Bu hikaye söz konusuyken bu şarkıyı hep görebilir ve duyabilirsiniz, bilginiz olsun❤️🫶🏻
Kazım Koyuncu | Anılar Düştü Peşime
________________________
Babasının karşısına çıkacak, evlenmek yerine çalışmak istediğini, tüm maaşını tamamiyle ona vereceğine yemin edecekti. Parayı seven babası bu teklifi kabul etmek zorundaydı yoksa diğer seçeneği pek iç açıcı değildi.
Gül, gecekondu mahallesine girdiğinde babasıyla konuşacağı için biraz korku, biraz temkin duygularıyla evinin olduğu sokağa girecekken, sokağın başında bulunan çay ocağındaki gençlerin laflarıyla utancından yer yarılsa da içine girse diye düşünmeden edememişti.
"Baban yine bir adamla evinize gelmiş güzelim. Sıra ne zaman bize gelecek? Ona göre hazır edelim paraları!" Diyen çocukluğunda oyunlar oynadığı eski oyun arkadaşı, yeni düşmanına bakmaya tenezzül bile etmemişti. Bakarsa yere çökerek ağlaması işten bile değildi. Ama ilk defa başını eğmedi, paspas etmedi onlara başını. Onun gibi dik başlı bir kız, ilk defa gördüğü birisinin sözünü dinlediği için şaşkın şaşkın eve gittiğinde babasının onu yanındaki adamla birlikte gündüz gözüyle rakı içerken bahçede beklediklerini görmüştü. Babası Salim onu görünce, yanındaki genç delikanlıya yaranmak ister gibi gülümseyerek ayağa kalktığını görerek suratını buruşturmadan edememişti.
"Evet, Kenan bak müstakbel nişanlın da geldi." Diyerek gence hitap konuşsa da şiddet dolu gözleri kızın üzerindeydi. Gül bu gözlerle yutkunmuştu. Adamın en çok o gitmesini isterken şimdi gitmesin istiyordu çünkü bugün yiyeceği dayağın büyük olduğu babasının gözlerinden anlamıştı.
"Biz erkek başımıza meze beceremedik. Git kadın ol da masayı donat." Diyen babasına karşı çıkmayarak sesini çıkarmadan başını sallayıp mutfağa giderken peşinde duyduğu adım sesleriyle ufacık bedeni zangır zangır titrerken koşar adımlarla mutfağa gitti gitmedi saçlarında hissettiği kuvvetle boynu kırılırcasına geriye bükülmüştü.
"Nerede sürttün kız? Adam kaç saattir senin yolunu gözlüyor! Okumuş kızsın diye zaten şüpheleri var, bir de götünü gezdirdiğini nasıl açıklayayım? Yollu mu dedirteceksin kız sen!" Dedikten sonra yüzü hariç her yerine darbe alan Gül iki büklüm haldeyken babası tekrar konuşmaya başlamıştı.
"Kenan beni büyük borçtan kurtardı, o olmasa şu an biricik baban hapisteydi. Bunun için bile on kızımı onun yoluna sererdim. Ama sen ne yaptın? Adamda şüphe oluşturdun. Ben biraz kahveye gideceğim, damadımın aklından ne yap, et soru işaretlerini sil!" Diyen babasına hâlâ iki büklüm halde bakarken Gül'ün yediği dayaktan değil, duyduğu sözlerden midesi bulanıyordu. Ne saftı! Bir de buraya babasına helaliyle kazanacağı maaşını vereceğini söylemeye gelmişti, değil mi? Saftı o saf, bir dirhem aklı yoktu! Daha saatler önce şansın güldüğünün farkında olmayan kız yine de şansını denedi.
"Baba, anasızım biliyorsun, gel babasız da koyma beni bu acımasız dünyada. Çalışırım, valla gece gündüz çalışır tüm maaşımı eline sayarım. Yeter ki beni verme kimselere, ayaklarını yıkar suyunu içer de yine gocunmam." Diyerek yalvarmaya başladığında Salim içinde oynayan duygulara kulağını veremeyeceğini bilen hesapçı gözlerle kızına bakıyordu.
"O da olacak güzel kızım, hele Kenan'la evlen babanı tabi parasız bırakmayacaksın!" Diye tehdit ettiğinde Gül duygudan yoksun gözlerle sadece babasına bakmıştı.
"Hiç mi sevmedin baba beni? Sana saygı göster-" suratına yediği tokatla yere düşen Gül artık ağlamaya başlamıştı.
"Kızını okutunca dilleri böyle boynuna dolanır elbet! Aklı kıt anana dedim ama ben, on beşine vurunca verecektik seni! Neyse ne, Kenan'ın gönlünü hoş et, azıcık cilve yap. Sakın ha adamın yatağına filan gireyim, istediğini vereyim deme. Belediye nikahı olmadan ellet ama sakın, sakın!" Diye tembihleyen kızının surat ifadesinin farkında olmayan adam kendini öyle bir kaptırmıştı ki suratına gelen tükürükle şaşırıp kalmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mezar Gülü
RomanceSonların yazıldığı mezarlıklar bu sefer başlangıçlara ev sahipliği yapmıştı. Şahinoğlu, ölen karısının mezarında son dualarını ederken arkasında kalan kızı görmese bile sesini ilk duyduğunda kararını vermişti. Alemde kimsesizlerin babası olarak bili...