Nikon pov.
Koulu päivä oli juuri loppumaisillaan. Tai no jollain oli jo loppunut tuntisitten niinkuin Joonaksella mutta tuo oli jäänyt kirjastoon odottamaan että minultakin loppuisi koulu. Äitini tulisi tänään kotiin. Haluaisin olla sillä mutta Joonas pakottaa minut heille. Ei siinä en valita Joonas on ihan pirun hyvää seuraa. Mutta minua stressaa mennä heille. Melkein jopa ahdistaa. Mitä jos hänen vanhempansa ovat kotona? Mitä jos he eivät haluakkaan minua heille? Entä jos Joonas vain haluaa raiskata minut? Tai jos Joonas hakkaa minut ja haukkuu minua?
Yliajatteluni keskeyttää kellon sointi tunnin loppumisen merkiksi, joten pakkaan pikaisesti tavarani ja lähden kohti koulumme kirjastoa, jossa Joonaksen olettaisin minua odottavan.
Saavun kirjastotilaan mutta huomaan sen kuitenkin olevan tyhjä. Niimpä tietenkin Joonas on vain tehny minulle oharit ja haluaa tehdä minut naurun alaiseksi. Pian kuitenkin puhelimeeni tulee viesti. Katson sen ja se oli Joonakselta 'Mä tuun kohta sinne nyt on vaa vähä paha paikka. Mun pitää nyt olla täällä mutta mä lupaan tulla. Saat mun pääni pantiksi jos jaksat venaa sillä vielä hetken pääsen tulemaan' Joonas kirjoitti. Jään kuitenkin odottamaan, vaikka päässäni huutaa kaikki äänet ja tunnen sykkeeni outona jyskeenä kurkussa. En luota että Joonas tulee yksin tai edes saapuu paikalle, mutta ehkä mä vaan katson mitä tapahtuu ja sitten kun pääsen kotiin toivon että äiti on kotona ja he ovat isän kanssa taas vähän aikaa kunnollisia vanhempia kunnes äitini lähtee takaisin työ matkalle ja isäni taas noh on se mitä on.
-
Noin 20minuutin odottelun jälkeen näen tutun hiuspehkon saapuvan kirjastotilaan. "Anteeks et joutusit odottamaan, mut Aleksi sai paniikki kohtauksen ja Olli oli jossain terveystarkastuksessa nii piti jäädä auttaa sitä ja sit se vähä eskaloitu ja meni pahemmaks joten meni vähä kauemmi" Joonas selittää ja sitten peittää suunsa. Ilmeisesti tuota hänen ei pitänyt kertoa myöhästymisensä syyksi. "Ei se mitään ymmärrettäväähän tuo on olisin määki jääny auttaa jos ois ollu kyse mun ystävästä ja en kerro eteenpäi" sanon Joonakselle koittaen vakuuttaa tuota.
Lähdimme kohti Joonaksen kotia joka oli hieman erisuunnalla kuin omani, mutta ei se haittaa ei onneksi pitkä matka olisi takaisin kotiin. Kävelimme vain hiljaisuudessa ja koitin keksiä jotakin puheen aihetta muttei siitä tuntunut tulevan mitään kun jokainen idea hylättiin heti sen keksimisen jälkeen koska ne olivat liian deeppejä tai muuten vaan liian outoja.
Kuitenkin noin puolessa välissä matkaa Joonas aloittaa keskustelun. "Mun vanhemmat ei oo kotona et meijä pitäis saada olla ihan rauhassa ainaki siihen saakka kunnes ne tulee kotiin joskus viiden aikoihin" Joonas sanoo. Emmä kyllä ihan tuota keskustelun aluksi voinut sanoa ennemmin ehkä toteamus ettei oltaisi vain ihan hiljaa. "Juu ehkä ihan hyvä tai sillee joo emmä tiiä" vastaan tuolle jotenkin todella oudosti enkä edes tiiä miten onnistuin vastaamaan sille noin. Kaivoin taskustani nuuska rasiaa.
"Voihan helvetin kyrvän perseen saatanan vittu" lipsahtaa suustani liuta kirjosanoja. "Noh mikäs nyt noin ottaa päähän että oikee noi kauniin lausahduksen sait aikaan" Joonas naurahtaa. "Noku nuuskat loppu täst kiekost ja kotooki enää vaa yks kiekko" sanon tuolle. "Ei se mitää voit ottaa täst" Joonas sanoo ja kaivaa takin taskustaan puffin. (Ja niille ketkä ei tiiä mikä on puffi nii se on yks versio sähkötupakasta, mut siihe ei voi lisää nesteitä ja vaan joitain niistä pystyy lataamaan) "Öömm okei onks täs paljo niksaa" kyselen tuolta imiessäni tuota myrkkytikkua. "muistaakseni ehk joku 5prossaa tai jotai" Joonas vastaa. "Vittu et on kyl paskan makune hyi saatana" naurahdan kun maistan tuon liian makean maun. En pitänyt siitä. "No voi harmi ku en kouluun jaksa roudaa mun rakasta aarre kokoelmaa ku otan aina vaa tän et jos jään kiinni nii ei mee ne parhaimmat ja muutenki toi burnaa kohta että siks ihan paskan makune" Joonas naurahtaa. "Vai on sulla oikeen aarre kokoelma näitä no haluisiks esitellä niitä mullekki ku päästää teille" jatkan jo aika rentoa keskusteluamme. (ja burnaaminen tarkottaa sit sitä et ku siitä puffista on nesteet lopussa nii se maistuu palaneelta ihan vaan tiedoksi niille jotka on ollu fiksuja eikä oo sellasiin koskenut) "Sitte ku ollaan syöty vähäsen eka" Joonas toteaa iloisesti mutta silti vakavasti
-------------------------------------------------
Joo tosiaan ite käyttelen välillä en todellakaa jatkuvasti mut välillä jos ahdistaa nii se on se pakokeino mulle mut en todellakaan suosittele kellekkään et ees kokeilee, koska se ei oo terveydelle hyväks ja muutenki laitonta. Joten olkaa fiksuja ja älkää edes ottako selvää mistä niitä saa hommattua, koska sit se menee dominoteoriana joillain et ensin testaa sit hommaaa ja jää koukkuun sit aina vaa vahvempii ja koht huomaa makaavansa mahahuuhtelussa tai jossain koomassa huumeiden takia. Ei vaan oikeesti en haluu et kukaan teistä joutuu mihinkää huumekierteesee tai mihinkää.
Ootte tärkeitä muistakaa se<3
VOCÊ ESTÁ LENDO
Alone against others // Blind Channel //
FanficTää on jatko osa tarinalle Alone anainst all joten se kannattaa käydä lukemassa ensin. Tässä kirjassa Aleksi, Olli ja Tommi on lukion ekalla, kun Joel ja Joonas on lukion tokalla. Onkohan Nikolla vielä jotain jäänyt hampaan väliin vai katuuko hän te...