De openingszin.

1.5K 17 4
                                    

Als aan mij werd gevraagd wat ik een afknapper vond, dan zou ik antwoorden dat dat een kromme openingszin zou zijn. Steve had nu niet het meest unieke zinnetje gebruikt om me mee aan te spreken en in kon het op verschillende wijzen kon worden geïnterpreteerd. Zo kon ik het woordje "avontuur" zien als iets seksueels, maar ik zou het ook kunnen zien als een heus avontuur. De bossen in, weet je wel? Kamperen en slapen in een tent: de volgende ochtend met een wc-rol onder je arm de camping over struinen op zoek naar het toiletgebouw waar de schimmel spontaan van tussen je tenen groeide... Nou, dat was al reden nummer één voor een gigantische afknapper, maar hij was zo knap! Misschien moest ik niet zo kieskeurig zijn. Zelf was ik niet lelijk, nee, ik mocht er wezen, maar ik had nu ook niet precies het woord "perfectie" uitgevonden. Hoewel... Wie had dat wel? 

Nadat ik enige tijd naar de foto van Steve zat te staren, kwam ik langzaam terug in de realiteit. Er moest iets gezegd worden. Een soepele zin waar Steve van onder de indruk zou zijn. Dat hij zou denken "Zo, dat is een slimme dame, die Scarlet". Ja, zoiets wilde je toch terughoren van een man? Was er misschien iets op Google te vinden over meest slimme openingszinnen? Dat moest gecheckt worden. 

Ik sloot de Tinder-app af en ging via mijn browser naar Google. Daar typte ik precies in wat ik net al dacht: meest slimme openingszinnen, eens zien wat dat voor resultaat opleverde. De allereerste hit sprak me niet per definitie aan. Bron: scholieren.nl. Serieus?! Was ik naar het niveau van een simpele scholier gezakt?! Mijn interesse werd toch ook wel gewekt door deze excentrieke website. Ondanks het feit dat ik mezelf al jaren geen student meer mocht noemen, of ja, scholier, wilde ik toch wel eens weten wat die scholieren dan gebruikten als openingszinnen. Misschien had ik er serieus nog wel iets aan! 
'De allerbeste openingszinnen,' mompel ik hardop terwijl ik op de link klik die geopend wordt in een nieuw tabblad. Allereerst zie ik een levensgrote foto van een brunette die een appel in haar hand houdt. Verschrikkelijk! Zo wil je toch niet met je hoofd op een website staan?! Gehuld in een Nederlandse vlag jurk nog wel! Arm meisje... Arme ouders ja!

Ik moet toegeven dat de lead van het bericht me enorm aanspreekt. Dikgedrukt staat er namelijk: "Hé, jij daar! Ja, jij! Begin jij je single-status nou niet een beetje zat te worden? Mis je iemand met wie je hand in hand door de Appie kan lopen, romantisch struinend over de kattenvoerafdeling? Zou je ook wel iemand willen hebben wiens gezicht je permanent kunt onderkwijlen? Stop met dromen! Kom in actie met onderstaande openingszinnen!". Nou, als dat mijn interesse niet had gewekt, was er iets flink mis met me. 

Na een beetje scrollen over de pagina, stop ik even bij wat schuingedrukte zinnetjes waar mijn ogen spontaan van beginnen te branden. "Als jij een boom zou zijn, dan was ik een koalabeertje." Wie verzon die zinnen in hemelsnaam?! Afkeurend schud ik mijn hoofd. Dit waren natuurlijk van die slappe zinnen die een puberjongen van een jaar of 16 op zijn kamertje had geschreven in de hoop in de smaak te vallen bij de dames, maar moest er al snel achter komen dat hij zichzelf zwaar voor joker had gezet met deze verzinsels. Arme jongen... "Geloof jij in liefde op het eerste gezicht, of zal ik nog een keer langslopen?" MAG IK EEN EMMER! 

Oké, deze openingszinnen gingen me niet verder helpen. Ik moest het op de ouderwetse manier doen: de hersentjes laten kraken! Of zou iets simpels gewoon volstaan... Mijn duimen dansen boven het toetsenbord van mijn telefoon terwijl ik een pakkende zin probeer te bedenken, maar uiteindelijk houd ik het maar bij: "Hey Steve! Leuk dat je me een berichtje stuurt. Alles goed?" Direct nadat ik op "zend" heb gedrukt, begin ik te twijfelen. Nu of nooit, Scarlet. Als jij je nu dom over vindt komen, is dat zijn verlies, niet dat van jou! 

Verholen genot.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu