ATL | BAB 5

75 2 0
                                    

Indahkah asmaraloka sehingga membuatkan seorang Arjuna hanyut di dalamnya?

" Who are you? " Sara hanya terpegun di tempatnya. Seolah-olah berada di atas padang yang kehijauan, luruhnya daun kering yang kekuningan dari atas pokok.

Alangkah indahnya jika sekarang dia berada di situ.

" You don't know me? " Zulkiflee hanya tersenyum manis. Ingin saja dia membuang senyuman manisnya lalu digantikan dengan satu sinisan buat wanita yang berada di hadapannya.

Sara Sofea, Sara yang memberi maksud nama isteri nabi Ibrahim dan Sofea yang membawa maksud bersih dan jujur.

Namun di dalam hati seorang jejaka yang diberi nama Zulkiflee bin Jaafar tidak pernah sekali pun wanita yang bernama Sara Sofea itu tampak bersih dan jujur di hadapannya. Yang hanya dia nampak hanyalah wanita ini merupakan seorang pengkhianat.

Sara memandang hairan ke arah Zulkiflee yang termenung di hadapannya. Aishh lamanya termenung.

" Mr? " Sara memetikkan jarinya di hadapan wajah lelaki itu.

" Ouhh.. ya. Nama saya Zulkiflee. CEO S&Z Entertainment." Zulkiflee cepat-cepat mengawal riak wajahnya supaya tidak tampak terlalu serius di hadapan wanita itu.

" My name is Sara Sofea. Owner of this cafe." Sara menghadiahkan senyuman manis buat Zulkiflee.

Di mata Sara, Zulkiflee tampak segak menggayakan tuxedo biru bersama dengan tali leher hijau. Namun mengapakah dia merasakan ini bukan kali pertama mereka bertemu.

Mungkin sebelum dia mengalami amnesia, dia pernah bersua muka dengan jejaka di hadapannya ini.

" Saya pernah jumpa awak ke sebelum ni?" Terluah juga segala perkara yang sejak tadi bermain di hati.

" Hmm why awak tanya? Muka saya nampak familiar ke? " Zulkiflee berteka-teki. Senyuman manis ditunjukkan walaupun dia sudah naik bosan dengan setiap soalan yang keluar daripada mulut Sara.

" Hmm.. saya sebenarnya amnesia, tapi saya rasa pernah jumpa awak sebelum ni." Sara terpaksa menerangkan juga kepada lelaki itu.

" Owhh.. saya kawan BFF awak, Adreanna kan nama dia? Tapi tu pun kita orang pernah berjumpa sekali jerr." Zulkiflee hanya memberitahu hal yang sebenar. Memang dia kenal dengan wanita yang disebutkannya tadi, tapi wanita itu tiada kena mengena dengan hal dia dan Sara.

" Ooo... Adreanna, faham." Sara mengangguk polos.

Sejenak mereka bertembung mata. Sara mendongak Zulkiflee menunduk.

Renungan mereka terlerai apabila bunyi gunting yang terjatuh bergema.

" Awak datang sini nak bincang pasal hal katering tu kan? Saya rasa baik kita bincang kat ofis saya." Sara mula menukar topik perbualan. Wajahnya yang memerah tidak dihiraukan.

Zulkiflee hanya mengangguk setuju.

POV: AUTHOR 🤞🏻❤️
Warning from Author.. jangan terlalu berharap dengan Abe Kiplee..

Saya warning awal-awal dia tu Redflag k?

A TRUE LOVE  [COMPLETED]Where stories live. Discover now