Een nieuwe hobby.

3.6K 27 6
                                    

Het vinden van een nieuwe hobby was nog niet zo makkelijk als men zou denken. Als je je eigen talenten niet kon ontdekken en je werkelijk waar nergens in uitblonk - wat werd dan je hobby? Breien, haken en andere oubollige handwerk bezigheden vielen bij Scarlett al af. Ze was nog in de bloei van haar leven, dus achter de geraniums zitten was er niet bij. Scarlett wist overigens van haar vriendin Caithe dat ze ook aan haken deed. Jeetje, als je het zo zei, klonk het net als één of andere verslaving: "zij doet aan haken". Lichtelijk geïrriteerd schudde de blondine haar hoofd. 'Let nu toch eens op, Scarlett. Focus!' Voorzichtig sloeg ze zichzelf tegen de wang aan. Dan maar even haar beste vriend raadplegen: Google! Die had overal wel een antwoord op en had haar al jaren geholpen om antwoorden te vinden. Wat vele mensen altijd maar zeiden, had Scarlett gedaan. 

Enkele jaren terug studeerde Scarlett namelijk af. En bij dat afstuderen hoorde natuurlijk zoiets als een speech. Iets simpels en kort om de mensen te bedanken die je zoveel hebben geholpen in je zware jaren op school. De enige die Scarlett hoefde te bedanken waren de grote namen Google en Wikipedia alhoewel ze er wel bij had vermeld dat Wikipedia alleen in de ergste gevallen geraadpleegd werd. Iedereen kon immers een pagina maken en aanpassen dus of je informatie nu juist was...

Wat een mooie tijden waren dat. Geen gezeur van bazen aan je hoofd en de leraren die op je school rondliepen kon je noemen wat je wilde. Je moest het wel heel bont maken om van school gestuurd te worden. Niet dat Scarlett zo'n bengeltje was hoor, ahem!

Ondanks alle flashbacks en het wikken en wegen was er nu nog steeds iets onopgelost: het vinden van een nieuwe hobby om zichzelf af te leiden van haar drang naar seks. Misschien moest ze zich gewoon aan gaan melden voor allerlei clubjes in de stad. Die waren er vast wel. Zoiets als een haak-club, maar dan anders. Want haken was oubollig, weet je nog?! 

Het eerste wat Scarlett te binnen schoot was een leesclub iets in die trend, maar eigenlijk hield ze niet eens van lezen. Behalve een sappig roddelblad dan... Er moest iets worden gezocht waardoor ze echt niet meer aan seks of haar friend with benefits zou denken. 

Wat een geniaal idee, Scarlett! Ze had het. Het kon niet meer stuk! Iets wat ze haar hele leven al wilde doen... Paardrijden! Een uitgelezen kans om een oude droom na te jagen.

Zelfvoldaan ging Scarlett zitten met haar tablet op haar school. 'Nou, dat was zo moeilijk nog niet. Eens kijken wat voor manage's ze hier in de buurt hebben.'

Na kort zoeken had ze dan eindelijk een manage gevonden genaamd "De Haaghoeve". Wat een spuuglelijke naam, maar het was de enige manage die er een beetje fatsoenlijk uit zag. Dan maar eens een telefoontje plegen... Scarlett draaide het nummer en hield de telefoon aan haar oor. Al snel nam er iemand op: een oudere vrouw aan haar stem te horen. De stem van de vrouw kraakte wat terwijl ze een soort intro mompelde: "Welkom bij De Haaghoeve. U spreekt met Nellie. Kan ik u ergens mee van dienst zijn?" Arme vrouw. Dat ze zelfs nog in haar laatste jaren zo hard moet werken voor een familiebedrijf... Vooroordelen Scarlett, let op je vooroordelen...

Verholen genot.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu