Seminggu kemudian. Caiser dan Kayla menuju ke butik pengantin untuk mengukur gaun Kayla.
"kau pergi ukur dulu gaun kau kejap , aku tunggu sini"ujar Caiser kepada Kayla.
"okey awak"jawab Kayla.
Setelah beberapa minit mengukur gaun Kayla. Kayla keluar dari bilik persalinan untuk menunjukkan gaun yang dipilih oleh Caiser.
"awak cantik tak ?"ujar Kayla kepada Caiser menanyakan gaun itu sesuai atau tidak dengan di badan Kayla.
"Pretty girl"Caiser menjawab dengan memberikan sebuah senyuman kepada Kayla.
Kayla malu dengan apa yang dikatakan oleh Caiser. Setelah beberapa minit mengukur gaun Kayla , tiba giliran Caiser mengukur tuxedo nya.
Caiser keluar dari bilik persalinannya. "Handsome jugak bakal suami saya hihi"Kayla memberitahu betapa kacaknya jejaka itu dengan mengenakan tuxedo hitam.
"heh , aku sentiasa handsome depan mata kau je pretty girl"jawab Caiser dengan tenang di hadapan Kayla. Muka Kayla merah padam setelah apa yang ia dengari dari bakal suaminya iaitu Caiser.
"eleh malu pulak awak bila kena puji handsome dengan bakal isteri sendiri. i wanna say fuck you HAHAHAHAHAHA"Kayla memerli Caiser dengan cara mencarut.
"aku akan jaga kau dengan sepenuh hati aku Kayla Qish Sofea , hanya aku yang boleh memiliki kau"bisik Caiser dalam hatinya bila memandangi bakal isterinya.
Setelah selesai membayar pakaian mereka untuk berkahwin nanti. Perut Kayla berbunyi menandakan gadis itu lapar. Kayla mengajak Caiser untuk mengisi perut mereka dulu.
"awak saya lapar jom makan ?"ujar Kayla kepada Caiser kerana perut gadis itu lapar.
"okey jom"jawab Caiser dengan tenang.
"yeay , tapi kena diet lah awak sebab nak jaga perut taknak bagi nampak buncit bila kita kahwin hmm"Kayla mencebik mulut kerana gadis itu takut jikalau perutnya itu boroi di masa perkahwinan mereka nanti.
"mengarut lah kau ni kau ni Princess , perut tak akan buncit kalau makan banyak"Caiser berkata dengan senyuman sinis dan penuh kejujuran dan juga terselit penipuan sedikit kerana mahu mengusik gadis itu.
"eee awak jangan nak main" ye , awak nampak penumbuk saya ni ? kalau saya tumbuk awak kang mati tau !!" Kayla menunjukkan kepalan tangan menumbuk dan memberi amaran kerana Caiser mengusiknya.
"pftt tangan kecik mana boleh nak tumbuk aku HAHAHAHAHA kau ni kelakar lah minah biul"Caiser ketawa terbahak bahak kerana melihat kelakuan bakal isterinya.
"okey !! fine ! nak merajuk dengan awak bye !"Kayla mencebik mulut dan berjalan kedepan meninggalkan buah hatinya.
"hey Princess tunggu aku , cepat betul minah ni berjalan. kembar usain bolt ke ?"ujar Caiser kepada Kayla untuk tidak berjalan terlalu laju.
Setiba mereka di sebuah restoran milik pakcik kepada Kayla iaitu Rico William.
"give me the best selling menu , kau nak tak apa yang aku orderkan sekali ni ?"Caiser menaanyakan kepada Kayla menu yang ia pesan untuk dua orang.
Kayla tidak menjawab dan hanya mengangguk sahaja. setelah mereka pesan menu mereka dan waiter itu berlalu pergi untuk mendapatkan pesan mereka berdua.
"hey Princess are you okey ? , tell to me whats wrong ?"Caise menanyakan kepada Kayla. apakah jejaka tampan tu berbuat salah kepada gadis itu.
"nothing"jawab Kayla dengan datar.
"kau kenapa ni sayang ? ada masalah ? if ada masalah bagitahu aku my sweetie baby girl"Caiser bertanya sekali lagi.
Muka Kayla merah padam dan malu setelah mendengar apa yang Caiser bertanya kepadanya. ( malu" pulak kau Kayla , tahu lah dah nak jadi bini orang HAHAHAHAHA ).
