De eerste date.

1.5K 15 5
                                    

Na een kort gesprek met de jongen, had ik al snel ondervonden dat hij niks voor mij was, maar na nog een paar mislukte matches, kwam ik iemand tegen die me wel erg leuk leek. Zijn naam was Richard en hij had een prachtige glimlach. Op zijn foto's was te zien dat hij een klein baardje had, wat mij erg aantrok, en verder zag hij er goed verzorgd en modieus uit. Hij had geen slechte openingszin gehad en we hadden zelfs al nummers uitgewisseld! Dat had gezorgd voor urenlange gesprekken op WhatsApp. Oh, hoe wild de vlinders wel niet fladdereden in mijn buik! Telkens als ik een appje van hem kreeg, sloeg mijn hart een beetje op hol. Wat was het lang geleden dat ik zoiets voor een man had gevoeld. Te lang... Richard was gewoon zo'n gentleman! Dat had ik wel door nu. 

Vandaag zou dan ook onze allereerste date zijn. We hadden afgesproken om bij een leuk tentje sushi te gaan eten samen. Hij bleek namelijk net zo'n grote sushi-fanaat te zijn als ik. Dat waren zeker bonuspunten. Natuurlijk had ik nu dat obstakel nog om mezelf er zo mooi uit te laten zien als mogelijk was, maar niet te overdreven, omdat ik ook graag dicht bij mezelf wilde blijven. Wat zou Richard aandoen eigenlijk? Zou hij netjes komen, of wilde hij het gewoon comfortabel en makkelijk houden? Ik gokte eigenlijk op een overhemd met een nette broek, als ik hem een beetje goed kende en kon inschatten. Natuurlijk mocht ik niet te hard roepen dat ik hem echt kende, maar we hadden toch wel enorm veel contact gehad en... Tja. Ik moest toegeven dat ik me echt weer een klein meisje voelde nu ik zo zat te piekeren over deze date. We hadden nu al zoveel contact gehad dat een afknapper bijna niet meer mogelijk was, toch? 

Een onbehaaglijk gevoel bekroop me: wat als hij een catfish was?! Straks was het een vieze dikke oude man die ook nog eens stonk en sokken in zijn sandalen deed! Een rilling liep over mijn rug heen en ik voelde me nóg zenuwachtiger worden. Goed gedaan Scarlett, nu heb je jezelf bang gemaakt! Wat was ik daar toch goed in zeg!

Ik besloot om die gedachten uit mijn hoofd te zetten en mijn mooiste jurk te pakken met een mooi paar hoge hakken. Mijn jurk was donkerrood en de hakken waren zwarte Louboutin hakken met het bekende rode zooltje. Dat paste er perfect bij! Mijn haren stak ik half op en qua make-up ging ik voor een rustige look met dramatisch rode lippen. Perfect! Zo moest hij wel als een blok voor me vallen! 

Op de gigantische hakken liep ik door mijn huis en bekeek mezelf nogmaals in de spiegel. Die kokerrok stond me geweldig, als ik het zelf mocht zeggen. Zelfverzekerd verliet ik dan ook mijn huis en ging ik met mijn auto naar de plek waar het allemaal zou gebeuren: het sushi restaurant. 


Ik kwam uit mijn auto en keek even nieuwsgierig rond. Was mijn prins er al? Ik liep wat zenuwachtig naar de stoep en wachtte voor het restaurant af. Waar, oh waar was hij toch? Het kwam als een verrassing en een grote schok toen iemand me vastpakte. 'Hoi, Scarlett. Ik hoop dat je me herkent.' Ik draaide me een kwartslag om en keek recht in de prachtig bruine kijkers van Richard. Precies zoals ik ze herkende. 'Eh, ja, natuurlijk! Het is hier alleen zo druk en... Ik had je niet gezien. Zullen we maar naar binnen gaan?' Richard sloeg zijn arm om mij heen na mijn klungelige antwoord en ik voelde een tinteling door mijn lichaam gaan. Oh, hemeltje! Dat begon al goed. Samen liepen we naar binnen en namen we plaats aan het voor ons apart gehouden tafeltje. Laat de date maar beginnen! Kom maar door met de wijn!

Verholen genot.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu