ATL | BAB 14

46 2 0
                                    

" Bos!! " Nazrul tampak tergopoh-gapah mengejar langkah besar bosnya itu.

" Cepat kau balik." Zulkiflee menekan punat lif untuk menuju ke ruang pejabatnya.

Nazrul menggaru lehernya yang tidak gatal. Ya.. selepas menerima berita itu dia terus menempah tiket flight secara last minute. Adiknya sedang berada di dalam jagaan kawannya itu. Jadi kerisauan dia berkurang sedikit.

" Dia dekat mana sekarang ni?" Zulkiflee menanyakan perihal itu selepas melangkah masuk ke dalam lif.

" DZ?." Dia tahu wanita misteri itu tidak akan berdiam diri selepas Sara mengetahui segala-galanya. Kerana pemangsa akan selalu mengawasi mangsanya.

" Masih belum dapat dikesan." Nazrul menjawab sambil matanya sudah menunduk memandang lantai, takut jikalau bosnya itu mengamuk di dalam lif. Ini baru di dalam lif, jika berada di dalam pejabatnya pasti hujan barangan akan menimpa dia.

" How about Lily?" Zulkiflee memandang tepat ke arah pintu lif. Lily Violet wanita yang menjadi mangsa DZ, wanita yang menjadi perantara antara dia dan DZ.

" She's not in Malaysia." Nazrul sudah termangu sejenak.

" Cari dia sampai jumpa." Zulkiflee keluar daripada lif apabila pintu lif terbuka luas.

Segala bayangan mula mencucuk di bahagian kepala. Seolah-olah batu yang besar sedang menimpa kepalanya. Rasa sakit yang amat memeritkan tidak dapat dibendungnya lagi.

Bayangan Ameera Sophia yang sedang terlantar dengan darah disekelilingnya itu membuatkan matanya terbuka luas.

Dekat mana aku berada sekarang ni?

" Mama!!!" Ameera terus memeluk tubuh Sara. Dia rindu mamanya itu.

Sara terkedu. Tangannya langsung tidak membalas pelukan si anak. Otaknya mula mengulang tayang tragedi yang mana dia mengetahui semua berkenaan dengan Ameera.

' She's my daughter.' Jerit hatiku kecil.

" Tok Umi, saya nak jumpa Zulkiflee bin Jaafar." Sayup-sayup sahaja kedengaran suaranya.

Tok Nah yang sedang berada di samping Sara itu terus bangun mendekati tubuh yang sedang terlantar itu.

" TAK!! Tok Umi tak benarkan kamu jumpa dia. He is dangerous.. he has many tricks." Tok Nah meraup perlahan mukanya. Dia tahu pasal lelaki itu dia kenal lelaki itu.

Dia takkan sesekali benarkan Sara berjumpa dengan Zulkiflee. Takkan. Sekali Sara berjumpa dengan Zulkiflee seribu kali kesakitan yang akan melukakan hati wanita itu.

" Dan.. saya nak tanya something.. saya ni masih isteri dia yang sah ke?" Sara bertanya dalam kekecewaan. Siapa sahaja yang tidak terkejut jika lelaki yang baru dikenali tidak sampai sebulan menjadi suaminya secara tiba-tiba.

"....."

" Tok Nah sendiri pun tak tahu pasal ni!! So.. how bagitahu caranya? Saya harus tahu semua berkenaan benda ini.. dia harus bertanggungjawab!!" Naik seoktaf suara Sara lalu memenuhi ruangan wad yang telah menempatkan dirinya.

" Sara!! Enough!!" Qayra bangun dari duduknya setelah sekian lama menjadi penonton.

Muhammad di dalam dukunganya sudah menangis akibat jeritan Sara.

" No words are enough to stop me, I will still defend my destiny and my own daughter. Sorry to say that." Sara keluar daripada bilik wad.

Dia tahu Qayra dan Tok Umi kecewa dengan dirinya. Melihat sahaja raut wajah mereka dia sudah tahu mereka kecewa dengannya.

POV: AUTHOR ✌🏻❤️
Saya update ni pun sebab ada orang rindu 😏. So.. untuk bab yang seterusnya saya akan update minggu depan.. maybe.. ikut mood saya.

A TRUE LOVE  [COMPLETED]Where stories live. Discover now