"hey kau diam lah author , sibuk je nak kacau anak kau dilamun cinta ergh benci kau"Kayla memarahi authornya sendiri.
"saya oke je awak takde apa-apa pon , saya merajuk dengan awak sebab awak ejek saya tangan kecik hmm. nasib baik hati saya ni pemurah senang maafkan orang"jawab Kayla kepada Caiser.
"for sure sayang ?"Caiser menanyakan kepada Kayla.
"yes my handsome husband"jawab Kayla dengan mengukir senyuman dihadapan bakal suaminya.
Setelah mereka keluar dari restoran milik Rico William. Dan tiba-tiba mereka terserempak dengan kenalan Kayla iaitu kawan baiknya sendiri Aireen Estrella.
"eh kau buat apa dekat sini Aireen dengan laki handsome sebelah kau tu ?tanya Kayla kepada Aireen setelah sekian lama tidak berjumpa kerana kejadian menimpa mereka berdua.
"eh kau pun sama ? kau buat apa dekat sini jugak ? uiyo dah ada boyfriend sekarang kawan baik aku ni HAHAHAHA. semoga jodoh korang berkekalan Aminn !!"Aireen mengucapkan ucapan bersyukur sekiranya kawan baiknya Kayla dan Caiser berumah tangga nanti.
"aku memang dah nak kahwin pun MUAHAHAHAHAHA padan muka single lagi"Kayla memerli kawannya Aireen.
"wait jangan cakap yang korang pun nak kahwin ?"ujar Aireen kepada Kayla.
"yes , memang aku nak kahwin pun HAHAHAHA. kau tu bila nak kahwinnya ?"jawab Kayla dengan penuh kegirangan.
"WTF ? SERIOUSLY KAYLA ?"Aireen terkejut apa yang ia dengari dari kawan baiknya.
"takkan lah aku nak tipu kau Aireen kak ponti yang suka menjeit"Kayla memerli Aireen.
"HEHEHEHE , sampai hati tak bagitahu aku pun korang kahwin. ish benci kau Kayla"Aireen mencebik mulutnya kerana Kayla tidak mengabari langsung kawan baiknya Aireen kerana mahu kahwin tidak lama lagi.
"nanti kau kecoh gila bagitahu orang sana sini. tak bole" kau ni mana reti simpan secret ergh"ujar Kayla dengan geram kerana kelakuan kawannya.
"Kyy ? kau buat apa dekat sini ?"Caiser menanyakan kepada adiknya Kyy Evric Danish kerana berada disamping kawannya Kayla iaitu Aireen.
"wait-wait korang berdua kenal ??"Kayla dan Aireen bertnaya serentak.
"apa pulak tak kenal dengan adik sendiri"jawab Caiser dengan tenang.
"WHATT ?? ADIK ?"Kayla dan Aireen terkejut serentak setelah apa yang mereka berdua dengari mulut Caiser.
"okey . apa kata kita berdua bersanding serentak ?"ujar Aireen kepada Kayla dan Caiser.
"AHH KAU !! , takde" kau buat story kau sendiri. sibuk je nak menyelit dalam story aku shuh-shuh"Kayla geram dengan kelakuan kawannya itu Aireen kerana Aireen mahu bersanding bersama.
"cih kedekut betul minah biul ni"Aireen bersembang antara mereka berdua apabila kedua-dua kekasih hatinya berbincang antara mereka berdua juga.
"kau serious nak kahwin dengan kawan Kayla ?"Caiser bertanya kepada Kyy dengan muka serious tentang perkara ini.
"aku..."Kyy memikirkan perkara ini untuk berbincang dengan abangnya.
Hai guys , alamak mereka berdua nak kahwin ? macam tak percaya je kan ? apa jawaban Kyy Evric Danish kepada kepada abangnya Caiser Eric Daniel ? nantikan bab seterusnya untuk readers mengetahui !! , jangan lupa dan support ye guys !! love you all❤️
YOU ARE READING
His Mysterious Habit [OG]
Mystery / Thriller"Aku tahu kau dalang disebalik pembunuhan ni" ujar Kayla "Hahahaha , kau tiada bukti untuk mengatakan yang aku dalang disebalik pembunuhan ni kayla !!" bengis seorang remaja perempuan berketurunan campur jerman malaysia itu , rasa ingin tahu kelanju...