"Soobin"bukan jieun yang menjawab pertanyaan jisung tetapi jeno yang baru sahaja keluar dari bilik tadi.
"Soobin..? Tu bukan orang yang obses dengan noona ke?"tanya jisung dan mendapat anggukan daripada jieun.
"Macam mana hyung tahu dia yang bunuh ten hyung?"
"Hacker tengok cctv satu Seoul. Diorang jumpa rakaman yang soobin ikut ten hyung tapi masa dia ikut tu ada sorang lagi perempuan"terang jeno.
"Perempuan? Siapa?"
"Diorang tak tahu siapa perempuan tu"
"Sekarang ni macam mana? Hyung nak buat apa dengan soobin tu?"
"Esok, lepas jisung balik kita buat meeting"balas jeno dan mereka pergi dari situ.
-----------------------ENDING----------------------
"YEAYYY!!"jerit para pelajar tahun akhir semasa membaling topi graduasi mereka.
Sebaik sahaja mengambil gambar kelas, mereka semua membuat hal masing masing. Ada yang mengambil gambar bersama keluarga, ada yang mengambil gambar bersama pasangan masing masing dan ada yang telah melepaskan jubah graduasi mereka seperti youngmin dan jisung sekarang.
"I keluar kejap tau"kata jisung kepada youngmin yang hanya mengangguk.
Selepas jisung keluar, wonjin pula masuk bersama sunghoon.
"Kau apply universiti mana min?"tanya sunghoon.
"Yonsei"ringkas youngmin yang tengah memasukkan barang di dalam beg.
"Sama dengan aku"-wonjin.
"Kau tu nak berkepit je dengan youngmin. Gedik"sunghoon membuat muka menyampah.
"Heh, itu takdir kitorang okay, tahu ah jealous. Kan youngmin kan"wonjin merangkul bahu sepupunya sedangkan youngmin hanya memutar bola matanya malas.
"Kau pulak? Apply mana?"youngmin tanya kepada sunghoon.
"Hanyang je"
"Faham"youngmin dan wonjin menganggukkan kepala mereka.
"Dah ah jom keluar" kata wonjin dan mereka keluar dari kelas.
"Mana jisung?"tanya chenle kepada youngmin apabila melihat hanya ada wonjin dan sunghoon bersama youngmin.
"Entah, aku ingat dia dengan korang"
"Mana ada, dari tadi kitorang tak nampak pon dia"sungchan mencelah.
"Aik, dah tu mana dia pergi?"
"Tadi dia cakap nak pergi mana?"-chenle.
"Dia kata nak keluar je. Dia tak cakap pon nak pergi mana..."youngmin seperti teringat akan sesuatu.
"Selamat menikmati hari graduation esok"
Youngmin membulatkan matanya sebaik sahaja mengingat kata kata lami semalam.
"A-aku pergi cari jisung"ucap youngmin dan pergi dari situ dengan berlari.
Dia mencari jisung di setiap tempat tapi tidak menjumpainya. Gadis itu terus mencari sampailah dia terjumpa jisung di depan hujung lorong kelas pelajar tahun pertama yang dicutikan kerana majlis graduation mereka.
Youngmin ingin berjalan mendekati jisung tetapi membatalkan niatnya apabila melihat lami berada di depan jisung, bersandar di dinding.
Dahi youngmin berkerut melihat dua orang manusia itu dan tiba tiba dia membulatkan matanya.
Dia melihat jisung berciuman dengan lami. Kekasihnya berciuman dengan perempuan lain. Youngmin yang mula menitiskan air mata membalikkan badannya dan pergi dari situ.
YOU ARE READING
(✓)ᴇɴᴅɪɴɢ : ᴍᴀꜰɪᴀ'ꜱ ɪɪ
FanfictionDikala kebahagiaan sudah wujud, muncul musuh lama dan baru yang akan menghancurkannya. "Kalau I tinggalkan you lagi, lebih baik I hilang terus dari bumi ni"- jieun "You sama je macam lelaki sebelum ni!"- youngmin Start : 16 December 2021 End : 15 Fe...