Setelah mereka bersiap mandi dan menukar pakaian pada pagi itu , Kayla dan Caiser menunggu pemandu pribadi mereka untuk bertolak ke airport.
" SAYANG JANGAN LARI ASTAGHFIRULLAH BUDAK HYPER NI " Caiser menepik kepada isteri kesayangan untuk tidak berlari laju kerana takut isterinya jatuh.
" ISH ABANG CEPAT LAH !! , NANTI TERLEPAS AEROPLANE KITA ! , WHOOSH WHOOSH " Kayla kegirangan kerana pertama kali ia menaiki jet pribadi milik Caiser.
" Ye sabar lah my lovely wife , kita naik slow" okey ? " Caiser menasihati isteri kesayangannya.
" Erm kita nak pergi honeymoon mana abang ? " Kayla bertanya kepada Caiser kemana kah mereka akan berbulan madu nanti.
" Adalah " Caiser memalingkan muka ke arah tingkap jet pribadi miliknya sambil menayangkan sebuah senyuman.
Sesudah mereka sampai ke destinasi yang mereka akan berbulan madu.
" WAH CANTIKNYA TEMPAT NI ABANGGGG ARGHHH NAK MENYELAM SAMBIL SELFIE PLEASE ! " Kayla kegirangan melihat keindahan pulau tersebut , ia dikenali sebagai Maldives Island.
" Alahai tak sabar betul budak hyper ni " ujar Caiser kepada isterinya.
" Abang" jom selfie sama" buat kenangan hihi " Kayla mengajak suami tersayangnya berswafoto bersama".
Kayla menekan butang camera swafotonya , dan hasilnya , TADA !!
"CANTIKNYA GAMBAR KITA SELFIE ABANG !! " Kayla berasa gembira sangat dapat berbulan madu bersama suaminya di sisi , Caiser hanya menayangkan sebuah senyuman manis kepada isterinya kerana dia pun gembira melihat isterinya gembira kegirangan.
Setelah Kayla menyelam sepuas" nya di lautan indah kepulauan Maldives Island , dan malam pon menjelma di tempat mereka menginap sebuah homestay yang agak dikatakan private bagi mereka berdua.
" Abang , sayang nak bersihkan diri dulu . lepas sayang habis mandi , Abang ada nak apa" ke ? " ujar Kayla kepada suaminya Caiser.
"Erm , Abang nak makan tapi malam nanti abang nak makan pulak boleh ? " ujar Caiser kepada Kayla semula.
" Hm ? makan malam nanti ? " Kayla kebingungan soalan Caiser sebentar tadi.
" Takpe lah kalau blur sangat , malam nanti Abang bagitahu " Caiser suruh isterinya mengabaikan soalan suaminya.
" Ohh okey Abang , sayang nak siap" masak untuk Abang makan " Kayla sudah pun bersiap dengan baju tidur Hello Kitty nya berwarna pink , baju tidur favorites katakan.
" Okey my wifey , Abang nak mandi kejap then Abang pergi dapur tau " ujar Caiser balik kepada Kayla kerana ingin membersihkan diri.
Sementara di dapur tempat mereka menginap...
" Aku nak masak apa eh , hmm " Kayla bingung mahu masak apa untuk suaminya.
( itu lah kau lupa nak tanya suami tersayang kau makanan favorites )." Heyy diam lah author kesayangan . huh menyampah dengan perangai dengki kau. " ( ujar Kayla kepada author sendiri sebab dengki HAHAHAHAHA ).
" Sayang ? dah siap masak ? " ujar Caiser kepada isterinya setelah pergi kedapur untuk melihat isterinya ( rindu katakan even dingin HAHAHAHAHAH ).
" hmm kejap sayang tengah fikir nak masak apa " Kayla masih bingung mahu memasak apa.
" senang makan dekat luar je lah , kalau bini sendiri fikir 2 jam pun tak habis HAHAHAHAHAHA " Caiser buat lawak , then gelak sendiri depan isterinya.
" Huh , fikir lawak ke ? " Kayla menjelingkan mata ke atas setelah suaminya buat lawak gelak sendiri . gila sorang" kot entah lah.
" Okey" sayang masak lah , rasa malas pulak nak makan dekat luar " Caiser menyuruh isterinya memasak di rumah sahaja , kerana takut musuh memburu keluarga kecilnya itu.
Setelah makan malam berakhir . Kayla dan Caiser duduk di sofa sambil menonton televisyen di depan mereka.
" Abang , Abang nak ada anak berapa orang ? " soalan maut HAHAHAHAHA ( habis lah kau Caiser ).
Pftt , tersembur air kopi Caiser setelah minum seteguk setelah mendengar soalan maut dari isterinya.
" Huh ? Hah ? nak anak berapa ??? " Caiser tidak tahu menjawab apa kepada isterinya setelah mendengar soalan maut dari isterinya.
" Haah , Abang nak ada anak berapa ? " ujar Kayla balik kepada Caiser.
" Maybe 2 cukup kot ? " Caiser hanya menjawab yang ada dalam kepalanya setelah fikir sejenak.
" Oh really 2 kids only ? " Kayla menjawab untuk confirm kan apa yang dikatakan oleh suaminya Caiser.
" Erm yeah , why ? sayang nak berapa ramai anak ? Takkan lah... " Caiser bingung kenapa isterinya memberikan soalan maut kepadanya.
" Takde lah , sayang cuma tanya je . mana tahu kan Abang nak ada ramai anak " Kayla hanya mengangkat bahu tanda maybe.
" Mengarut je lah sayang ni , apa pulak nak anak ramai . ingat player bola ke nak anak ramai" ni ? " Caiser aneh dengan pertanyaan isterinya.
" Takde lah sampai nak jadikan player bola abang " Jawab Kayla.
" HAHAHAHAHA okey lah . sayang ada nak pergi mana" ke esok ? " Tanya Caiser kepada isteri kerana ingin tahu kemana isteri mahu pergi keesokan harinya.
Hai guys , sorry lambat update kerana ada masalah sikit , maaf ye guys , apa" pun enjoy with this chapter , semoga korang have fun and senyum selalu !!❤️
YOU ARE READING
His Mysterious Habit [OG]
Mystery / Thriller"Aku tahu kau dalang disebalik pembunuhan ni" ujar Kayla "Hahahaha , kau tiada bukti untuk mengatakan yang aku dalang disebalik pembunuhan ni kayla !!" bengis seorang remaja perempuan berketurunan campur jerman malaysia itu , rasa ingin tahu kelanju...