouder. "mama moe mama moet naar bed "roept amy opeens als ik mijn ogen dicht vallen. Ik en wolfs moeten beiden lachen. "ja mama moet ook naar bed maar mama is een beetje eigenwijs net als amy en tim" zegt wolfs met een lach in zijn stem
Ik moet lachen om mijn familie maar trek het me niet aan ik wil zo veel tijd als ik kan met mijn familie spenderen maakt niet uit of ik bijna in slaap val.
"Eef ga anders even op de bank liggen als je zo moe bent ""Hmm " met moeite sta ik op en ga inplaats van naar de bank ga ik op zijn schoot zitten "eef dat bedoelde ik niet" zegt wolfs lacherig.
"ik wel " zeg ik en geef hem een zoen.
Na een tijdje zo te zitten begint wolfs ongeduldig te worden. "blijf is gewoon stil zitten joh "zeg ik zachtjes"waarom ga jij niet gewoon naar bed " zegt hij
"als jij me naar bed brengt "zeg ik met een klein lachje in mijn stem. Hij kijkt me heel even aan alsof hij aan het denken is wat hij gaat zeggen.
"wie gaat er mee mama naar bed brengen "roept wolfs keihard "wolfs recht in mijn oor " zeg ik plagerig boos."sorry"
" ik wil mama naar bed brengen "roept Amy enthousiast. We moeten er beide hard om lachen "kom maar op dan " zegt wolfs
Wolfs probeert op te staan met mij op mijn schoot.
"ik kan gewoon lopen hoor wolfs "
"weet ik maar dit is leuk "
"tot we vallen "hij negeert het en na een paar pogingen staan we eindelijk. Amy en tim zijn al naar boven gerent.
"waar zijn de 2 monsters gebleven" vraagt hij halve wegen de trap "
"boven het duurde te lang "
"moeten we vaker doen dat ze denken dat we jou naar bed brengen opeens hebben ze heel veel zin om naar boven te gaan " zegt hij lacherig.
Ik knik. Mijn energie level wordt steeds minder en minderPov wolfs
Na veel discussies en veeltijd rekken liggen de twee monsters en eva ook op bed. Ik vind het heel naar om haar zo moe te zien.
Na het bed brengen en opgeruimd te hebben ben ik het ook wel zat en besluitnaar boven te gaan.
Als ik weer op de kamer kom ligt eva diep te slapen. Ze hoort niet eens dat ikbinnen kom al begint ze wel te draaien naar de plek waar ik hoor te liggen
"Eef "
"Hmm " ik moet lachen ze is half wakker
" ik ga nog even douche en dan kom ik ook okay "
"ik ga mee "
Ik schud met mijn hoofd "ga maar lekker slapen je kon net al je ogen nietopen houden "
"hmm ik hou van jou "
"ik ook van jou " en ze is weg.
JE LEEST
ziek
أدب الهواةEva en Wolfs hebben een relatie en twee kinderen Tim en Amy van 3.5 jaar. wat gebeurt er als 1 van hun ziek wordt hoe wordt de relatie en het werk