البارت السابع عشر .

47 10 8
                                    

" الي متي سيظل الانسان هو الوجهه الاولي التي تتخطي صفعات الحياة ؟ يخيل لي صوت كاظم الساهر في الخلفيه و هو يقول: كن منصفا سيدي القاضي ذنبي انا رجلًا له ماضي... "

مر يومان لم يحدث بهما شىء يذكر ظل الفريق بالمشفي يستعيدون صحتهم و ليس هناك اي جديد في حاله رعد اما فرانك و شركائه اتوا الي مصر.

بعد مرور يومان.
صباح اليوم الثالث في مستشفى ** الخاصه.

كانت ليل في العناية المركزة ممسكه بمنشفه مبلله قليلا تمسح بها علي وجه رعد و رقبته و يداه و هي تحدثه كأنه واع و يستمع لها.
ليل: بس كده و خلصنا العملية يا استاذ رعد... عارف انا بتوتر اوي لو حصل اي حاجه فجأه اثناء العمليه... اه بحب كل حاجه تمشي perfect...  عارفه انو وارد يحصل something wrong بس لا مبحبش حاجه غلط تحصل... بس كده غسلنا وشنا و ايدينا... لما تقوم بقا ابقا احلق دقنك انتا لان انا مبعرفش... مش هتصحي بقا... في حد ينام تلت ايام... بس I am sure you are strong و هتفوق.
دق هاتف ليل في هذا الوقت كانت مكالمه فيديو من اشقاءها ففتحتها سريعا.
(دول شخصيات ثانويه مش اكتر.🤚🏻🤗)
ليل بسعاده لرؤيتهم: هلي هلو...
هادي: وحشااني يا ليو و الله .
فارس: ايوه يا عم البلطوهات دي.. انتي في المستشفى و لا اي.
ليل: ايوة امال هكون فين يعني.
فارس: يختشي علي بسكوتت قلبي الدكتورة دي يا جماعه.
ضحكت ليل: بطل بقا I am not a baby girl.
فارس: يخلاااثي عليها و هي بترطن انجليزي كبرتشي يا نوغه يا كوتشي كوتشي.
ليل: يوووة...
هادي: خف عليها يا زفت حرام عليك... محدش يجي جنب ليو قلبي.
فارس: يا عم روح العب بعيد كده.. ثم اي ليو دي محسسني بتكلم واحد صاحبك دي اختك علي فكرة.
هادي: ايوووه شوف مين شوف مين بيتكلم.
هزت ليل رأسها بيأس: مفيش فايده فيكم... استنوا امال امير فين .
فارس بضحكه شريره: نييههاااااييي مع الموو*زة و احنا مخبييين عليه و مقولناش لبابا نيههههاااااي.
ضرب هادي كفا علي كف: خلاص بابا عرف.
فارس: اي ده مين قاله ده امير هيفشفشناا.
الحج محمد: عرفت منك يا روح بابا... اقفلي يا لولا دلوقتي علشان فيه استجواب عسكري هيحصل.
ليل: طووويب استأذن انا سامو عليكوا.
فارس: اخت قمه النداله يعني.
ليل: الله و انا مالي يا لمبي... باي يا بابي..
الحج محمد: باي يا قلبي.
و اغلقت المكالمه فضحت ليل: دول هيتنفخوا.
دخلت الممرضه: دكتور ليل.. دكتور جلال هيبدا العملية كمان شويه و بيقول اللي هيحضر من الطلاب يلحق يتعقم.
ليل: تمام... خليكي معاه و لو حصل حاجه بلغيني فورا.
الممرضه: اوامر حضرتك.
القت ليل نظرة اخيرة علي رعد و رحلت.

في غرفه عمر.
كان جالسا علي الفراش و امامه سيلين تطعمه بينهما طاوله الطعام.
سيلين: شطوور يا عمر يلا اخر معلقه.
قهقه عمر بشده: ناقص تقوليلي هم النم و كل علشان تكبر.
سيلين بضحك: منتا شطور و عارف اهو... يلا اخر معلقه علشان معاد الدوا ميفوتش.
عمر: مش قادر بجد كفايه..
سيلين: يلا اخر معلقه بليييز يلا يلا اهو... هم النم شطوور يلا نشيل الطربيزة دي و نروح نجيب الدوا.
ابعدت المنضده و نهضت لتحضر ادويته و هو ينظر لها بحب.

سويا تحت ضوء القمر.  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن