" احببتك رغم اني لا احتضنتك ولا اراك دوما. "
"احببتك لاني كتبت بك و قرأت لك."
"وضحكت من اجلك. "
" وتغيرت لاجلك احببتك وانت بعيد .."في فيلا الجمال.
مراد: مش عايز يكون فيه اي اخطاء مفهوم ؟؟
زياد: اوامر يا باشا.
ادهم: متقلقش كلو تحت السيطرة ... انهارده هيكون يوم مصر كلها عمرها ما هتنساه.
مراد: اتمني كده يا ادهم ... تقدروا تتفضلوا انا مش نازل الشركه انهارده.
ادهم: تمام ... انا عديت علي الشركه قبل ما اجيلك و كلو تمام.
مراد: تمام يا ادهم .. تمام.في فيلا الالفي.
كانت سيلين و ليل ينهون تنظيم الطعام علي المائده.
ليل: Oh perfect.
سيلين: انا هطلع اصحيهم اوكي.
ليل: اوكي انا داخلة اشرب.
صعدت سيلين لغرف الشباب فوجدت من كان منهم مستيقظا و من ايقظته هي.
في الاسفل سمعت ليل جرس الفيلا يرن.
ليل: ايوه I am comming.
اتجهت للباب و فتحته لتجد فرح واقفه علي الباب و منظرها مشتت كليا و وجهها غارق في الدموع.
ليل: مالك يا فرح .. اي اللي عمل فيكي كده.
ارتمت فرح في حضن صديقتها و هي تبكي: لييي .. انا لييي بيحصل معايا كده ... كلمتين .. كلمتين سمعتهم من غير خلوا حياتي جحيم ... انا تعبت مش كده.
كانت سيلين نازله و خلفها الشباب لكنها فزعت من صوت بكاء فرح و هرولت ناحيتهم.
سيلين: فرح فرح بصيلي .. فرح مالك.
نظرت لها فرح: انا في مصيبه و مش عارفه اتصرف.
رعد: ممكن تتكلمي و هنساعدك.
فرح: مقدرش هيقتلوهم.
اياد بتوهجس: هما مين دول و هيتقلوا مين و اي اللي يوصل للقتل اصلا.
فرح بدموع: مقدرش اتكلم اسفه.
اياد: انتي مين مخوفك كده ...
عمر: اتكلمي يا فرح و من اللحظه دي هتكوني تحت حمايه جهاز المخابرات .. محدش هيقدر يجي جنبك.
نظرت فرح لسيلين و ليل بتردد فقابلت نظارتهم المشجعه لها علي الحديث.
فرح بتردد: قبل كتب كتاب سيلين بتلت ايام .. كنت كنت رايحه لسيلين المكتب في الطريق عديت علي مكتب ادهم مساعد مراد بيه كانوا قاعدين سوا .. سمعتهم بيتكلموا بصوت واطي انهم .. انهم هي ..
اياد: كملي يا فرح متخافيش.
فرح: هيفجروا برج القاهره انهارده.
الجميع بصدمه: اي.
( لا لا يا جماعه اتقلوا كده اه لسا التقيل جاي قدام 😂🤚🏻.)
فرح: اتصدمت بس انا لما فكرت مستينه اي من واحد قاتل و التاني متحرش قذر ... جيت امشي وقعت فازه من غير قصدي فاخدوا بالهم مني ... ازادت دموعها و هي تكمل: مراد ضربني طلقه في كتفه ... و اد .. ادهم الحيوان ات اتجهم عليا .. ان انا مش ...
وضعت وجهها بين كفيها ليرتفع صوت نحيبها بألم سحبها اياد له و حاوطها بذراعيه بينما هي تضمه بشده و هي تدفن رأسها في صدره.
قبل اياد رأسها و يمسح علي شعرها بهدوء: اهدي يا فرح اهدي و يمين عظيم لاشرب من دمه حي بس اهدي.
عمر: ركزوا معايا احنا لازم تنصرف بص يا رعد كلم رجالتنا في كندا يوصلوا لاهل فرح بسرعه ..
رعد: اعتبره تم.
عمر: انا هكلم عزمي بيه يطلعلنا اذن من النيابه علشان كريم يجبلنا الفيديوز من كاميرات الشركه ... فرح ممكن تهدي شويه .. خدي نفسك.
ابتعدت فرح بخجل و تمحي دموعها: نع .. ( شهقه. ) نعم.
