Bab 13

19 1 1
                                    

Hari demi hari , minggu demi minggu. Tinggal berapa bulan je lagi untuk Kayla dan Aireen menamat sesi persekolahan di Evrill International School dan memasuki alam remaja. "Hoi kak ponti hari ni kau takde jerit" lagi ke ? HAHAHAHAHA"ujar Kayla memerli Aireen.

"diam lah aku stress urgh"balas Aireen kepada Kayla. Mereka tidak melupakan malam kejadian itu kerana mereka takut dan shock dengan apa yang jadi tempoh hari.

"Kayla mana Ellysha eh ? lama tak nampak dia. dah dua minggu dia tak datang sekolah"tanya Aireen kepada Kayla menanyakan dimana gadis berdarah kacukan Jerman Malaysia itu.

"nanti balik sekolah aku nak story something , ikut aku balik rumah aku"Kayla memberitahu kepada Aireen untuk beritahu perkara sebenar pada malam kejadian.

"okey , balik sama-sama"Aireen membuat tanda "ok" kepada Kayla.

Setelah waktu sekolah tamat , tiba masa mereka balik dirumah Kayla.

"duduk dulu dan bawak bertenang apa yang aku nak cakap ni boleh ?"Kayla memberitahu kepada Aireen untuk bertenang dan dengar apa yang Kayla menyampaikan kepadanya.

"kau ni nak bagitahu something pun macam nampak hantu pulak , cepat lah bagitahu aku tak sabar. ke kau ada boyfriend ? HAHAHAHHAHAHA"Aireen memerli Kayla dengan mengatakan Kayla mempunyai teman lelaki.

"haih mengarut , okey macam ni. malam tu kita dua kena culik"Kayla memberitahu kepada Aireen satu persatu agar kawan baiknya tidak terkejut untuk mendengar perkara yang di sampaikan oleh Kayla.

"HAH ? CULIK ? KITA DUA ? pftt HAHAHAHAHHAHAHA. kau ni banyak tengok drama lah minah biul"Aireen ketawa terbahak bahak apa yang cuba disampaikan oleh kawannya itu.

"bukan drama lah babi haish , benda betul lah gila"Kayla geram dengan reaksi kawannya itu seteleh ia memberitahu perkara ini untuk disampaikan kepada kawannya.

"HAHAHAHA , okey". siapa yang culik kita berdua pftt HAHAHAHA aku tak boleh lah kalau kau nak story something dengan muka serius kau nak gelak sial HAHAHAHAHAHA"Aireen masih ketawa terbahak bahak bila kawannya itu menyampaikan perkara yang terjadi kepadanya dengan muka yang serius.

"fuck you bitch , kita hari tu kena culik dengan Ellysha lah babi ish"Kayla masih geram dengan kelakuan kawannya itu.

"WHATTTTT ? !!. kau serius ke bodoh ?"Aireen terkejut bila mendengar nama gadis itu dari mulut Kayla.

"aku serius dan aku tak menipu benda ni betul sebab jadi dekat kita dua and memang Ellysha yang culik kita dua"Kayla memberitahu perkara sebenar apa yang jadi pada malam itu.

"and dia nak bunuh kita dua sebab dendam , aku tak tahu yang kau terlibat sekali malam haritu"Kayla menceritakan perkara ini satu persatu agak Aireen tidak terkejut.

"YA ALLAH KENAPA DIA BUAT MACAM TU DEKAT KITA WEH , HIKS HIKS"Air mata Aireen membasahi pipi dengan teresak esak setelah mendengar perkara itu dari mulut Kayla.

"sabar Aireen but Alhamdulillah kita selamat tak terbunuh malam haritu"Kayla menenangkan kawan baiknya iaitu Aireen dengan mengosok tangannya dibelakang badan Aireen.

Setelah menenangkan kawannya Aireen itu sampai tertidur di sofa rumah Kayla , Kayla mencapai telefon bimbitnya itu dan mendail nombor seseorang di kad yang dipegang oleh gadis itu. "Hello , saya nak jumpa dengan awak kejap boleh tak ?"Kayla memberitahu ingin berjumpa dengan seseorang yang didail oleh gadis itu.

