Bab 9

20 4 3
                                    

"Kayla ooo Kayla"Aireen memanggil nama kawannya itu dengan suara agak lantang.

"ye kejap sabar lah ish minah ni tak sakit ke tekak menjerit nama aku pagi-pagi buta ni ?"jawab Kayla didalam rumahnya.

"hah bukak pun pintu , lembab betul nak bukak pintu perempuan ni"Aireen menjawab dengan penuh lantang.

"kau datang sini nak apa wahai Aireen Estrella ?"Kayla bertanya kepada kawannya itu mengapa datang rumahnya di pagi hari.

"takde aku saja datang nak lepak rumah kau ni , aku bosan lah wei"Aireen memberitahu hajatnya datang ke rumah Kayla.

"Hah kau masuk lah dulu , lepak lah kejap dekat sofa tu, aku nak kejutkan adik aku kejap"Kayla memberitahu dia ada sedikit hal kepada Aireen.

"alang-alang tu tolong lah Kak Mah buatkan air untuk aku , haus do"Aireen menyuruh Kayla untuk memberitahu kepada Kak Mah untuk membuatkan air untuknya.

"Kak Mah tolong buatkan air untuk si minah gedik Aireen ni orang juice okey ?"Kayla memberitahu Kak Mah untuk membuatkan segelas air orange juice untuk kawannya Aireen.

"minah gedik dia panggil aku ? huh biul punya kawan ergh"Aireen mencebik mulutnya kerana mendengar Kayla memanggil kawanya itu dengan panggilan gedik.

Vroom Vroom , kedengaran bunyi engine kereta porsche carrera gt 911 memasuki halaman rumah Kayla , keluar dari perut kereta itu jejaka berusia 30-an ia adalah ayah kepada Kayla Qish Sofea iaitu Dato Sri Raizen William.

"Assalamualaikum , im home"Dato Sri Raizen memberi salam setelah ia memasuki ke dalam rumahnya.

"Waalaikumussalam siapa tu ?"Aireen membalas salam Encik Raizen William itu.

"eh uncle Raizen , bila uncle sampai sini ?"tanya Aireen kepada ayah Kayla.

"oh hai Aireen , baru je sebab ada urusan dekat New york , so tu lah lama tak balik sini"Encik Raizen menjawab balik pertanyaan Aireen sebentar tadi.

"mana Kayla ye Aireen ?"Encik Raizen menanyakan dimana anaknya kepada Aireen.

"oh Kayla dekat atas dia tengah kejutkan Kayden dengan Kisya"jawab Aireen dengan penuh senyum.

"oh ye ke kalau macam tu takpe lah Aireen duduk dulu dekat sofa ye nanti dia turun"Encik Raizen memberitahu kepada Aireen untuk menunggu disofa milik keluarga itu.

"okey uncle"jawab Aireen kepada Encik Raizen.

"hoi sembang apa dengan ayah aku ?"Kayla menuruni tangga sambil berpegangan tangan si adik kecilnya iaitu Kisya Qaseh Ervinia.

"oh takde lah aku tanya ayah kau bila balik sini , tu je"Aireen jawab dengan ringkas.

"oh okey"Kayla menjawab dengan datar.

Kayla membawa adik kecilnya Kisya pergi ke dapur untuk membuatkan susu untuk adik kecilnya.

"wait ye baby kakak nak buat susu untuk baby"Kayla menyuruh Kisya untuk menunggu susu yang akan dibuatkan oleh kakaknya Kayla.

"syusyu !!"Kisya senyum kegirangan melihat kakaknya membuatkan susu untuknya.

"hai adik comel pipi gebu !!"Aireen menyapa si kecil itu dengan mencubit pipi adiknya Kayla.

"hai kakak Ayin !!"Kisya membalas sapaan dari Aireen.

"omomo makin comel dan gebu budak kecik ni , eee geramnya aku tengok pipi dia !!"Aireen geram melihat kecomelan Kisya Qaseh Ervinia.

"kau pun nak susu jugak ke ?"tanya Kayla kepada Aireen dengan mendatar.

"aku mana minat susu kau ni pun biul betul , muda lagi dah biul kesian HAHAHAHAHA"Aireen menjawab pertanyaan Kayla dengan ketawa terbahak bahak.

"biul-biul ni lah yang teman kau pergi mana" tau , kau dah gila jerit macam kak ponti"Kayla memperli kawannya itu.

"eleh dulu kita mandi sama-sama telanjang bogel tau nak cakap aku gila konon , puih minah biul"giliran Aireen memperli Kayla.

"dah shuh sana aku nak dodoikan Kisya kejap"Kayla menyuruh Aireen kembali ke sofa manakala Kayla mendodoikan adik kembarnya iaitu Kisya sambil meminum susu dibuat oleh kakaknya.

"okey nanti turun tau minah gila"jawab Aireen kepada Kayla.

Sesudah medodoikan adik kecilnya , Kayla menuruni tangga untuk melihat kawannya kerana kesepian dibawah.

"HOI BANGUN GEMPA BUMI LARII !!"Kayla menjerit ke telinga Aireen untuk membangunkannya.

HAH ? GEMPA BUMI MANA-MANA ?"jawab Aireen dengan penuh bimbang dan berlari naik keatas.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA BODOH BETUL MINAH GILA NI"Kayla hanya ketawa terbahak bahak melihat kelakuan kawannya itu sambil memegang perut dek kerana gelak tidak berhenti.

"HOI MINAH GILA TURUN LAH MANA ADA GEMPA BUMI HAHAHAHHAHAHA bengap betul kak ponti ni"sekali lagi Kayla ketawa terbahak bahak menyuruh untuk kawannya turun dari atas.

"anjing betul kau minah biul , kau saja kan terkejut kan aku dengan jerit macam tu tak guna betul"Aireen memukul bahu Kayla dengan kuat.

"bapak hodoh gila tengok kau takut macam tu HAHAHAHAHAHA"Kayla memperli Aireen sambil ketawa.

"kau memang fuck lah Kayla ergh"Aireen mendengus kerana kelakuan gurauan kawannya Kayla.

Sementara di rumah Caiser , "Hoi bangun teman aku kejap nak pergi beli barang"Caiser menyuruh jejaka yang tampan itu untuk bangun dari tempat tidurnya itu.

"ye kejap lah halah kau ni kacau lah"jejaka itu menjawab dengan penuh tidak larat dek kerana mengantuk.

"KYY EVRIC DANISH !! , AKU SURUH KAU BANGUN TU BANGUN JE LAH ALAMAK"Caiser menaikkan oktaf suaranya kepada adiknya iaitu Kyy Evric Danish yang berumur 17 tahun itu.

"ye lah ye lah bising lah mamat rambut kuning ni tak habis-habis menjerit sesuka hati mak bapak dia je"Kyy hanya menjawab dengan penuh mengantuk.

"mak bapak aku , mak bapak kau jugak bangsat , pergi mandi bersiap teman aku beli barang , NOW DANISH !!"sekali lagi Caiser menaikkan oktaf suaranya kepada adiknya.

"ye sabar lah aduyai baru bangun ni kan bising je lah pagi-pagi ni"jawab Kyy kepada Caiser abangnya.

"kalau aku shot kepala kau dengan pistol baru kau gelabah eyy aku budak ni kang"Caiser geram dengan kelakuan adiknya itu.

Hai guys , alamak watak baru muncul ? adakah dia watak baik ataupun jahat ? nantikan bab seterusnya guys dan jangan lupa vote , love you all❤️

His Mysterious Habit [OG]Where stories live. Discover now