عمر: بصي هتكلمي مراد دلوقتي و تقوليلوا انك سمعتينا بنقول ان في اخباريه جت ان فيه تفجير هيحصل انهارده و احنا ماشيين دلوقتي.
فرح: ببس هو هو كده مش هيشك فيا.
عمر: بالعكس انتي كده هتتشالي من دايره البحث عن الخاين.
اياد: يعني انتا عايز توصل لايه.
عمر: نضغط سنه علي اعصابه و يتوتر فيغلط و انا مش عايز اكتر من غلطايه ضننغه و العمليه كلها هتتفشكل بمنتهي السهوله.
اياد: يااا جااامد انتا.
عمر: عيب عليك يا ابني المهم يلا خليك مع فرح تكلم مراد لحد ما اخلص مع عزمي بيه.
اخرج عمر هاتفه و هاتف اللواء: سياده اللواء .. كان في حوار كده سعادتك ..
و ابتعد عنهم قليلا لياخذ راحته في الحديث.
اتي رعد بعده: معلش يا فرح انتي هو عنوان بيت اهلك اي.
فرح: مدينه شارع ***.
رعد: بص يا فارس هما في شارع ** خلال عشر دقايق بالكتير يكونوا معاكوا.
اياد: يلا يا بنات اقعدوا اتصلي علي مراد يا فرح يلا.
جلست الفتيات علي الاريكه و امامهم اياد علي الكرسي.
سيلين: متخافيش يا فرح كلنا معاكي.
ليل: You're strong Faroh.
اخرجت فرح هاتفها و دقت لمراد ليجيبها بعد دقائق: نعم.
فرح بتوتر: ممراد بيه في حاجه حصلت كان لازم ابلغ حضرتك بيها.
مراد: خير ان شاء الله.
فرح: انا عند سيلين في البيت و سمعت عمر بيقول ان وصلهم اخباريه انه هيحصل تفجير انهارده و الله و الله و الله و لا اتكلمت و لا قلت حاجه صدقني حضرتك متكلمتش.
مراد بغضب: نعم يا روح امك .. ده انتي ليله اهلك مش فايته.
فرح: و الله العظيم ما اتكلمت و الله ... طب طب مثلا لو انا فعلا قولتلهم هقول لحضرتك لي صدقني ما اتكلمت.
مراد: ماشي يا فرح بس لو عرفت انك اللي اتكلمتي اهلك هيوصلولك جثث مع بتاع الديليفري ماشي.
و اغلق الهاتف في وجهها تنفست فرح بتوتر.
عمر: هاا اي الدنيا.
اياد:فرح كلمت مراد و الي حد كبير اقتنع انها متكلمتش.
رعد: اهل فرح معانا يا بوص خلاص.
فرح بلهفه: هما كويسين.
رعد: هما زي الفل متقلقيش.
عمر: الخطوه التانيه انا و رعد و معانا حد من الجاردات هتاخد العربيات و نطلع علي الجهاز عشان العيال اللي مراقبين البيت ميشكوش في حاجه .. اياد هتاخد فرح و تحصلنا .. بصوا فرح هترجع كمان ساعه علي عشره او عشره و نص كده تروحوا مع الجاردات بره و هيكون فيه جاردين تلاته زياده امان تحت بيتكوا محدش هيلاحظهم خالص متقلقوش ... المهم متتأخروش حتي لو مرجعناش تروحوا عشان محدش يشك واضح.
اياد و رعد: ماشي.
ليل: بس ممكن اللي بره يلاحظوا ان مش اياد اللي في العربيه التالته ؟؟
رعد: تؤ عرببه اياد قزازها اسود فمحدش شايف مين جوه.
عمر: يلا يا شباب.
سيلين: عمر هو انتوا هتتأخروا.
ربت عمر علي كتفها بحنان: مش عارف احتمال بس مش عايزك تخافي من حاجه الجاردات محاوطين البيت لو محتاجه حاجه قوليلهم ... قبل مقدمه رأسها: متخافيش سلام ♡.
أنت تقرأ
سويا تحت ضوء القمر.
عاطفية"ولو سألتني عن الحب، لحدثتك كيف يحول شخص واحد فقط، برسالة واحدة فقط، بكلمة واحدة فقط، حياة شخص آخر من العدم إلى الوجود. كيف يعود له رئتيه وملامحه وضحكته، وشعور بالرغبة في الحياة. الحب شيء أقرب لنفخ الروح في الجسد. في الحب، نمتلك أرواحًا أخرى نهتم به...