Kring Kring , jam menunjukkan 10.45 pagi menandakan waktu rehat mereka dah tamat , mereka bertiga kembali ke kelas untuk menunggu cikgu pelajaran mereka memasuki ke kelas mereka.
Dan mereka mendengar suara pelajar perempuan menjerit ketakutan didalam tandas kepunyaan perempuan , dan pelajar perempuan itu sedang ketakutan ketika melihat mayat bergelimpangan di lantai dengan dilumuri banyak darah dan dua tusukkan di perut.
"weh bunyi apa tu we , ada budak kena histeria ke ? tanya Aireen kepada Kayla.
"ke memang sekolah kita ni ada hantu? , seram we huaaa" Kayla dah pasrah dengan kelakuan kawan baiknya iaitu Aireen.
"kau ni pun Aireen , mana ada hantu dekat sekolah kita ni , kau gila ke ? ergh" jawab Kayla dengan penuh pasrah.
"mana lah tahu kan tiba" ada hantu dekat tandas perempuan , kau ni tak percaya ke benda ii ghaib macam tu ? Aireen mempertanyakan balik kepada Kayla.
"heh aku nak percaya ? memang tak lah huh" Aireen sememangnya tidak percaya benda" tahyul seperti ini.
"dorang kenapa tu ramai ? tanya Ellysha kepada dua orang rakan nya.
"tak tahu lah mungkin ada hantu bapak seram we kalau ada huaa mama nak balik !!" jawab Aireen kepada soalan Ellysha.
Setibanya mereka di dekat sedikit dengan kerusuhan itu , mereka terkejut apa yang mereka lihat.
"ASTAGHFIRULLAH ALAZIM !!" Aireen mengucap dengan penuh terkejut.
"we a-ada darah !!" Aireen jawab dengan penuh terkejut dan terkedu dengan apa yang dia dilihatnya.
"call ambulans sekarang Aireen !!" marah Kayla kepada Aireen.
Semua murid berkumpul di aula sekolah mereka dengan apa mereka lihat sebentar tadi dan mereka terkedu apa yang jadi di sekolah mereka.
Pengetua sekolah itu membuat pengumuman dengan mengatakan "HARAP SEMUA BERSABAR DAN TENANG APA YANG JADI SEBENTAR TADI" "MURID-MURID SEMUA JANGAN PANIC DAN TENANGKAN DIRI" jawab pengetua itu dengan penuh tegas.
"weh apa dah jadi ni dekat sekolah kita ni !!" tanya Aireen dengan penuh ketakutan dengan apa yang mereka melihat sebentar tadi.
Kayla jawab di dalam hati dia "apa dah jadi ni ? kenapa ada pembunuhan dekat sekolah ni ? siapa yang buat ? apa motif dia buat semua ni ? tanya Kayla dengan penuh tanda tanya.
Ellysha melihat dua orang rakannya dan turut ikut ketakutan.
"cis macam mana boleh kantoi sial !! marah seorang jejaka berambut blonde itu.
Hello guys , apa dah jadi ni guys ? kenapa ada pembunuhan dekat sekolah mereka bertiga ? Interested ? vote banyak" untuk nantikan bab seterusnya !! love you all❤️
YOU ARE READING
His Mysterious Habit [OG]
Mystery / Thriller"Aku tahu kau dalang disebalik pembunuhan ni" ujar Kayla "Hahahaha , kau tiada bukti untuk mengatakan yang aku dalang disebalik pembunuhan ni kayla !!" bengis seorang remaja perempuan berketurunan campur jerman malaysia itu , rasa ingin tahu kelanju...