Sebuah sport car iaitu Chevrolet Corvette berwarna merah menghampiri diluar halaman rumah Dato Raizen. Timbul jejaka tampan paras rupanya setinggi 180cm rambut berwarna blonde keluar dari perut sport car itu dan berjalan ke arah pintu untuk menunggu seseorang membuka pintu rumah yang ia datangi

Jejaka berwajah tampan tu mendail seseorang untuk membuka pintu rumah itu untuk menjumpai yang ia mahu temui.

"Hello beautiful girl , I'm near outside"Jejaka itu memberitahu tuan rumah yang ia datangi untuk membukakan pintu.

"oh wait i'm coming , tunggu dekat luar dulu"Kayla dengan tangkasnya menuruni tangga untuk membukakan pintu kerana tidak mahu tetamunya menunggu diluar sangat lama.

"Hai Caiser , welcome to my home"Kayla menjemput Caiser untuk ke rumah Kayla kerana Kayla ingin berjumpa dengan jejaka tampan itu.

"Thank you for wanting to meet me"jawab Caiser kepada Kayla dengan memberitahu terima kasih kepada gadis itu kerana menjemput datang ke rumah Kayla.

"jom borak dekat luar ? sebab Aireen tidur setelah saya bagitahu dia perkara sebenar pasal kejadian malam tu"Kayla memberitahu kepada Caiser untuk bersembang diluar rumah kerana tidak mahu menganggu kawannya itu Aireen tidur.

"Yeah sure my dear"jawab Caiser setelah mendengar apa yang dikatakan oleh gadis menarik perhatiannya itu.

"okey macam ni , saya dah cerita semua malam kejadian dekat kawan saya and dia shock lepas tu pengsan sampai tertidur"Kayla menceritakan segala apa yang berlaku dirumahnya.

"biasa lah tu , sometimes untuk orang yang first time kena macam ni akan terkejut dan shock"Caiser memahmi apa yang dialami gadis itu dan kawan gadis itu.

"wait ?? awak boleh bercakap bahasa melayu ? kenapa tak bagitahu saya pun ish"Kayla terkejut apa yang ia dengari dari jejaka itu dengan berbahasakan melayu.

"Well , aku kacukan lah my beautiful girl"Caiser menjawab balik apa yang ditanya oleh Kayla.

Muka Kayla merah padam setelah mendengar apa yang ia dengari dari mulu jejaka tampan dihadapannya itu"SHIT malu sial aku dengar dia cakap macam tu Ya Allah please jodohkan aku dengan mamat depan aku ni"Kayla mahu diperjodohkan dirinya dengan jejaka tampan itu. (gatal ye kau kayla tahu lah nak masuk alam remaja. kecik" dah gatal)

"ek eleh author ni aku pijak kau kang sibuk je kata aku gatal , kau tu bila nak kahwin HAHAHAHA"Kayla memerli authornya sendiri. (hampeh betul anak aku)

"oh lupa nak bagitahu something to you my beautiful girl , by the way aku ingat nak ajak kau pergi dinner. want to go with me ?"ujar Caiser untuk mengajak gadis itu makan malam di suatu tempat.

"maybe can maybe not , sebab saya kena mintak izin dulu dengan papa saya if nak keluar dengan someone"jawab Kayla dengan mengukir sedikit senyuman untuk Caiser.

"Alright my Pretty girl"Caiser menjawab balik dengan senyuman. Hati Kayla berdegup dengan laju setelah apa yang ia dengari dari Caiser. Mereka berdua dibuntuti oleh sepasang mata dari kejauhan dengan sebuah kereta Porsche 911 berwarna biru kegelapan.

Hai guys , romantik kan dua anak saya ni ? nak bab romantik mereka untuk seterusnya ? jangan lupa vote dan menunggu bab seterusnya ye guys , love you all❤️

His Mysterious Habit [OG]Where stories live. Discover now